Szukaj

Informacje o Fiat Panda II Van 1.2 8v 60KM 44kW 2003-2012

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: VANy

Zaletą Pandy jest to, że możecie ją mieć z napędem 4x4 lub zwykłym na przód. W praktyce na uterenowioną wersję warto się zdecydować tylko wtedy, gdy poruszacie się głównie po drogach, które mają na swoim koncie niejedną, uszkodzoną miskę olejową. Taką wersję można mieć z dwoma silnikami. Benzynowy 1.2 60KM radzi sobie w terenie, ale poza nim wcale. Nawet bryczki konne będą was wyprzedzać. Diesel 1.3l 70KM ma tą przewagę, że jest mocniejszy, a przy tym mniej paliwożerny, choć dość głośny. Zwykłe Pandy mogą mieć pod maską takie same silniki jak 4x4, ale będą zrywniejsze i oszczędniejsze. Mniej palić będą szczególnie wtedy, gdy będziecie delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać większych prędkości. Multijet będzie dobrym wyborem – jest dość drogi, ale oferuje spore możliwości. Jeśli okaże się za słaby, to zostaje jeszcze jeden rodzynek – benzynowy silnik 1.4l o mocy 100KM. 8) Fiat Linea: Najtańszą Lineę kupicie z benzynowym 1.4l o mocy 77KM. Niby nie tak źle, ale auto z tą jednostką jest leniwe, trzeba mocno wciskać pedał gazu, a one i tak nie chce jechać. W mieście oraz na trasie podczas spokojnej jazdy będzie w sam raz, ale jeśli zdecydujecie się na wyprzedzanie albo nawet wypad w góry, to mina wam zrzędnie. Trzeba się po prostu przyzwyczaić lub zdecydować na inny silnik. Wśród motorów benzynowych jest jeszcze doładowany T-Jet o pojemności 1.4l i mocy 120KM. Faktycznie jeździ świetnie, pali niewiele więcej od podstawowej jednostki, czyli średnio 7-8l/100km, ale jest drogi – trzeba na niego wyłożyć ponad 60 tys. zł. Nic tańszego się już nie znajdzie, lecz w podobnej cenie można również dostać oszczędniejszego diesla. 1.3l Multijet ma 90KM. Jest wystarczający do takiego auta, dlatego trochę szkoda, że nie ma silnika benzynowego o takiej mocy, bo byłby tańszy. Tutaj do mniej więcej 2000obr/min nic się nie dzieje, potem do pracy wchodzi turbosprężarka i auto zaczyna jechać. Jeśli to za mało – jest też diesel o pojemności 1.6l i mocy 105KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70,8 x 78,9 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~AMka
Van 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Jeździłam autem od nowości - kupione w polskim salonie na firme. Fabryczna instalacja gazowa w Auto-Gaz-Śląsk (Katowice). Gdyby nie fakt,że już nie potrzebuje VANA nie sprzedałabym. Teraz szukając samochodu używanego i nie pokolizji - żałuję że sprzedałam pandę. Przez 10 lat i przejechanych niemal 200tys km nie zepsuło się NIC oprócz części które po prostu się zużywają na polskich drogach: amortyzatory, wahacze, tarcze itp. Nie siadło sprzęgło, a na oryginalnym pasku rozrządu przejechałam nieco ponad 175tys, albo nawet 180. Mechanik za głowę się łapał... Niestety skończyła się ważność butli, a firma Auto_Gaz_Śląsk tak ją założyła, że nie nadawała się do ponownej homologacji - uszkodzili wkrętami od spodu warstwę lakieru i pan z warsztatu (za Ikeą w Katowicach) powiedział, że trzeba kupić nową (+osprzęt). Auto jak na takiego malucha jest niezwykle zwinne, świetnie przyspiesza, stosunkowo mało pali, ale niestety jest w nim dość głośno.
4,1
~Pandamera
Van 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Panda to moje auto służbowe, jestem bardzo z niej zadowolony, jazda tym autem sprawia przyjemność. Bardzo pocieszne auto. Wszystko chodzi w niej gładko, bardzo fajne, krótkie sprzęgło, świetnie rozwiązana sprawa lewarka skrzyni biegów, ergonomiczna deska rozdzielcza, dobrze zestopniowana skrzynia biegów, elastyczny silnik, doskonałe, zaskakująco duża przestrzeń w kabinie pasażerskiej oraz przestrzeń ładunkowa jak na tak małe auto, dobra widoczność-to wszystko sprawia, że "Pandamera" zostawia po sobie bardzo pozytywne wrażenie. Na minus na pewno "taboreciaste" fotele, brak obrotomierza oraz zbyt szeroki słupek B. Z czystym sumieniem polecam. Auto pod każdym względem lepsze od nowszej i sporo droższej skody praktik.
1,6
~waldi505
Van 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
służbowe i nic nie można z tym zrobić , trzeba się z ni męczyć . Tragedia nie polecam .
Średnie spalanie dla Fiat Panda II Van 1.2 8v 60KM 44kW 2003-2012
6,1
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Van 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Zużycie paliwa podawane przez producenta to fikcja silnik 1.2 przy normalnej jeździe misato trasa to wynik od 5,8 do 6,5 chociaż udłao mi się osiągnąć wynik 4,1 ale nie przekraczałem 90km/h. Przy jeździe po autostradzie z prędkością 150-160km/h mój wynik to 7,3l. Jeśli chodzi o przeglądy to jest naprawdę tanio, przegląd co 20 000km części nawet w autoryzowanych serwisach nie są drogie. Po 2 latach użytkowania samochodu (koniec gwarancji) dalej naprawiam auto w serwisie ale nie wykonuję przeglądów tylko wymiana oleju i filtrów szkoda kasy. A jeszcze jedna rada świece zapłonowe serwis wymienia co 40 000km nie warto ja mam już zrobione na świecach 100 000km i nic się nie dzieje.
8,4
Van 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
często autostrada i drogi krajowe i trochę miasto dynamicznie czyli na wysokich obrotach i nic dziwnego że chla ten gaz wtedy bo 10-11 L , po mieście też 9 l nieschodzi . Zawieszenie bardzo sztywne po przejechaniu 50 km ma dość jeżdzenia samochodem .
7,3
Van 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Czego byś nie robił spali 7litrów. Czy trasa czy miasto zawsze podobnie oczywiście przy jeździe adekwatnej do możliwości. Części b.tanie o ile nie bezpośrednio z ASO! Ogólnie samochód bezawaryjny. Mam już 210tys i nic się nie dzieje, ale trzeba dbać i zaglądać pod maskę.

Usterki Fiat Panda II

Liczba wpisów: 23
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
16 komentarzy
Problem z odpaleniem jak sie rozgrzeje
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010
  • silnik
Silnik ma problem z odpalenie jak sie rozgrzeje jak zimny pali na dotyk.Samochod posiada instalacje gazowa 147tys przebiegu 1,1 silnik. Jezeli ktos ma jakis pomysl prosze o kontakt bradford25@wp.pl Nieznana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
recyrkulator spalin
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW 2003-2010
  • silnik
Witam, usterka objawiła się w trasie podczas jazdy zapaliła się żółta kontrolka diagnozująca silnik (komunikat - proszę skontrolować pracę silnika). W czasie jazdy minąłem stacje diagnostyczną pojazdu tam podczas podpięcia pod komputer okazało się, że jest to problem z recyrkulatorem spalin powodem owej usterki ma być zła jakość paliw na naszych stacjach. Owy mechanik powiedział, że koszt takiego elementu w silniku to ok. 1000zł
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Panda II Van