Szukaj

Informacje o Fiat Panda II Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy

Zaletą Pandy jest to, że możecie ją mieć z napędem 4x4 lub zwykłym na przód. W praktyce na uterenowioną wersję warto się zdecydować tylko wtedy, gdy poruszacie się głównie po drogach, które mają na swoim koncie niejedną, uszkodzoną miskę olejową. Taką wersję można mieć z dwoma silnikami. Benzynowy 1.2 60KM radzi sobie w terenie, ale poza nim wcale. Nawet bryczki konne będą was wyprzedzać. Diesel 1.3l 70KM ma tą przewagę, że jest mocniejszy, a przy tym mniej paliwożerny, choć dość głośny. Zwykłe Pandy mogą mieć pod maską takie same silniki jak 4x4, ale będą zrywniejsze i oszczędniejsze. Mniej palić będą szczególnie wtedy, gdy będziecie delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać większych prędkości. Multijet będzie dobrym wyborem – jest dość drogi, ale oferuje spore możliwości. Jeśli okaże się za słaby, to zostaje jeszcze jeden rodzynek – benzynowy silnik 1.4l o mocy 100KM. 8) Fiat Linea: Najtańszą Lineę kupicie z benzynowym 1.4l o mocy 77KM. Niby nie tak źle, ale auto z tą jednostką jest leniwe, trzeba mocno wciskać pedał gazu, a one i tak nie chce jechać. W mieście oraz na trasie podczas spokojnej jazdy będzie w sam raz, ale jeśli zdecydujecie się na wyprzedzanie albo nawet wypad w góry, to mina wam zrzędnie. Trzeba się po prostu przyzwyczaić lub zdecydować na inny silnik. Wśród motorów benzynowych jest jeszcze doładowany T-Jet o pojemności 1.4l i mocy 120KM. Faktycznie jeździ świetnie, pali niewiele więcej od podstawowej jednostki, czyli średnio 7-8l/100km, ale jest drogi – trzeba na niego wyłożyć ponad 60 tys. zł. Nic tańszego się już nie znajdzie, lecz w podobnej cenie można również dostać oszczędniejszego diesla. 1.3l Multijet ma 90KM. Jest wystarczający do takiego auta, dlatego trochę szkoda, że nie ma silnika benzynowego o takiej mocy, bo byłby tańszy. Tutaj do mniej więcej 2000obr/min nic się nie dzieje, potem do pracy wchodzi turbosprężarka i auto zaczyna jechać. Jeśli to za mało – jest też diesel o pojemności 1.6l i mocy 105KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 1400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,6 x 82 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Silnik typu Multijet z chłodnicą powietrza doładowanego.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,8
~Kuba D.
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Mistrz oszczędności i niezawodności. Panda to mój 16sty samochód. Poprzednicy to były auta z całej palety, od terenówek, po autobusy typu Galaxy, niemieckie TDI oraz sportowe Alfy Romeo. Decyzja o kupnie Pandy zapadła po powrocie z wakacji we Włoszech, gdzie najeździliśmy się Panda z wypożyczalni. Otóż okazało się, że aby sprawnie przewozić dwie dorosłe osoby (30 latki) wcale nie potrzeba drogiego w zakupie i utrzymaniu samochodu. Analiza rocznego przebiegu oraz stylu jazdy została zrobiona, wyliczenia w excelu dopięte i od roku czasu jeździmy Panda 1.3 Multijet i przyznam szczerze nie odczuwamy finansowo posiadania i eksploatowania samochodu ( robimy ok. 30-35tys km rocznie). Gorąco polecam ten samochód osobom, które chcą zaoszczędzić sporo pieniędzy na eksploatacji auta (nawet tymczasowo), lub też osobom które mają wyobraźnie jak te zaoszczędzone pieniądze wydać w przyjemny sposób (podróże, hobby, rodzina). W praktyce autko (po remapie na 90KM) zbiera się jak strzała na każdym biegu, w trasie komfortowa prędkość to między 130-140km/h, a jak trzeba to 160-170km/h tez poleci. Spalanie za każdym razem wychodzi 5.3L/100km, a mam ciężką nogę - liczone przy dystrybutorze (komputer pokazuje swoje).
4,4
~nirage
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Autko jest najprościej mówiąc "udane". Dobrze operuje się w mieście. Na trasie nie powyprzedzamy, niemniej prędkość do 120 km/h nie jest męcząca. W środku nie wytwarza się nadmierny hałas. Powyżej tej prędkości silnik woła pomocy. Średnie spalanie na poziomie 5 litrów w cyklu mieszanym i przy raczej twardszej nodze. Widoczność bardzo dobra. Siedziska mogłyby być bardziej wygodne, ale ogólnie nie ma co się czepiać jak na klasę auta. Za kierownicą wygodnie - gałka zmiany biegów postawiona wysoko - bardzo fajnie się nią operuje. Pomiędzy osobami siedzącymi z przodu jest sporo miejsca gdyż siedzenia rozłożone są maksymalnie do zewnętrznej strony auta. Po złożeniu tylnych siedzeń otrzymujemy całkiem przyzwoitą przestrzeń bagażową na przewozy tak dziwnych rzeczy jak np. pralka - tak, to fakt.
4,1
~Marcin
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Codziennie pokonuję trasę co najmniej 80 km, więc przy spalaniu na poziomie 4,5-4,9 litra na setkę, to Panda jest dla mnie idealnym wyborem. Tylko 2 razy w zimę \"udało\" mi się osiągnąć spalanie na poziomie 5 litrów, a nie żałuję nigdy silnikowi podczas przyspieszania, bo silnik aż prosi się o to, żeby wcisnąć mocniej pedał gazu. Samochód zbiera się nadzwyczaj dobrze - przejechałem nim już 60 tys.km i ciągle jestem zachwycony ruszaniem z miejsca (pewnie waga robi swoje). Oczywiście największym minusem jest bagażnik, więc niestety przy większych wyjazdach w trasę z rodziną więcej niż 3-osobową może być problem (przy 3 osobach zostaje jeszcze jedno siedzenia do zapakowania bagażu). Dla samego kierowcy miejsca jest wystarczająco, nawet dla kogoś o 193 cm wzrostu jak ja (nawet nie cofam fotela do końca). Z tyłu kobieta się również spokojnie zmieści, więksi faceci mogą już narzekać ;). Jeździłem wcześniej samochodem, który psuł się co miesiąc, więc Panda wydaje mi się samochodem zupełnie bezawaryjnym, jednak kilka usterek się przydarzyło - wymieniam je w innym punkcie. Polecam wszystkim, którzy pokonują duże trasy, ale też tym, którzy chcą wygodnie i łatwo poruszać się po mieście, nie wydając dużo na paliwo.
Średnie spalanie dla Fiat Panda II Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW 2003-2010
4,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,3
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Latem średnie spalanie wynosi około 4,4 w zimie dochodzi do 4,8 (chociaż komputer przekłamuje około pół litra w dół, więc podaję wartości z dystrybutora). Pięciu litrów jeszcze nim nie przekroczyłem, chociaż jeżdżę nim już 1,5 roku i zrobiłem ok 20 000 km. Mój tryb jazdy to 70% poza miastem 30% w mieście, może dlatego wyniki są tak dobre. Ogólnie silnik bardzo oszczędny. Polecam wymieniać filtr paliwa przed zimą bo w instrukcji napisano co 60 000km, a mi przy -20 nie odpalił bo woda zamarzła w filtrze, chociaż był wymieniany 15 000km wcześniej.
4,5
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Bardzo przyjemny samochodzik. Idealny do jazdy po mieście i do dluzszych tras w dwie osoby :). Spalanie=bogactwo! 4.3 litra i to wcale nie oszczedzajac nogi na autostradzie ale tez nie paląc gum na skrzyzowaniach. Najwiecej wyszlo mi na trasie powrotnej z Jastrzębiej Gory przez Gdansk gdzie w korkach spedzilismy grubo ponad 2 godziny a jednak mimo tego wciaz nie udalo sie spalic wiecej niz 4.8. Silnik w przyspieszeniu rowniez potrafi nawet dominowac na trasie. Nie jednemu opada kopara gdy go Panda wyprzedza a widok jest bezcenny ;) Moment obrotowy jest swietny ale tez auto nie poleci wiec w swoim zakresie predkosciowym jest wprost idealne. Pozdrawiam
4,9
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
6.5l/100km to moj absolutny max, przejezdzajac w korkach w Warszawie 450km w zimie. W lato 5.8l/100km w jezdzie korkowej. Srednio na 30 litrach przejezdzam 480 - 550km (miasto). W trasie najmniej zszedlem do 4.2l/100km. Przeglady sa srednio tanie w Fiacie, jak na ta klase. Klocki 220PLN, filtr paliwa oryginal w Fiacie tez cos kolo tego. Ja identyczny zalatwilem sobie za 40PLN. Auto serwisowane w ASO do 45tys km - srednia cena za przeglad to cos kolo 700PLN-800PLN - to duzo w/g mnie jak na taki maly samochod. Obecnie serwisuje u znajomego, ale dobry fachura. 61tys km na liczniku i awarii zadnej. Pekl co prawda amortyzator, ale to byl wynik dziury w drodze, natomiast 0 wymiany innych elementow zawieszenia. Jedyne co to po 4 latach wydech zaczyna korodowac i szykuje sie do wymiany, ale to tez koszt pojedynczych setek zlotych. W okolicach 70tys km do wymiany juz tarcze hamulcowe przod (auto wlasciwie 95% przejezdzilo po miescie). Sprzeglo spalilo sie po 41500km, ale ponoc pierwsze wersje 1.3JTD tak mialy, bo szwankowalo to sprzeglo juz od 10000km

Usterki Fiat Panda II

Liczba wpisów: 23
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
16 komentarzy
Problem z odpaleniem jak sie rozgrzeje
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010
  • silnik
Silnik ma problem z odpalenie jak sie rozgrzeje jak zimny pali na dotyk.Samochod posiada instalacje gazowa 147tys przebiegu 1,1 silnik. Jezeli ktos ma jakis pomysl prosze o kontakt bradford25@wp.pl Nieznana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
recyrkulator spalin
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW 2003-2010
  • silnik
Witam, usterka objawiła się w trasie podczas jazdy zapaliła się żółta kontrolka diagnozująca silnik (komunikat - proszę skontrolować pracę silnika). W czasie jazdy minąłem stacje diagnostyczną pojazdu tam podczas podpięcia pod komputer okazało się, że jest to problem z recyrkulatorem spalin powodem owej usterki ma być zła jakość paliw na naszych stacjach. Owy mechanik powiedział, że koszt takiego elementu w silniku to ok. 1000zł
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Panda II Hatchback 5d