Szukaj

Informacje o Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW 2003-2012

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: VANy

Zaletą Pandy jest to, że możecie ją mieć z napędem 4x4 lub zwykłym na przód. W praktyce na uterenowioną wersję warto się zdecydować tylko wtedy, gdy poruszacie się głównie po drogach, które mają na swoim koncie niejedną, uszkodzoną miskę olejową. Taką wersję można mieć z dwoma silnikami. Benzynowy 1.2 60KM radzi sobie w terenie, ale poza nim wcale. Nawet bryczki konne będą was wyprzedzać. Diesel 1.3l 70KM ma tą przewagę, że jest mocniejszy, a przy tym mniej paliwożerny, choć dość głośny. Zwykłe Pandy mogą mieć pod maską takie same silniki jak 4x4, ale będą zrywniejsze i oszczędniejsze. Mniej palić będą szczególnie wtedy, gdy będziecie delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać większych prędkości. Multijet będzie dobrym wyborem – jest dość drogi, ale oferuje spore możliwości. Jeśli okaże się za słaby, to zostaje jeszcze jeden rodzynek – benzynowy silnik 1.4l o mocy 100KM. 8) Fiat Linea: Najtańszą Lineę kupicie z benzynowym 1.4l o mocy 77KM. Niby nie tak źle, ale auto z tą jednostką jest leniwe, trzeba mocno wciskać pedał gazu, a one i tak nie chce jechać. W mieście oraz na trasie podczas spokojnej jazdy będzie w sam raz, ale jeśli zdecydujecie się na wyprzedzanie albo nawet wypad w góry, to mina wam zrzędnie. Trzeba się po prostu przyzwyczaić lub zdecydować na inny silnik. Wśród motorów benzynowych jest jeszcze doładowany T-Jet o pojemności 1.4l i mocy 120KM. Faktycznie jeździ świetnie, pali niewiele więcej od podstawowej jednostki, czyli średnio 7-8l/100km, ale jest drogi – trzeba na niego wyłożyć ponad 60 tys. zł. Nic tańszego się już nie znajdzie, lecz w podobnej cenie można również dostać oszczędniejszego diesla. 1.3l Multijet ma 90KM. Jest wystarczający do takiego auta, dlatego trochę szkoda, że nie ma silnika benzynowego o takiej mocy, bo byłby tańszy. Tutaj do mniej więcej 2000obr/min nic się nie dzieje, potem do pracy wchodzi turbosprężarka i auto zaczyna jechać. Jeśli to za mało – jest też diesel o pojemności 1.6l i mocy 105KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70,8 x 78,9 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~KRKR29
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Perfekcyjny samochód miejski , z tym silnikiem nawet okazyjnie w trasę. Komfort jazdy nie najlepszy ( samochód podskakuje na nierównościach ) , lecz zwinny i niesamowicie dynamiczny , co zaskakuje patrząc na moc. Wóz niezawodny , ewentualnie problemy może sprawić elektryczne wspomaganie kierownicy. No i korozja. Typowym miejscem dla Pandy są progi w tylnej części , tak mniej więcej w połowie tylnych drzwi. Jeśli pojawią się "bąble" , likwidować natychmiast , gdyż w krótkim czasie moze powstać z tego dziura. Ogólnie samochód naprawdę godny polecenia , wystarczający nawet dla 4 osób , lecz trzeba się liczyć z mało praktycznym bagażnikiem.
4,7
~Mak.
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Fajne małe autko. Na miasto nie wyobrażam sobie innego auta bo wszędzie się nim zaparkuje.Jak na razie wymienilem tylko rozrzad przy kupnie i przy 130 tys km amortyzatory (340 zl za amorki, śmieszne pieniądze) a kupilem pande przy 70 tys km przebiegu. Poki nie mam rodziny nie potrzeba mi innego auta tanie w eksploatacji, i w lpg malutko pali od 6,3 - 8,5 l na 100 km. Maly bagażnik to jedyny minus do jakiego moge sie przyczepić, ale można się przyzwyczaić.
4,9
~Marcin Sroka
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Samochód posiadam od 4 lat, jak dotychczas przejechałem nim 70 tys. km. Jak na swoją klasę niezwykle przestronny. Niskie spalanie. Niezbyt wysokie koszty utrzymania, a przede wszystkim ze względu na fakt, iż posiadam wersje Emotion (niedostępną w Polsce) wiele udogodnień jak automatyczna klimatyzacja, rozbudowany komputer pokładowy, dzielona tylna kanapa i inne systemy. Jak dotychczas nie doświadczyłem żadnej poważnej awarii.
Średnie spalanie dla Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW 2003-2012
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Jeżdżę autkiem 4 lata. Podczas kilku dłuższych wypadów po 400-500km, minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 4.4l/100km (trasa 600km), aczkolwiek mało większych miast, świateł - jedynie droga przez las z prędkością 70-90km/h. Mimo wszystko jeżdżę głównie po mieście, a tutaj średnio pali od 5.5 do 6.3 w okresie letnim, oraz 6-7,5 w okresie zimowym. Przy prędkościach autostradowych 120-150km/h jazda staje się nieopłacalna ponieważ spalanie wynosi powyżej 7.5L/100km (lub odpowiednio więcej) gdyż jednak auto ma duże opory powietrza. W autku jedyne co się popsuło to jeden amortyzator, szczęki hamulców. Więcej problemów nie było przez 10 lat (6 lat autem jeździła ciocia sporadycznie w weekendy, auto było kupione nowe). Mała awaryjność, naprawy tanie, ogólnie koszty użytkowania bardzo niskie, idealne autko do miasta i kilka razy w roku na troszkę dłuższą podróż. Jeżeli ktoś szuka auta niezagazowanego w przystępnych kosztach użytkowania to polecam właśnie Pandę, pozdrawiam.
4,1
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Średni koszt przejazdu naprawdę niski (spalanie niewiele ponad 4 l/100 km) w cyklu mieszanym. Koszty okresowych wymian podzespołów i materiałów eksploatacyjnych niski. Aktualnie używam oleju Castrol Edga 0w30, którego koszt zakupu jest dość wysoki, jednak pozwala wydłużyć interwał wymiany do 20 tys. a przy tym samochód pali o blisko 1 l/100 km mniej niż na oleju (nie wiem jakim) którym była zalana Panda w dniu zakupu (po sprowadzeniu z Niemiec).
6,0
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Mam pandę w automacie. Autostrada 140km/h koło 6,5-7l spali. Miasto bliżej 7l. Natomiast w tym roku na trasie Polska-Chorwacja czyli 3 tys km wyszło 5.1 i byłem mega zaskoczony. Może to wina lepszej jakości austriackiego paliwa?

Usterki Fiat Panda II

Liczba wpisów: 23
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
16 komentarzy
Problem z odpaleniem jak sie rozgrzeje
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010
  • silnik
Silnik ma problem z odpalenie jak sie rozgrzeje jak zimny pali na dotyk.Samochod posiada instalacje gazowa 147tys przebiegu 1,1 silnik. Jezeli ktos ma jakis pomysl prosze o kontakt bradford25@wp.pl Nieznana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
recyrkulator spalin
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW 2003-2010
  • silnik
Witam, usterka objawiła się w trasie podczas jazdy zapaliła się żółta kontrolka diagnozująca silnik (komunikat - proszę skontrolować pracę silnika). W czasie jazdy minąłem stacje diagnostyczną pojazdu tam podczas podpięcia pod komputer okazało się, że jest to problem z recyrkulatorem spalin powodem owej usterki ma być zła jakość paliw na naszych stacjach. Owy mechanik powiedział, że koszt takiego elementu w silniku to ok. 1000zł
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Panda II Hatchback 5d