| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Małe auta terenowe |
| Nadwozie | 5-drzwiowy terenowy |
| Masa | 1590 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. VW uczynił wiele, by zminimalizować liczbę twardych elementów deski rozdzielczej, ale kolumna sterownicza i zapłon nadal stanowią zagrożenie obrażeniami kolan i ud kierowcy.
Tiguan zdobył komplet punktów za test zderzenia bocznego i test zderzenia ze słupem.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 14 pkt (88%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 17 pkt (61%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 39 pkt (91%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 83 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Zderzak uzyskał maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak krawędź przednia zapewnia bardzo słabą amortyzację. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Wyniki pomiarów obciążenia manekinów w czasie testów dynamicznych, pozwoliło na uzyskania maksymalnej liczby punktów za ochronę 1,5-rocznego dziecka. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona, by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Etykieta ostrzega przed montowaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciwko aktywnej poduszki, ale jest ona łatwa do usunięcia i trudna do zrozumienia. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również niewystarczająco oznaczona. |
|
| 1,5 - letniego | Fair G 0/1 tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Fair G 0/1tyłem do kierunku jazdy |