Szukaj

Informacje o Fiat Panda II Van 1.2 69KM 51kW 2011-2012

Lata produkcji: 2011 – 2012
Segment: VANy

Zaletą Pandy jest to, że możecie ją mieć z napędem 4x4 lub zwykłym na przód. W praktyce na uterenowioną wersję warto się zdecydować tylko wtedy, gdy poruszacie się głównie po drogach, które mają na swoim koncie niejedną, uszkodzoną miskę olejową. Taką wersję można mieć z dwoma silnikami. Benzynowy 1.2 60KM radzi sobie w terenie, ale poza nim wcale. Nawet bryczki konne będą was wyprzedzać. Diesel 1.3l 70KM ma tą przewagę, że jest mocniejszy, a przy tym mniej paliwożerny, choć dość głośny. Zwykłe Pandy mogą mieć pod maską takie same silniki jak 4x4, ale będą zrywniejsze i oszczędniejsze. Mniej palić będą szczególnie wtedy, gdy będziecie delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać większych prędkości. Multijet będzie dobrym wyborem – jest dość drogi, ale oferuje spore możliwości. Jeśli okaże się za słaby, to zostaje jeszcze jeden rodzynek – benzynowy silnik 1.4l o mocy 100KM. 8) Fiat Linea: Najtańszą Lineę kupicie z benzynowym 1.4l o mocy 77KM. Niby nie tak źle, ale auto z tą jednostką jest leniwe, trzeba mocno wciskać pedał gazu, a one i tak nie chce jechać. W mieście oraz na trasie podczas spokojnej jazdy będzie w sam raz, ale jeśli zdecydujecie się na wyprzedzanie albo nawet wypad w góry, to mina wam zrzędnie. Trzeba się po prostu przyzwyczaić lub zdecydować na inny silnik. Wśród motorów benzynowych jest jeszcze doładowany T-Jet o pojemności 1.4l i mocy 120KM. Faktycznie jeździ świetnie, pali niewiele więcej od podstawowej jednostki, czyli średnio 7-8l/100km, ale jest drogi – trzeba na niego wyłożyć ponad 60 tys. zł. Nic tańszego się już nie znajdzie, lecz w podobnej cenie można również dostać oszczędniejszego diesla. 1.3l Multijet ma 90KM. Jest wystarczający do takiego auta, dlatego trochę szkoda, że nie ma silnika benzynowego o takiej mocy, bo byłby tańszy. Tutaj do mniej więcej 2000obr/min nic się nie dzieje, potem do pracy wchodzi turbosprężarka i auto zaczyna jechać. Jeśli to za mało – jest też diesel o pojemności 1.6l i mocy 105KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 69 KM (51 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70,8 x 78,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Usterki Fiat Panda II

Liczba wpisów: 24
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
16 komentarzy
Falowanie obrotow
  • Fiat Panda II Van 1.1 54KM 40kW 2003-2012
  • instalacja elektryczna
  • 260 tys. km
Występowanie usterki:
Auto z instalacją lpg. Od momentu zakupu już z lpg stwierdziłam że będę jeździć tylko na benzynie było ok silnik ładnie pracował. Pokusiło mnie żeby sprawdzić jak jest z gazem. No i troszkę jechał raz drugi. Po kilku dniach jeżdżąc na paliwie auto zaczyna falować obroty spadają i jakby szarpało silnikiem podczas jazdy jest jeszcze gorzej auto rusza dławi się spowalnia. Wydaje mi się że skazówka paliwa bardzo szybko spada i czuć paliwo po takim spowolnieniu.
Problem z odpaleniem jak sie rozgrzeje
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010
  • silnik
Silnik ma problem z odpalenie jak sie rozgrzeje jak zimny pali na dotyk.Samochod posiada instalacje gazowa 147tys przebiegu 1,1 silnik. Jezeli ktos ma jakis pomysl prosze o kontakt bradford25@wp.pl Nieznana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Fiat Panda II Van