Szukaj

Informacje o Fiat Panda II Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy

Zaletą Pandy jest to, że możecie ją mieć z napędem 4x4 lub zwykłym na przód. W praktyce na uterenowioną wersję warto się zdecydować tylko wtedy, gdy poruszacie się głównie po drogach, które mają na swoim koncie niejedną, uszkodzoną miskę olejową. Taką wersję można mieć z dwoma silnikami. Benzynowy 1.2 60KM radzi sobie w terenie, ale poza nim wcale. Nawet bryczki konne będą was wyprzedzać. Diesel 1.3l 70KM ma tą przewagę, że jest mocniejszy, a przy tym mniej paliwożerny, choć dość głośny. Zwykłe Pandy mogą mieć pod maską takie same silniki jak 4x4, ale będą zrywniejsze i oszczędniejsze. Mniej palić będą szczególnie wtedy, gdy będziecie delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać większych prędkości. Multijet będzie dobrym wyborem – jest dość drogi, ale oferuje spore możliwości. Jeśli okaże się za słaby, to zostaje jeszcze jeden rodzynek – benzynowy silnik 1.4l o mocy 100KM. 8) Fiat Linea: Najtańszą Lineę kupicie z benzynowym 1.4l o mocy 77KM. Niby nie tak źle, ale auto z tą jednostką jest leniwe, trzeba mocno wciskać pedał gazu, a one i tak nie chce jechać. W mieście oraz na trasie podczas spokojnej jazdy będzie w sam raz, ale jeśli zdecydujecie się na wyprzedzanie albo nawet wypad w góry, to mina wam zrzędnie. Trzeba się po prostu przyzwyczaić lub zdecydować na inny silnik. Wśród motorów benzynowych jest jeszcze doładowany T-Jet o pojemności 1.4l i mocy 120KM. Faktycznie jeździ świetnie, pali niewiele więcej od podstawowej jednostki, czyli średnio 7-8l/100km, ale jest drogi – trzeba na niego wyłożyć ponad 60 tys. zł. Nic tańszego się już nie znajdzie, lecz w podobnej cenie można również dostać oszczędniejszego diesla. 1.3l Multijet ma 90KM. Jest wystarczający do takiego auta, dlatego trochę szkoda, że nie ma silnika benzynowego o takiej mocy, bo byłby tańszy. Tutaj do mniej więcej 2000obr/min nic się nie dzieje, potem do pracy wchodzi turbosprężarka i auto zaczyna jechać. Jeśli to za mało – jest też diesel o pojemności 1.6l i mocy 105KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 1400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,6 x 82 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Silnik typu Multijet z chłodnicą powietrza doładowanego.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,8
~Kuba D.
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Mistrz oszczędności i niezawodności. Panda to mój 16sty samochód. Poprzednicy to były auta z całej palety, od terenówek, po autobusy typu Galaxy, niemieckie TDI oraz sportowe Alfy Romeo. Decyzja o kupnie Pandy zapadła po powrocie z wakacji we Włoszech, gdzie najeździliśmy się Panda z wypożyczalni. Otóż okazało się, że aby sprawnie przewozić dwie dorosłe osoby (30 latki) wcale nie potrzeba drogiego w zakupie i utrzymaniu samochodu. Analiza rocznego przebiegu oraz stylu jazdy została zrobiona, wyliczenia w excelu dopięte i od roku czasu jeździmy Panda 1.3 Multijet i przyznam szczerze nie odczuwamy finansowo posiadania i eksploatowania samochodu ( robimy ok. 30-35tys km rocznie). Gorąco polecam ten samochód osobom, które chcą zaoszczędzić sporo pieniędzy na eksploatacji auta (nawet tymczasowo), lub też osobom które mają wyobraźnie jak te zaoszczędzone pieniądze wydać w przyjemny sposób (podróże, hobby, rodzina). W praktyce autko (po remapie na 90KM) zbiera się jak strzała na każdym biegu, w trasie komfortowa prędkość to między 130-140km/h, a jak trzeba to 160-170km/h tez poleci. Spalanie za każdym razem wychodzi 5.3L/100km, a mam ciężką nogę - liczone przy dystrybutorze (komputer pokazuje swoje).
4,4
~nirage
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Autko jest najprościej mówiąc "udane". Dobrze operuje się w mieście. Na trasie nie powyprzedzamy, niemniej prędkość do 120 km/h nie jest męcząca. W środku nie wytwarza się nadmierny hałas. Powyżej tej prędkości silnik woła pomocy. Średnie spalanie na poziomie 5 litrów w cyklu mieszanym i przy raczej twardszej nodze. Widoczność bardzo dobra. Siedziska mogłyby być bardziej wygodne, ale ogólnie nie ma co się czepiać jak na klasę auta. Za kierownicą wygodnie - gałka zmiany biegów postawiona wysoko - bardzo fajnie się nią operuje. Pomiędzy osobami siedzącymi z przodu jest sporo miejsca gdyż siedzenia rozłożone są maksymalnie do zewnętrznej strony auta. Po złożeniu tylnych siedzeń otrzymujemy całkiem przyzwoitą przestrzeń bagażową na przewozy tak dziwnych rzeczy jak np. pralka - tak, to fakt.
4,1
~Marcin
