Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 953 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

VW Golf 1.4 ´Trendline´ 2008

Ogólne dane auta
Klasa Małe auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1190 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia, a przednia belka przemieściła się w tył o mniej niż 10 mm. Ochrona pasażera bardzo dobra. Specjalna poduszka chroni kolana i uda kierowcy. VW udowodnił również, że zapewnia bezpieczeństwo pasażerom w różnym pozycjach i różnych rozmiarów.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Golf zdobył maksymalną liczbę punktów za test zderzenia ze słupem. W czasie zderzenia bocznego, część punktu odjęto za słabszą ochronę klatki piersiowej. Od czasu przeprowadzania testu, producent wprowadził zacisk zabezpieczający boczną poduszkę powietrzną we wszystkich już wyprodukowanych autach.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pieszego

dobra
wystarczająca
marginalna
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 16 pkt (100%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 22 pkt (79%)
Bezpieczeństwo dziecka 41 pkt (95%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 91 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Zderzak zdobył komplet punktów za ochronę nóg pieszego, a krawędź przednia wypadła dobrze. Amortyzacja krytycznych dla głowy dziecka obszarów ze strony maski generalnie wystarczająca, słabiej w przypadku dorosłego.

Zabezpieczenie dziecka

Bazując na pomiarach obciążeń w trakcie testów dynamicznych, Golf osiągnął maksimum punktów za ochronę "dzieci". Auto straciło jednak wysoką notę na skutek nietrwałej nalepki z rysunkiem, który ostrzega przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Ta może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika na przednim siedzeniu, ale informacja o statusie poduszki nie jest dostatecznie jasna. Również obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie wystarczająco oznaczona.

1,5 - letniego Bobsy G0/1 tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Bobsy G0/1tyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

VW Golf 1.4 ´Trendline´