Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 955 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap Volkswagen Caddy 2.0 diesel Kombi 'Life' 4x2, LHD

Volkswagen Caddy 2.0 diesel Kombi 'Life' 4x2, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1767 kg
Wynik testu
84%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
69%
Zabezpieczenie przechodnia
79%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.3 pkt | 84 %

Przedział pasażerski pojazdu VW Caddy pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Volkswagen pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się VW, wykazała, że Caddy byłby agresywnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, ochrona klatki piersiowej pasażera została oceniona jako marginalna. Ochrona dla pozostałych krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra lub odpowiednia. W próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była na tyle dobra, że Caddy zdobyło maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W bardziej wymagającej próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona klatki piersiowej była marginalna, natomiast ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako marginalna. Caddy został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Poduszka powietrzna wypadłą dobrze w testach Euro NCAP. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Volkswagen Caddy, w standardzie, został wyposażony w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym zderzeniom. Samochód ten wyposażony jest również w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku.

Uderzenie przodem
12,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
12,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,1pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.6 pkt | 82 %

Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, VW Caddy zapewniał dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka) z wyjątkiem szyi manekina 10-letniego, którego ochrona była wystarczająca. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. W opcjonalnych siedzeniach, znajdujących się w trzecim rzędzie, nie było wystarczająco dużo miejsca, aby poprawnie zainstalować niektóre typy fotelików. Dla pozostałych (standardowych) miejsc wszystkie typy fotelików mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,3pkt

Uderzenie z przodu
15,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
10,3pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Volkswagen Original G 2/3
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Volkswagen Original G 2/3
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

37.6 pkt | 69 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego w większości pozycji testowych. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, z obszarami dobrej i złej ochrony. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu na takich użytkowników dróg została oceniona jako wystarczająca.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,2 pkt
Głowa
15,7 pkt
Miednica
4,7 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
26,4 pkt
AEB Pieszy
5,4pkt
AEB Rowerzysta
5,8 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

12.7 pkt | 79 %

Volkswagen Caddy został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, w tym wykrywanie pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia kierowcy. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, zatrzymując pojazd, aby uniemożliwić zjechanie z drogi. System wspomagania prędkości zapewnia ogranicznik prędkości ustawiony przez kierowcę. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne) wypadł dobrze w reakcji na inne samochody.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
5,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry