Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 025 ocen )
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW Golf, 1.5 petrol 'Comfortline', LHD

VW Golf, 1.5 petrol 'Comfortline', LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1316 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
76%
Zabezpieczenie przechodnia
78%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.3 pkt | 95 %

Przedział pasażerski VW Golf pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. VW pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub odpowiednia dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, z wyjątkiem klatki piersiowej pasażera, dla którego stopień kompresji wskazują marginalną ochronę. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Golf w tym teście zdobył maksymalną ilość punktów, jednakże ze względu na otwarcie bocznych drzwi podczas testu, zostały doliczone punkty karne. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała oceniono również jako dobrą. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Golf posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 89 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ochrona ciała, z wyjątkiem szyi manekina 10-letniego, który stracił ułamek punktu, przez co został oceniony jako odpowiedni. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. W związku z czym Golf otrzymał maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera dezaktywowana jest automatycznie po zamontowaniu urządzenia przytrzymującego dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Testy wykazały, że system działał solidnie, dzięki czasu został nagrodzony. Wszystkie typy fotelików dla których Golf jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

36.8 pkt | 76 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy również została oceniona jako dobra. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi, rowerzyści, a także inne pojazdy. System wykazał się odpowiednią skutecznością działania, w większości przypadków unikano kolizji lub znacznie ją ograniczano.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
7,8 pkt
Głowa
17,2 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
29,0 pkt
AEB Pieszy
3,4pkt
AEB Rowerzysta
4,3 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.2 pkt | 78 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Kierowca posiada możliwość ustawienia odpowiedniego ogranicznika prędkości.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry