To mocne auto zapewnia pasażerom kompleksową ochronę. Konstrukcja pozostaje stabilna, a drzwi kierowcy mogą być normalnie otwarte po zderzeniu czołowym. Zderzenie boczne wypadło równie dobrze, producent zdecydował się również zapłacić za test Lupo wyposażonego w dodatkowe boczne poduszki powietrzne. Fotelik 3-latka umieszczono na tylnym siedzeniu przy użyciu mocowań ISOFIX.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
3-drzwiowy hatchback |
Masa |
910 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Obciążenie klatki piersiowej kierowcy oraz pasażera na dość niskim poziomie jak na tak małe auto. Specjalna piankowa poduszka poniżej kolumny sterowniczej zapewnia bezpieczeństwo kolan. Mimo wszystko projekt wnętrza nadal stanowi ryzyko zbyt dużych obciążeń górnych partii nóg.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Lupo zapewnia wystarczającą ochronę, jednak również nieco zbyt duży nacisk na klatkę piersiową. VW zdecydował się na przetestowanie auta z bocznymi poduszkami, które są jednak dostępne jako wyposażenie dodatkowe.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
12 pkt (75%)
|
Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
36 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Wyniki ochrony głowy na poziomie przeciętnej dla nowoczesnych aut. Mimo wszystko przód Lupo pozostaje sztywny dla nóg pieszego. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna pasażera montowana jest w standardzie i VW powinien poważnie potraktować ryzyko obrażeń dziecka umieszczonego tyłem na przednim siedzeniu. Tylko trudny do zrozumienia rysunek i łatwa do usunięcia nalepka na szybie nie ostrzegają o śmiertelnym zagrożeniu. 1,5-roczne dziecko umieszczone w foteliku tyłem jest lepiej chronione w czasie zderzenia czołowego niż w trakcie bocznego. Obciążenie klatki piersiowej starszego dziecka w normie, ale przednie przesunięcie głowy niekontrolowane podczas testów dynamicznych.
|
1,5 - letniego |
Roemer Baby-Star
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Bobsy G1tyłem do kierunku jazdy
|