| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Małe auta terenowe |
| Nadwozie | 5-drzwiowy terenowy |
| Masa | 1665 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Zbyt niski poziom ciśnienia powietrza w poduszce kierowcy, by zabezpieczyć przed kontaktem głowy z kierownicą. Zanotowano również uszkodzenie łączeń w podłodze, które może zagrażać bezpieczeństwu nóg i kostek kierowcy. Twarde elementy deski rozdzielczej to z kolei ryzyko uszkodzenia kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera.
Grand Vitara zdobył maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 11 pkt (69%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 1 pkt (33%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 19 pkt (68%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 27 pkt (63%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 70 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Zderzak uzyskał maksymalną notę za ochronę nóg pieszego. Gorzej w przypadku krawędzi przedniej - brak punktów za oferowaną amortyzację. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Poduszka powietrzna pasażera nie może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Etykieta ostrzegająca przed zagrożeniem z tym związanym nie jest jasna, ale dostępna w językach wszystkich krajów europejskich. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie oznaczona w odpowiedni sposób. |
|
| 1,5 - letniego | Britax-Römer Duo Plus przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax-Römer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy |