Szukaj
Skoda
Skoda
4,0 (9 339 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Skoda w pigułce

Skoda Octavia 2004

Konstrukcja Octavii jest bardzo mocna i stabilna, zapewnia dobrą ochronę pasażerom. System zabezpieczeń zawiera jednostopniowe powiązane poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne wbudowane poduszki oraz przednie pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Octavia posiada tą samą konstrukcję i wsparcie co Mk5 VW Golf. Jednak w przeciwieństwie do niego, poduszka powietrzna chroniąca głowę nie jest dostępna w wyposażeniu standardowym wszystkich modeli. Jeśli chodzi o ochronę pieszego to nie wiele zabrakło, by Skoda otrzymała 3 gwiazdki.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie sedan
Masa 1185 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Kabina doznała niewielkiego zniekształcenia. Jednostopniowe powiązane poduszki powietrzne o pasy z ogranicznikami napięcia wspomagane przez stabilną konstrukcję, utrzymują nacisk na klatkę piersiową kierowcy na niskim poziomie. Niestety zanotowano ryzyko uszkodzeń kolan ze strony sztywnych elementów deski rozdzielczej. Zabezpieczenie stóp i kostek bardzo dobre - niewielkie zniekształcenie podłogi.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System zabezpieczeń zawiera wbudowane poduszki powietrzne na tułów. Auto uzyskało komplet punktów za wyniki tej części.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 17 pkt (61%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 40 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Zderzak i krawędź przednia oferują pewną amortyzację, generalnie krytycznych dla głowy dziecka obszarów. Ogólnie bardzo dobry wynik.

Zabezpieczenie dziecka

Dzięki wyłącznikowi możliwa jest dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera. Istnieje również możliwość stałej dezaktywacji u dealera. O statusie poduszki informuje dioda na desce rozdzielczej. Jednak, poza nietrwałym rysunkiem na końcu przedniego panelu, brak ostrzeżeń przed montowaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Foteliki Fair Bimbo Fix (przodem do kierunku jazdy dla starszego i tyłem - dla młodszego) przymocowano przy użyciu mocowań ISOFIX. "Dzieci" były dobrze chronione, chociaż nacisk na klatkę piersiową nieco za wysoki.

1,5 - letniego Fair BimboFix Type II tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Skoda Octavia