Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 955 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap Volkswagen ID.4, rear drive, LHD

Volkswagen ID.4, rear drive, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
2021 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
76%
Zabezpieczenie przechodnia
85%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.6 pkt | 93 %

Przedział pasażerski pojazdu VW ID.4, pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą lub wystarczającą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała. VW pokazał, że dobry poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się VW ID.4 wykazała niewielki obszar o dużej deformacji. Jednakże całościowa ocena wykazała, że ID.4 nie będzie trudnym przeciwnikiem podczas zderzenia. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała również została oceniona jako dobra. W związku z czym ID.4 uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części testu. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako słaba. ID.4 wyposażony jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. System ten, podczas testów działał dobrze, zapewniając dobrą ochronę głowy obu pasażerów na przednich siedzeniach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa.

Uderzenie przodem
15,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
15,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 89 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą ochronę obu manekinów. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów również były dobrze chronione. W związku z czym VW ID.4 uzyskał maksymalną ilość punktów za tę część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których ID.4 został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

41.3 pkt | 76 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca, ale bardzo słaba przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy została oceniona jako dobra lub wystarczająca we wszystkich lokalizacjach testowych. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak pieszych i rowerzystów. W testach reakcja systemu na takich użytkowników dróg była odpowiednia, a w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić kolizję. System nie wykrywa pieszych z tyłu pojazdu w związku z czym nie przeprowadzono testów cofania.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,4 pkt
Głowa
18,1 pkt
Miednica
5,9 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
30,0 pkt
AEB Pieszy
5,5pkt
AEB Rowerzysta
5,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

13.6 pkt | 85 %

ID.4 standardowo wyposażony jest w system wspomagania (ograniczania) prędkości. Wykorzystuje kamerę oraz cyfrowe mapy do określenia lokalnego ograniczenia prędkości. Kierowca może zezwolić systemowi na automatyczną regulację prędkości. Przypomnienia o zapięciu pasów, dla wszystkich miejsc, znajduje się w standardowym wyposażeniu pojazdu. System wykrywania zmęczenia monitoruje czujność kierowcy i wysyła ostrzeżenia w przypadku wykrycia pogorszonego stylu jazdy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System dobrze sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić uderzenia.

Ogranicznik prędkości
2,6 pkt
Asystent pasa ruchu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
5,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry