Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 955 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Volkswagen Polo 1.4L 1996

VW Polo został nagrodzony 3 gwiazdkami za wyniki testów dynamicznych. Wszystkie wymagania testu zderzenia czołowego zostały spełnione, z wyjątkiem norm przemieszczenia kierownicy oraz nacisku na klatkę piersiową. Kabina pasażerska doznała niewielkiego zniekształcenia i utrzymała stabilność. Nie było również poważniejszych problemów w obszarze kolan. Mniejszy poziom zniszczeń podłogi zwiększyłby ochronę kostek i stóp. Podczas zderzenia bocznego, obciążenie klatki piersiowej i miednicy jest zbyt duże.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 890 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina pasażerska zachowała stabilność konstrukcji, zniszczenie na skutek zderzenia czołowego w normie. Przemieszczenie kolumny sterowniczej - 71 mm w tył i 87 mm - w górę. Uszkodzenie drzwi i deski rozdzielczej podobnie w dopuszczalnych granicach. Mimo wszystko otwarcie drzwi kierowcy wymagało zwiększonej siły. Lepiej jeśli chodzi o drzwi pasażera. Zniszczenie podłogi dosyć duże. Pomiary obciążeniowe wykazały bardzo dobrą ochronę głowy, notę obniżono jednak do "wystarczającej" z powodu dużego zniekształcenia kierownicy. Kontakt z poduszką powietrzną stabilny, równie dobra ochrona szyi. Wysokie obciążenie klatki piersiowej ze strony pasów powoduje obniżenie oceny do "marginalnej". Kolana w czasie zderzenia czołowego zagrożone są z kolei ze strony drążka sterowniczego, na podstawie pomiarów obciążeniowych ochronę oceniono na "wystarczającą". Nie ma powodów do straty punktów na skutek braku dostosowania wnętrza do różnych rozmiarów i pozycji kierowcy. "Bardzo słabe" zabezpieczenie kolan i stóp na skutek dużego zniszczenia podłogi. Bardzo dobra ochrona pasażera, nacisk ze strony pasów - "wystarczający".

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Silne obciążenie klatki piersiowej manekina w czasie testu oznacza "bardzo słabą" ochronę. Osłona głowy kierowcy "bardzo dobra", "wystarczająca" w przypadku miednicy i brzucha.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe N/A
Zderzenie boczne N/A
Uśredniony wynik zderzeniowy 0 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Połowa krytycznych dla głowy dziecka testowanych obszarów powyżej przeciętnej. Słabiej jeśli chodzi o głowę dorosłego oraz ochronę nóg. Ogólnie ocena tylko na 1 gwiazdkę.

Zabezpieczenie dziecka

Fotelik przodem do kierunku jazdy Bobsy 18 został zarekomendowany przez VW do stosowanie w Polo. Przednie przesunięcie jest dość dobrze kontrolowane. Zanotowano jednak niewystarczające zabezpieczenie głowy dziecka. Również silne uderzenie pleców o oparcie fotelika. Plusem jest dobra ochrona głowy w czasie zderzenia bocznego - boki siedzenia nie pozwalają na uszkodzenia.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego Bobsy 18przodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Volkswagen Polo 1.4L