Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 955 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW Polo 1.0 TSI 'Comfortline'

 VW Polo 1.0 TSI 'Comfortline'
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1071 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
76%
Zabezpieczenie przechodnia
59%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.7 pkt | 96 %

Przedział pasażerski Polo pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. VW pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno kierowcy jak i tylnego pasażera, była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, oraz w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Polo zdobyło maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wskazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Polo w standardzie posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego. Próby jego działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały dobrą skuteczność działania systemu, z uniknięciem kolizji przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
7,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

Ochrona obu manekinów była dobra z wyjątkiem szyi, którą oceniona jako wystarczająca dla 6-letniego manekina i jako mierną dla manekina 10-letniego. W próbie bocznego zderzenia, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Polo jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,0pkt

Uderzenie z przodu
15,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
R?mer KidFix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
R?mer KidFix XP
Ustawienie:
do tyłu

Niechronieni użytkownicy drogi

32 pkt | 76 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z kilkoma słabszymi wynikami odnotowanymi w okolicach podszybia oraz wzdłuż przednich słupków. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, natomiast ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach wykrywania pieszego, unikając lub łagodząc większość kolizji.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,2 pkt
Głowa
15,9 pkt
Miednica
4,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.2 pkt | 59 %

Polo posiada w standardzie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń, sterowany manualnie ogranicznik prędkości i autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB). Próby systemu AEB przy prędkościach pozamiejskich, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem wielkości kolizji.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry