Szukaj

Informacje o Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Auta małe
W 1999 roku, dokładnie w setną rocznicę istnienia marki Fiat, rozpoczęła się sprzedaż drugiej generacji Punto, co sprawiło, że było pierwszym od lat autem Fiata ozdobionym tradycyjnym, okrągłym logo marki. Otrzymał nazwę Nuova („Nowy”). Choć większość mechanizmów i podzespołów pochodziła z modelu pierwszej generacji, to linia nadwozia zmieniła się znacząco – stała się bardziej agresywna. Podobnie jak poprzednik, druga generacja modelu odniosła sukces rynkowy. W 2003 roku z taśmy zjechało ostatnie Punto II. W tym samym roku zadebiutowała gruntownie zmodernizowana wersja tego modelu, dzięki której, jeszcze w tym samym roku Fiat świętował wyprodukowanie pięciomilionowego egzemplarza Punto. Po faceliftingu w Punto zmienił się przede wszystkim przód nadwozia i choć sylwetka stała się masywniejsza, to zarazem mniej dynamiczna. Pomimo że kolejna generacja modelu – Grande Punto, została wprowadzona na rynek w 2005 roku, Punto II FL, jest produkowany także przez serbską Zastavę (na licencji Fiata) jako Zastava 10.
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz

Dane techniczne Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010

Produkowany od 1999 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje 188A4000
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010

Liczba ocen: 869
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Koszty utrzymania + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Drobne usterki - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Valki
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Jak na 16letni samochód po kilku właścicielach i w połowie nieznanej historii serwisowej nieźle. Wnętrze ładnie utrzymane, siedzenia niepowycierane i nic nie się nie rozpadało. Większość wyposażenia działała a auto nie paliło wiele. Jedynie często lubiło się psuć. Tu przodowały wycieraczki i ich mechanizm - 3 razy w ciągu roku mechanizm był wymieniany. Silnik regularnie podjadał sobie olej, wydmuchało uszczelkę głowicy, co poskutkowało pociągnięciem oleju i brakiem spalania mieszanki w dwóch cylindrach. Do wymiany był również docisk i tarcza sprzęgła, którego po roku po prostu już nie było. Po drodze padło też elektryczne wspomaganie kierownicy - do wymiany cały silniczek. Tuż przed świętami Wielkanocnymi 2016 do wymiany cała rura wydechowa - po długości od silnika aż do wydechu Blacha i nadwozie za to w stanie nienagannym - chciałem wykonać konserwację, ale nie bardzo było co konserwować. Na plus hamulce - zawsze niezawodne i nie do zarżnięcia. Wyratowały samochód w kilku sytuacjach kiedy głuche i stare babkowiny wychodziły nie patrząc na przejście ;)
4,2
~Dawid7
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Bardzo atrakcyjny, dynamiczny wygląd 3 drzwiowej wersji,która pomimo debiutu w 1999r. w ogóle się nie zestarzała. Szczególnie gdy zderzaki w kolorze nadwozia oraz założone ładne kołpaki/alufelgi, a mój egzemplarz takowe posiada. Autko zakupiłem w lipcu 2015r. Jestem II właścicielem w Polsce, a pochodzi z Niemiec. Bogate wyposażenie w porównaniu z wieloma egzemplarzami krajowymi. Klimatyzacja, ABS, 2x poduszki powietrzne, centralny zamek, elekt. szyby, wsp.kierownicy.Z wspomagania CITY nie korzystam, standardowe jest wystarczające. Poprzednia właścicielka korzystała i ceniła to udogodnienie. Samochód zadbany jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny i stan wnętrza. Prócz maski (okolice logo), ubytki w lakierze, sprawka kamieni. Od razu po kupnie nałożyłem farbę w sprayu i jest OK. Największym minusem jest stan podłogi, korozja poczyniła spore spustoszenia, zaniedbania jeszcze w Niemczech, bo samochód był w kraju od nie całych 2lat. Idealne do miasta, jak i po za nim. Codzienne dojazdy do pracy, trasa w jedną stronę nie co ponad 11km prędkość 60-70 km/h,spalanie 6,2 l. Jestem bardzo zadowolony z tych pierwszych 7 miesięcy użytkowania,a nigdy jakoś specjalnie nie rozważałem jego zakupu zbierałem pieniądze z myślą o Corsie C.
4,2
~bikepromotor
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Po pierwsze auto mi się PODOBA - lubię robić mu zdjęcia w plenerze. Zwarta bryła przyjemnie zaznaczona ostrymi liniami lamp przednich i tylnych. Bardzo stylowy grill "wklejony" w zderzak przedni i ostro zakończone lampy tylne to elementy, które się nie zestarzeją, dostępne są jednak tylko w wersji 3-drzwiowej. Po dopasowaniu ładnych alufelg auto nabiera bardzo sportowego charakteru. Ogólne wrażenie lekkości - auto jest lekkie i wszystko w aucie lekko chodzi. Nie patrzę na auta jedynie przez pryzmat marki, bo jeździłem wieloma samochodami i często w tych najdroższych rozczarowywały mnie podstawowe rzeczy (np. niesamowicie trzeszczące wnętrze Audi A4 TDI Quattro 2008 i zbyt ciężko pracujące przy niskich prędkościach wspomaganie kierownicy). W Punto od razu widać, że plastiki są z niższej półki, ale mi naprawdę nie zależy, żeby kokpit był miękki tam, gdzie go praktycznie nigdy nie dotykam. Poza tym łatwość prowadzenia przenosi się u mnie na mniejsze zmęczenie w podróży, albo nawet szczególnie w jeździe miejskiej, gdzie często ruszamy, zmieniamy biegi i manewrujemy. Punto nadaje się do tego idealnie.

Raporty spalania Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010

Liczba raportów: 646
Średnie spalanie dla Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
6,2
l/100 km
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Wyniki spalania podane po 3 latach eksploatacji auta i przejechanych ponad 60.000km. Średnio auta spalało 6.6l/100km LPG + 0.3-0.6l/100km PB95 (na rozruch w zależności od pory roku), wyniki takie wychodziły mi cotygodniowo po obliczeniach z tankowań (dom-praca-dom 30km+30km). Gdy było więcej miasta auto spalało około 7.6-7.8, natomiast maksymalne spalanie jakie auto osiągnęło to 8.4l/100km. "Minimalne minimum" 6.2l/100km osiągnięte na trasie Gdańsk-Zakopane-Gdańsk, łącznie ponad 1500km, na autostradzie średnia prędkość 100-110km/h, poza autostradą około 90-100km/h, przez miasta i w warunkach górskich bezpieczna jazda oraz ile auto pozwalało, opony Dunlop z niskimi oporami toczenia i zamontowane światła dzienne. Instalacja gazowa ELPIGAZ, serwisowana co 15tyś km, bez żadnych kłopotów. Podsumowując: Jeśli chodzi o spalanie to auto jest mega ekonomiczne. Jeśli chodzi o inne koszty to część eksploatacyjne i mechanik wychodzi tanio choć trzeba mieć na uwadze, że auta +12 lat będą wymagać trochę od Was więcej czasu a gdy samochód będzie miał już około 15 lat to przychodzi jeszcze czas na walkę z korozją na progach i podłodze. Jak na pierwsze auto 100% polecam!
7,7
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Auto użytkuje od ponad roku. I od razu zamontowałem gaz. Przesiadłem się z bmw 1.6 benz. koszty. Ogólnie jeździ się znośnie jak na fiata :) Ale nie obyło się bez usterek. Spore dystanse robię miesięcznie w granicach 3-10 tys. tak takie różnice ponieważ czasem mam dalekie trasy czasem bliższe. Średnie spalanie oscyluje się miedzy 7.5 litra na 100 km. gazu. Nie mam lekkiej nogi. minimalnie udało mi się zejść do 6.6 litra na 100 km. Trzeba też podkreślić że mam 6 poduszek wspomaganie city elekt. lusterka i klimatyzacje, co zwiększa znacznie jego wagę od tz. golasa. Z klimą pali w granicach 0.5 litra więcej na 100 km. Klima działa dobrze ale za to spadek mocy jest BAAArdzo odczuwalny. A jeśli chodzi o naprawy to: Wymiana akumulatora, wymiana wydechu, wymiana alternatora jak to we fiatach bywa, nie jest niczym osłonięty i każde kałuże przyjmuje na klatę :( non stop mam usterkę z jakąś żarówką tylko nie wiem z jaką znaczy kontrolka mi się pali iż mam jakąś przepaloną. Ale podobno wystarczy iż jedna z nich będzie miała inne moce. Ogólnie moge polecić ten samochód osobom do podróżowania w cyklu miejskim z niewielkimi odcinkami trasy ponieważ jego maks prędkość to 150 km na godzine :( Części tanie jak barsz jeżdzi znośnie żwawe małe autko. Ale jak Dla mnie zamałe zawiodłem sie na powolnych jego ruchach
6,6
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Jeżdżę nim głównie po mieście. Na początku spalanie sięgało mi ok.7,5l, ale prawdopodobnie dlatego, że byłam świeżym kierowcą. Najniżej udało mi się zejść do 6,3l, ale przy zerowej przyjemności z jazdy. Średnio spala mi 6,9l przy normalnej jeździe po mieście (wiadomo - trochę postoi się w korkach, trochę się depnie, gdy jest luźniej). Mam go od dwóch lat i jak na razie nie było większych problemów. Światła z tyłu były do naprawy trzy razy, to znaczy przepalały się jakieś przewody i nie świeciły jak trzeba, ale po pójściu do innego mechanika (właśnie za trzecim razem) problem znikną. Czasem zapala się też kontrolka od wspomagania kierownicy, mimo że z samym wspomaganiem nic nie jest (podobno częste w punto przy bardzo wysokich lub bardzo niskich temperaturach). Poza tym nie było problemów. Prowadzi się bardzo przyjemnie, miejsca jest więcej niż wygląda z zewnątrz. Gorąco polecam na pierwsze autko.

Usterki Fiat Punto II

Liczba wpisów: 53
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie. wymiana alarmu - nie pomogło, wymiana komputera pokładowego - nie pomogło, sprawdzenie siłowników - wszystkie sprawne (wszystko robione w 'specjalistycznych' warsztatach.
Oczekuje na rozwiązanie
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • inne
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Filtr przeciw pyłkowy.
  • Fiat Punto II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Jestem posiadaczem Punto od Grudnia.Po zakupie auta jak to zawsze bywa, wymieniłem,olej,rozrząd itd.Chcąc wymienić filtr pyłkowy tzw, kabinowy poległem.Odszukanie go to nie lada wyczyn ale... żeby chociaż tam był,nic pustka. Rok auta 2003 silnik 1.2. Pan w sklepie Fiata powiedział mi że niema tak owego filtra,tylko w autach z klimą to tak jest, a jak parują mi szyby to trudno to Fiat.....hmm ciekawe? i do Was moi drodzy pytanie, czy mieliście podobny problem?.Pojemnik na filtr jest lecz bez wkładu.
24 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
3,5
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Kupiłem starszy samochód z zamontowaną już instalacją LPG (montowaną w firmie AUTOGAZ WIELKOPOLSKI). Przy problemach z instalacją okazało się iż zamontowane części są nie zgodne ze sobą. Właściciel który montował instalację nie sprawdził tego i jeździł z instalacją bez zaworu bezpieczeństwa. Gdy pojechałem u siebie do serwisu i stwierdzono ten fakt zadzwoniłem do właściciela...
2,5
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Nie dość że nie było osczzędności to jeszcze sam przełączał się na benzyne nawet jak miał jeszcze zapas gazu w butli. potrafił zgasnąć w najmniej oczekiwanym momencie w tym kilka razy w korku czy na skrzyżowania. winny ponoć był źle zainstalowany reduktor przez co nie chciał się wbić na wyższe obroty. ale tego dowiedzałem się w innym zakładzie. Zdecydowanie nie polecam.
4,5
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
Witam. Kupiłem Punto II i od razu zamontowałem LPG u dilera. Jeżdżę tylko na gazie. Przejechane 150tyś km ,5 lat. Żadnych problemów z instalacja i silnikem. Silnik nie bieze oleju. W tym czasie wymieniona membrana reduktora (90tyś km), wymiana filtra gazu 4 razy. Następne auto też z LPG. Zużycie gazu: Jazda miejska -8l, poza miastem 90-120km/g -7l, na autostradzie 140km/g...