Euro NCAP wybrało do testów model kombi, ponieważ sprzedano więcej takich aut niż limuzyn. Outback z napędem 4X4 spisał się bardzo dobrze: kabina pozostała nietknięta, drzwi kierowcy można było otworzyć w normalny sposób, a podłoga zachowała kształt. Mimo wszystko nacisk na klatkę piersiową kierowcy był zbyt wysoki, ochrona dzieci dosyć dobra. Etykiety ostrzegawcze i informacyjne jasne oraz trwałe. Starsze "dziecko" zostało umieszczone w foteliku montowanym za pomocą górnego pasa i mocowań ISOFIX, dla lepszej stabilności. Świetne wyniki zderzenia bocznego, ale bardzo słaba ochrona pieszego.
| Ogólne dane auta |
| Klasa |
Duże auta rodzinne |
| Nadwozie |
5-drzwiowy kombi |
| Masa |
1545 kg |
| Uśrednione wyniki testu |
| Bezpieczeństwo dorosłego |
|
| Potrącenie pieszego |
|
| Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Konstrukcja auta okazała się bardzo mocna, tylko niewielkie zniekształcenie przedniego panelu. Podłoga pozostała niezniszczona, ale twarde elementy poniżej deski rozdzielczej mogą powodować obrażenia nóg kierowcy oraz pasażera. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Auto spisało się wyśmienicie, boczna poduszka i mocna konstrukcja dobrze chronią kierowcę. Niespodzianką jest to, że poduszka osłaniająca głowę nie jest montowana w standardowej wersji Outback. Model nie otrzymał więc kompletu punktów.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
| Szczegóły testu |
| Zderzenie czołowe |
10 pkt (63%)
|
| Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
| Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
| Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego |
5 pkt (18%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy |
29 % |
| Wyposażenie samochodu |
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
Krytyczne dla głowy dorosłego i dziecka obszary maski oferują pewną ochronę, ale zderzak i przednia krawędź Legacy wypadają dużo gorzej. |
| Zabezpieczenie dziecka |
Markowany przez Subaru Römer Duo przodem do kierunku jazdy, stworzony specjalnie dla 3-latków, został przymocowany za pomocą mocowań ISOFIX i górnego pasa. Dla młodszego dziecka Subaru poleca Römer Baby - tyłem do kierunku jazdy. Oba dobrze wypadły w testach. Jakość etykiet i rysunków wewnątrz auta oraz na fotelach bardzo dobra, Euro NCAP doceniło starania Subaru na tym polu. Legacy montuje poduszkę powietrzną pasażera w standardzie, trwają rozmowy z dealerem na temat opcji jej dezaktywacji na życzenie.
|
| 1,5 - letniego |
Kiddy 2000
tyłem do kierunku jazdy
|
| 3,0 - letniego |
Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy
|