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Codziennie pokonuję trasę co najmniej 80 km, więc przy spalaniu na poziomie 4,5-4,9 litra na setkę, to Panda jest dla mnie idealnym wyborem. Tylko 2 razy w zimę \"udało\" mi się osiągnąć spalanie na poziomie 5 litrów, a nie żałuję nigdy silnikowi podczas przyspieszania, bo silnik aż prosi się o to, żeby wcisnąć mocniej pedał gazu. Samochód zbiera się nadzwyczaj dobrze - przejechałem nim już 60 tys.km i ciągle jestem zachwycony ruszaniem z miejsca (pewnie waga robi swoje). Oczywiście największym minusem jest bagażnik, więc niestety przy większych wyjazdach w trasę z rodziną więcej niż 3-osobową może być problem (przy 3 osobach zostaje jeszcze jedno siedzenia do zapakowania bagażu). Dla samego kierowcy miejsca jest wystarczająco, nawet dla kogoś o 193 cm wzrostu jak ja (nawet nie cofam fotela do końca). Z tyłu kobieta się również spokojnie zmieści, więksi faceci mogą już narzekać ;). Jeździłem wcześniej samochodem, który psuł się co miesiąc, więc Panda wydaje mi się samochodem zupełnie bezawaryjnym, jednak kilka usterek się przydarzyło - wymieniam je w innym punkcie. Polecam wszystkim, którzy pokonują duże trasy, ale też tym, którzy chcą wygodnie i łatwo poruszać się po mieście, nie wydając dużo na paliwo.
Średnie spalanie dla Fiat Panda II Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW 2003-2010
4,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,3
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Latem średnie spalanie wynosi około 4,4 w zimie dochodzi do 4,8 (chociaż komputer przekłamuje około pół litra w dół, więc podaję wartości z dystrybutora). Pięciu litrów jeszcze nim nie przekroczyłem, chociaż jeżdżę nim już 1,5 roku i zrobiłem ok 20 000 km. Mój tryb jazdy to 70% poza miastem 30% w mieście, może dlatego wyniki są tak dobre. Ogólnie silnik bardzo oszczędny. Polecam wymieniać filtr paliwa przed zimą bo w instrukcji napisano co 60 000km, a mi przy -20 nie odpalił bo woda zamarzła w filtrze, chociaż był wymieniany 15 000km wcześniej.
4,5
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Bardzo przyjemny samochodzik. Idealny do jazdy po mieście i do dluzszych tras w dwie osoby :). Spalanie=bogactwo! 4.3 litra i to wcale nie oszczedzajac nogi na autostradzie ale tez nie paląc gum na skrzyzowaniach. Najwiecej wyszlo mi na trasie powrotnej z Jastrzębiej Gory przez Gdansk gdzie w korkach spedzilismy grubo ponad 2 godziny a jednak mimo tego wciaz nie udalo sie spalic wiecej niz 4.8. Silnik w przyspieszeniu rowniez potrafi nawet dominowac na trasie. Nie jednemu opada kopara gdy go Panda wyprzedza a widok jest bezcenny ;) Moment obrotowy jest swietny ale tez auto nie poleci wiec w swoim zakresie predkosciowym jest wprost idealne. Pozdrawiam
4,9
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
6.5l/100km to moj absolutny max, przejezdzajac w korkach w Warszawie 450km w zimie. W lato 5.8l/100km w jezdzie korkowej. Srednio na 30 litrach przejezdzam 480 - 550km (miasto). W trasie najmniej zszedlem do 4.2l/100km. Przeglady sa srednio tanie w Fiacie, jak na ta klase. Klocki 220PLN, filtr paliwa oryginal w Fiacie tez cos kolo tego. Ja identyczny zalatwilem sobie za 40PLN. Auto serwisowane w ASO do 45tys km - srednia cena za przeglad to cos kolo 700PLN-800PLN - to duzo w/g mnie jak na taki maly samochod. Obecnie serwisuje u znajomego, ale dobry fachura. 61tys km na liczniku i awarii zadnej. Pekl co prawda amortyzator, ale to byl wynik dziury w drodze, natomiast 0 wymiany innych elementow zawieszenia. Jedyne co to po 4 latach wydech zaczyna korodowac i szykuje sie do wymiany, ale to tez koszt pojedynczych setek zlotych. W okolicach 70tys km do wymiany juz tarcze hamulcowe przod (auto wlasciwie 95% przejezdzilo po miescie). Sprzeglo spalilo sie po 41500km, ale ponoc pierwsze wersje 1.3JTD tak mialy, bo szwankowalo to sprzeglo juz od 10000km

Usterki Fiat Panda II

Liczba wpisów: 26
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 9
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
17 komentarzy
Różne
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW 2003-2012
  • inne
  • 110 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam Poniżej lista usterek, które miałem przez pierwsze pól roku użytkowania auta. Nr1 cewka zaplonowa (wymieniona już się nie dusi, krztusze jest ok) Nr2 amortyzatory wymienione ale nadal coś puka Nr3 nie działająca klamka (wymieniona zrób to sam
1 komentarz
Falowanie obrotow
  • Fiat Panda II Van 1.1 54KM 40kW 2003-2012
  • instalacja elektryczna
  • 260 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Auto z instalacją lpg. Od momentu zakupu już z lpg stwierdziłam że będę jeździć tylko na benzynie było ok silnik ładnie pracował. Pokusiło mnie żeby sprawdzić jak jest z gazem. No i troszkę jechał raz drugi. Po kilku dniach jeżdżąc na paliwie auto zaczyna falować obroty spadają i jakby szarpało silnikiem podczas jazdy jest jeszcze gorzej auto rusza dławi się spowalnia. Wydaje mi się że skazówka paliwa bardzo szybko spada i czuć paliwo po takim spowolnieniu.
Fiat Panda II Hatchback 5d