Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 958 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Volkswagen Golf 1.6 Trendline 2004

Golf zdobył 5 gwiazdek po powtórnym teście zderzenia ze słupem. VW ulepszył poduszkę powietrzną osłaniającą głowę. System zabezpieczeń zawiera poduszki chroniące pasażerów oraz utrzymuje klatkę piersiową i głowę kierowcy z daleka od kierownicy. Boczna ochrona również na wysokim poziomie, podobnie ochrona dziecka. Ochrona pieszego na tym samym poziomie co Touran, czyli najlepiej pośród lepszych wyników w Europie.
Ogólne dane auta
Klasa Małe auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1200 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

System zabezpieczeń spisuje się bardzo dobrze, chociaż nacisk na klatkę piersiową nieco przekracza normę. Kierowca ryzykuje również obrażenia kolan ze strony twardych elementów poniżej deski rozdzielczej. Konstrukcja Golfa odniosła tylko niewielkie zniekształcenie wokół progu i przedniego panelu, równie minimalne uszkodzenie podłogi.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Świetne wyniki testu. Boczne wbudowane poduszki powietrzne na tułów i na głowę wypadły bardzo dobrze, ostatnia chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 13 pkt (81%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 19 pkt (68%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 48 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona na poziomie przeciętnej. Zderzak i przednia krawędź spełniają wymagania. Ochrona głowy dorosłego i dziecka bardzo dobra, słabej w przypadku boków i maski.

Zabezpieczenie dziecka

Fotelik 3-latka przodem do kierunku jazdy VW Britax Romer Duo Plus przytwierdzono za pomocą mocowań ISOFIX i górnego pasa. W przypadku 1,5-rocznego "dziecka", fotelik tyłem VW Britax Romer BabySafe przymocowano przy użyciu zwykłych pasów. Głowa dziecka dobrze chroniona. Etykiety na fotelikach jasne i trwałe. Rysunek umieszczony na końcu przedniego panelu jest dostępny w 3 językach. Żadne z nich nie ostrzegały jednak o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Przycisk on/off znajduje się na desce rozdzielczej i umożliwia unieruchomienie poduszki. Mimo wszystko konieczne jest wcześniejsze zapoznanie z instrukcją obsługi.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Volkswagen Golf 1.6 Trendline