Szukaj
Skoda
Skoda
4,0 (9 337 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Skoda w pigułce

Test euroncap Škoda ENYAQ iV 60, LHD

©koda ENYAQ iV 60, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
1940 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
82%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36 pkt | 94 %

Przedział pasażerski pojazdu Skoda ENYAQ iV, pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, z wyjątkiem lewej dolnej części nogi pasażera, której ochrona była odpowiednia. Skoda pokazała, że dobry poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzyła się Skoda ENYAQ iV nie wykazała obszarów nadmiernego odkształcenia. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała również została oceniona jako dobra. W związku z czym ENYAQ iV uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części testu. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako marginalne. ENYAQ iV wyposażony jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. System ten, podczas testów działał dobrze, zapewniając dobrą ochronę głowy obu pasażerów na przednich siedzeniach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa.

Uderzenie przodem
15,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
15,1 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 89 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą ochronę obu manekinów. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów również były dobrze chronione. W związku z czym ENYAQ iV uzyskał maksymalną ilość punktów za tę część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których ENYAQ iV został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix 2R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix 2R
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

38.3 pkt | 71 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca, ale bardzo słaba przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy została oceniona jako dobra w środkowej części, ale zróżnicowana w kierunku zewnętrznym (licząc od reflektorów). System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak pieszych i rowerzystów. W testach reakcja systemu na takich użytkowników dróg była odpowiednia, a w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić kolizję. System nie wykrywa pieszych z tyłu pojazdu w związku z czym nie przeprowadzono testów cofania.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,5 pkt
Głowa
16,8 pkt
Miednica
4,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
26,9 pkt
AEB Pieszy
6,0pkt
AEB Rowerzysta
5,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

13.2 pkt | 82 %

ENYAQ iV standardowo wyposażony jest w system wspomagania (ograniczania) prędkości. Wykorzystuje kamerę oraz cyfrowe mapy do określenia lokalnego ograniczenia prędkości. Kierowca może zezwolić systemowi na automatyczną regulację prędkości. Przypomnienia o zapięciu pasów, dla wszystkich miejsc, znajduje się w standardowym wyposażeniu pojazdu. System wykrywania zmęczenia, który monitoruje czujność kierowcy jest dostępny jako opcja, dlatego nie został uwzględniony w ocenie. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System dobrze sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić uderzenia.

Ogranicznik prędkości
2,7 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
5,1 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry