Szukaj
Suzuki
Suzuki
4,2 (3 148 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Suzuki w pigułce

Test euroncap Suzuki Baleno - standard

Suzuki Baleno - standard
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
890 kg
Wynik testu
80%
Ochrona dorosłego
73%
Ochrona dziecka
65%
Zabezpieczenie przechodnia
25%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30.8 pkt | 80 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w czołowym teście zderzeniowym. Czujniki z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Suzuki wykazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach i siedzących na różnych miejscach. W pełnej szerokości uderzenia w sztywną barierę, ochrona kierowcy została oceniona jako dobra, z wyjątkiem piersi, których ochrona była wystarczająca. Odczyty zaciśnięcia klatki piersiowej wskazały marginalną ochronę tej części ciała, ale dobrą lub odpowiednią ochronę gdzie indziej. W teście z barier bocznych, czujniki z manekinów wykazały dobrą ochronę, jednak kurtyny boczne uznano, że nie zostały rozmieszczone w sposób prawidłowy. W silniejszym uderzeniu bocznym odczyty zaciśnięcia klatki piersiowej wskazały słabą ochronę klatki piersiowej, a wynik ochrony głowy został obniżony przez nieprawidłowe rozmieszczenie poduszek powietrznych. Przednie fotele i zagłówki wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała również dobrą ochronę. Opcjonalny "Radar Brake Support"nie został uwzględniony w tej ocenie.

Uderzenie przodem
7,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
13,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

36.1 pkt | 73 %

W zderzeniu czołowym, manekiny odpowiadające zarówno 6 i 10 letniemu dziecku były odpowiednio podtrzymane w ruchu do przodu. Jednak odczyty wykazały wysokie wartości sił rozciągających w szyi manekina odpowiadającego dziecku 10 letniemu i marginalną ochronę szyi oraz klatki piersiowej manekina przedstawiającego 6letnie dziecko. W zderzeniu bocznym, ciśnienie w poduszce bocznej kurtyny było niewystarczające, aby zapobiec uderzeniu głowy manekina przedstawiające 10letnie dziecko o wnętrze samochodu, wokół słupka C. Fakt ten doprowadził do bardzo dużych opóźnień i ochrona została oceniona jako słaba. Odczyty czujników piersiowych wskazują również słabą ochronę tej części ciała. Film Szybki ujawnił, że głowa manekina nie została prawidłowo podtrzymana podczas zderzenia, zwiększając prawdopodobieństwo kontaktu głowy z wnętrzem samochodu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić instalację fotelika dla dzieci tyłem do kierunku jazdy w miejscu pasażera. Dzięki jasnym informacjom o poduszce powietrznym przekazywanym kierowcy system został nagrodzony.

Bazowa ocena auta
17,1pkt

Uderzenie z przodu
12,1 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
5,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
R?mer Kid Fix 'XP'
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fisher Price Safe Voyage
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

27.6 pkt | 65 %

Zderzak zapewnia dobrą ochronę nóg pieszych, a maska uzyskała głównie dobre lub odpowiednie rezultaty, ze słabą ochroną jedynie na sztywnych słupkach szyby przedniej. Ochrona przewidziana w rejonie miednicy uzyskała ocenę dobrą i słabą. Autonomiczny układ hamulcowy zdolny do wykrywania pieszych nie jest dostępny w Baleno.

Głowa
17,5 pkt
Miednica
4,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

2 pkt | 25 %

Baleno ma system przypominania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa jako standard dla wszystkich miejsc siedzących. Opcjonalny autonomiczny układ hamulcowy uzyskał dobre wyniki w testach Euro NCAP. System Speed Assistance jest również opcją, ale nie jest wliczony w 'Radar' Brake Support', więc nie został ujęty w tej ocenie. System Asystent Pasa Ruchu nie jest dostępny dla Baleno.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer