| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Małe auta rodzinne |
| Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
| Masa | 1190 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia, a przednia belka przemieściła się w tył o mniej niż 10 mm. Ochrona pasażera bardzo dobra. Specjalna poduszka chroni kolana i uda kierowcy. VW udowodnił również, że zapewnia bezpieczeństwo pasażerom w różnym pozycjach i różnych rozmiarów.
Golf zdobył maksymalną liczbę punktów za test zderzenia ze słupem. W czasie zderzenia bocznego, część punktu odjęto za słabszą ochronę klatki piersiowej. Od czasu przeprowadzania testu, producent wprowadził zacisk zabezpieczający boczną poduszkę powietrzną we wszystkich już wyprodukowanych autach.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 16 pkt (100%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 22 pkt (79%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 41 pkt (95%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 91 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Zderzak zdobył komplet punktów za ochronę nóg pieszego, a krawędź przednia wypadła dobrze. Amortyzacja krytycznych dla głowy dziecka obszarów ze strony maski generalnie wystarczająca, słabiej w przypadku dorosłego. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Bazując na pomiarach obciążeń w trakcie testów dynamicznych, Golf osiągnął maksimum punktów za ochronę "dzieci". Auto straciło jednak wysoką notę na skutek nietrwałej nalepki z rysunkiem, który ostrzega przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Ta może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika na przednim siedzeniu, ale informacja o statusie poduszki nie jest dostatecznie jasna. Również obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie wystarczająco oznaczona. |
|
| 1,5 - letniego | Bobsy G0/1 tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Bobsy G0/1tyłem do kierunku jazdy |