Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 953 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Volkswagen Polo 1.4 2000

To mocne małe auto, które dobrze chroni wszystkich dorosłych pasażerów. Konstrukcja pozostaje stabilna, a drzwi kierowcy mogą być normalnie otwarte po zderzeniu. Fotelik 3-latka zamontowano przy użyciu mocowań ISOFIX, ale zawiódł on jeśli chodzi o ochronę głowy pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 940 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Pionowe przesunięcie kierownicy było ponad normę, co może powodować zagrożenie kierowcy niższego wzrostu. Przednie pasy wyposażono w napinacze wraz z ogranicznikami napięcia, w razie poważnych wypadków. Sztywne elementy poniżej deski rozdzielczej mogą powodować obrażenia kola i górnych partii nóg. Tylne przesunięcie pedału hamulcowego to z kolei zagrożenie dla stóp kierowcy. Tylko 2-pktowy centralny tylny pas może powodować obrażenia kręgosłupa i brzucha.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Boczne szyby nie pękły, co dość niezwykłe, a głowa kierowcy uderzyła o nie tak mocno, że mogło to spowodować poważne obrażenia. Inne obszary pozostają bezpieczne, chociaż nacisk na klatkę piersiową redukuje silna interakcja oparcia fotela i pleców manekina. Mimo wszystko wynik Polo za tą część dość wysoki.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 13 pkt (46%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 36 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona bardzo słaba, przód auta bardzo agresywny. Dużo lepszy wynik amortyzacji krytycznych dla głowy pieszego obszarów.

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka powietrzna pasażera stanowi poważne ryzyko obrażeń dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Tylko niejasny rysunek i łatwa do usunięcia nalepka na przedniej szybie nie stanowią ostrzeżenia przed tego rodzaju niebezpieczeństwem. Fotelik 3-latka nie wypadł najlepiej. Mimo, że w przypadku 1,5-rocznego dziecka zastosowano fotelik tyłem, to ochrona stóp nie jest pełna. Podobnie słabo wypada zabezpieczenie głowy w trakcie zderzenia czołowego.

1,5 - letniego Roemer Baby-Star tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Bobsy G1tyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Volkswagen Polo 1.4