| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Auta najmniejsze |
| Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
| Masa | 1055 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Polo posiada poduszkę powietrzną pasażera w standardzie. Pomaga ona zredukować nacisk na klatkę piersiową, który w przypadku kierowcy i pasażera jest w normie, jak dla małego auta. Ulepszenie oparcia stóp kierowcy pozwoliło zmniejszyć ryzyko obrażeń nóg. Mimo wysiłków projektantów modelu, obszar kolan nie jest bezpieczny i nie spełnia wymagań Euro NCAP, które są trudne do osiągnięcia ze względu na rozmiary Polo. Tylko 2-pktowy centralny tylny może powodować dodatkowe zagrożenie.
Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za ten test. VW zapewnia poduszkę chroniącą głowę jako wyposażenie dodatkowe i sfinansował test zderzenia ze słupem. Polo wypadł dobrze. Jednak wyniki nie wpływają na ocenę, ponieważ testowana poduszka jest elementem opcjonalnym wyposażenia.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 6 pkt (21%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 31 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Duża przednia szyba pomaga zabezpieczać pieszych, ale poza tym bardzo słaby rezultaty Polo. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Etykieta ostrzegawcza na przednim panelu i łatwa do usunięcia nalepka na szybie nie ostrzegają o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Zarówno 3-latek jak i młodsze "dziecko" testowali foteliki przodem do kierunku jazdy. Głowa jest chroniona w trakcie zderzenia czołowego, dużo słabiej podczas bocznego. Poza nieco za dużym obciążenie szyi 1,5-rocznego dziecka, ochrona bardzo dobra. |
|
| 1,5 - letniego | Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy |