Szukaj
Suzuki
Suzuki
4,2 (3 148 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Suzuki w pigułce

Test euroncap Suzuki Ignis 1.2 GL, 4x2, standard

Suzuki Ignis 1.2 GL, 4x2, standard
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy terenowy
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
820 kg
Wynik testu
79%
Ochrona dorosłego
79%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
25%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30.1 pkt | 79 %

Przedział pasażerski Ignisa pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Suzuki pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. Ściśnięcie klatki piersiowej manekina wykazało słabą ochronę tej części ciała, parametry obrażeń goleni wykazały marginalną ochronę. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna, zarówno dla kierowcy jak i dla pasażera siedzącego z tyłu, także ochrona głowy pasażera została oceniona jako marginalna. W bocznym zderzeniu z barierą, Ignis zdobył pełną liczbę punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzania z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a dla pozostałych obszarów ciała - dobra. Testy przednich foteli oraz zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu, podobną ocenę otrzymały tylne siedzenia poddane ocenie geometrycznej. Ignis posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego przy niskich prędkościach jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa "Dual Camera Brake Support". Wyniki badania tego systemu nie są ujęte w tej ocenie.

Uderzenie przodem
5,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38.8 pkt | 79 %

W zderzeniu czołowym, przeciążenia klatki piersiowej manekina dziecka 6-letniego wykazały bardzo słabą ochronę, przekraczające zalecane limity bezpieczeństwa. Podobnie siły naprężeń szyi dla 10-letniego manekina wskazały słabą ochronę tej części ciała. Poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić zamontowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Ignis jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo zamontowane.

Bazowa ocena auta
19,8pkt

Uderzenie z przodu
11,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
R?mer KidFix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

28.3 pkt | 67 %

Pokrywa silnika zapewnia w większości dobrą lub wystarczającą ochronę głowy potrąconego przechodnia z bardzo słabymi wynikami odnotowanymi dla przednich słupków. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszych, podczas gdy ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, wahając się od dobrej do bardzo słabej. Opcjonalny pakiet bezpieczeństwa "Dual Brake Support" posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego, który wykrywa pieszych. Wyniki działania tego systemu nie zostały zawarte w tej ocenie.

Głowa
18,4 pkt
Miednica
3,9 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3 pkt | 25 %

Ignis posiada w standardzie przypomnienie o pasach dla przednich i tylnych siedzeń. Jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa dodatkowo posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) dla prędkości pozamiejskich oraz ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Wyniki działania tych systemów nie są zawarte w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia