Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II Hatchback 5d Seria 2

Lata produkcji: 2012 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Druga generacja modelu została zaprezentowana w 2007 roku. Bravo II zastąpił największy niewypał w historii włoskiej marki, Fiata Stilo. Stylistycznie model nawiązuje do Grande Punto (przód) oraz pierwszej generacji Bravo (charakterystyczne tylne, pierścieniowe światła). Za projekt samochodu odpowiadało biuro Fiat Style Centre. W Australii model oferowany jest jako Fiat Ritmo, gdyż prawa do nazwy Bravo zarezerwowała na Antypodach Mazda.
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz

Fiat Bravo II Hatchback 5d Seria 2 – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Długość 4336 mm
Szerokość 1792 mm
Wysokość 1498 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1538 mm
Rozstaw kół - tył 1532 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 913 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 986 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 793 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 960 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1175 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 400 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~Jaro
Hatchback 5d Seria 2 1.4 16V 90KM 66kW
Fiat Bravo II
Kupiłem auto jako nowe z salonu. Wcześniej jeździłem Skodą Octavią z 2002 roku, z silnikiem diesla pod maską i tu jest przepaść. Bravo z tym silnikiem niestety nie ma momentu obrotowego. O ile w mieście jest ok, to trasa jest ciężka do pokonania ( szczególnie autostrady ). Jadąc z prędkościami 150-160 km/h na 6 biegu jest w miarę cicho i komfortowo, ale jak ktoś wjedzie przed maskę na lewym pasie, a potem zwolni lewy pas to nie ma czym przyśpieszyć i to jest najbardziej irytujące. a jeszcze niech będzie wzniesienie to bravo stoi w miejscu. Reszta to jest ok.
5,0
~Wojciech
Hatchback 5d Seria 2 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
Fiat Bravo II
Bardzo ładnie wygląda w środku jak i z zewnątrz, jazda komfortowa spalanie i osiągi adekwatne do mocy, bardzo duży bagażnik i mimo tego dużo miejsca w środku, relatywnie tanie części (jak to zwykle z autami z Włoch) . Ogólnie bardzo sobie chwalę to autko ale jeśli raz jeszcze kupowałbym diesla 1,6 to tylko wersję 120km. Auto jest bardzo dobrze wygłuszone, dużo kieszeni i wszelkiej maści schowków (w większości niestety niezbyt pojemnych) , na plus chłodzony schowek w podłokietniku, dobre audio , i prosty dostęp do np wymiany żarówek z przodu co w dzisiejszych autach nie zdarza się często. Jestem bardzo z niego zadowolony i na pewno poleciłbym go znajomym szukającym auta.
4,8
~Antoni P.
Hatchback 5d Seria 2 1.4 16V 90KM 66kW
Fiat Bravo II
Rewelacja. Przed zakupem wszyscy w rodzinie odradzali bo to Fiat. Teraz po 3 latach ja nie byłem ani razu u mechanika a fani niemieckiej motoryzacji z rodziny ciągle coś grzebią w swoich autach. Prosta konstrukcja, niezłe wykonanie, rewelacyjny stosunek cena do jakości i najważniejsze - nie jesteś jednym z wielu Januszy w niemieckim złomie.
Średnie spalanie dla Fiat Bravo II Hatchback 5d Seria 2
7,4 – 9,2
l/100 km
5,2 – 6,0
l/100 km
8,9 – 9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Hatchback 5d Seria 2 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Myślę, że po przejechaniu 95k km, 5 latach użytkowania i 130 tankowaniach mogę się wypowiedzieć na temat spalania tego samochodu. Zacznijmy od końca - obecnie dojeżdżam do pracy autostradą i Ską: praktycznie 95% to trasa. Między 100, a 110km/h nie ma różnicy w spalaniu. Wychodzi ok 6,4l/100km (nie dusimy do odcinki, nie przyspieszamy jeśli nie ma potrzeby, hamujemy silnikiem, zachowujemy odległość, przyspieszamy z górki, lekko odpuszczamy pod górkę) - więc trzeba się trochę nagimnastykować. Jazda 120km/h to spalanie ok 6,8/100. Powyżej 120 robi się wir w baku więc nie jeżdżę z takimi prędkościami ;) Do poprzedniej pracy miałem trochę górek - spalanie wychodziło ok 6,8/100 (trasa.miasto: 75/25, tylko DK). Nigdy nie jeździłem w 100% mieście ale myślę, że 8-8,5l by spalił.
8,4
Hatchback 5d Seria 2 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Auto mam od 3 miesięcy. Przebieg to 4,5 tys km. Od początku przy spokojnej jeździe mieszanej (ok. 60% miasto, 40% trasy pozamiejskie, dwupasmowe, raczej szybkie - Śląsk) spalanie to 9 litrów. Wahania od 8,7 do 9,3 litra. Zawsze z włączoną klimą i latem (wysokie temperatury ok. 24-32 stopnie). Trasa nad morze ok. 750 km w jedną stronę bez klimy (nocą) w 3 osoby plus pełny bagażnik to 7,4 litra z tym że jazda od 110-160 km/h, średnio ok. 130 km/h, niemal wyłącznie autostrada lub S3. Ogólnie mam wrażenie że auto musi średnio zjadać te 9 litrów i nie ma co z tym walczyć, trzeba to polubić. Minus jest taki że aby obniżyć spalananie trzeba się naprawdę starać na co nie mam czasu i ochoty, ale żeby podwyższyć ponad 9 litrów też trzeba piłować silnik, bo jeżdżąc nawet umiarkowanie dynamicznie wychodzi te 9-9,3 litra z klimą. Ja przyjąłem taktykę nie patrzenia na komputer i średnie zużycie - to daje mi przyjemność z jazdy a średnia i tak wyjdzie ok. 9 litrów. W zamian za to auto ma bezproblemowy silnik, o wiele tańszy w eksploatacji i naprawach niż diesel, nie ma turbodziury, no i kosztuje ok. 50 tys zł z pełnym wypasem (mam nawet sportowe wnętrze - fotele z wersji Sport). Mój brat ma BMW serii 1 z 2013 r. 2,0d 184 KM, 7,2 s do setki i spala średnio ok. 5,8 litra ale zapłacił 154 tys zł czyli tyle co 3 moje Fiaty Bravo. WARTO? wątpię.
9,0
Hatchback 5d Seria 2 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Witam. Do tej pory przejechałem ok 1100 km. Minimalne spalanie spalanie jakie udało mi się osiągnąc to 7 litrow na 100km - trasa płynna jazda ok 120km/h. Po mieście warszawskie korki spalanie kształtuje się na poziomie 10 litrów, przy spokojnym stylu jazdy. Szczerze to jestem w szoku wcześniej użytkowałem Volvo V40 T3 150 KM i tam spalanie było ok. 8,6 litra po mieście a na trasie przy podobnym stylu jazdy ok 6,5 litra. Większe auto czyli model S60 z tym samym silnikiem T3 150 KM paliło mi po mieście 9,8 litra. Poza tym nie mogę nic złego na temat fiata powiedziec.

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 33
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
Zawieszenie.
  • Fiat Bravo II
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Witam, Irytujący, odgłos z lewego przedniego koła, jak by coś się tarło przenosząc jednocześnie lekkie drgania na kierownicę. Nieprzyjemny hałas pojawia się przy skręcie w Prawo i jeździe po łuku w prawo (>90 stopni). Narasta przy dłuższych lub ciaśniejszych łukach. czasami nawet przy wolnej jeździe na wprost. W lewo skręcie problem nie istniej. Hałas nie pojawia się za każdym razem Auto ma 3 miesiące, przebieg 3700 Serwis przykręcił śrubkę :) teraz zmienia poduszkę amortyzatora :) Podobno do 3 razy sztuka ...Bo to na pewno nie amortyzator ...
1 komentarz
Fiat Bravo II Hatchback 5d Seria 2