Szukaj

Informacje o Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Auta małe
W 1999 roku, dokładnie w setną rocznicę istnienia marki Fiat, rozpoczęła się sprzedaż drugiej generacji Punto, co sprawiło, że było pierwszym od lat autem Fiata ozdobionym tradycyjnym, okrągłym logo marki. Otrzymał nazwę Nuova („Nowy”). Choć większość mechanizmów i podzespołów pochodziła z modelu pierwszej generacji, to linia nadwozia zmieniła się znacząco – stała się bardziej agresywna. Podobnie jak poprzednik, druga generacja modelu odniosła sukces rynkowy. W 2003 roku z taśmy zjechało ostatnie Punto II. W tym samym roku zadebiutowała gruntownie zmodernizowana wersja tego modelu, dzięki której, jeszcze w tym samym roku Fiat świętował wyprodukowanie pięciomilionowego egzemplarza Punto. Po faceliftingu w Punto zmienił się przede wszystkim przód nadwozia i choć sylwetka stała się masywniejsza, to zarazem mniej dynamiczna. Pomimo że kolejna generacja modelu – Grande Punto, została wprowadzona na rynek w 2005 roku, Punto II FL, jest produkowany także przez serbską Zastavę (na licencji Fiata) jako Zastava 10.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70,8 x 78,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje 188A4000
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Kamil
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Punto zrobiłem ponad 30k km i ani razu mnie nie zawiódł. Samochód jest wolny, plastikowy. Bardzo tani, idealny na pierwsze auto (zarówno, żeby nauczyć się jeździć jak i żeby coś pomajstrować). Nie kupiłbym go ponownie ze względu na brak mocy. Spalanie to ok. 7l gazu (trasa ~90km/h +miasto), jeśli sama trasa to 6l. Maksymalne spalanie jakie zanotowałem to 9l jadąc 130km/h we 3 osoby, a później samemu po mieście. Jeśli wymieniamy olej i filtry to można jechać w długą trasę bez większych obaw, że potrzebna będzie laweta
3,6
~Mateusz
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
To auto można albo kochać albo nienawidzić. Forma pośrednia jest ciężka do utrzymania. Jest to typowy pojazd do przemieszczania z punktu A do punktu B. Obecnie jest to chyba najlepsza alternatywa dla Seicento. Bezpieczniejsza, wygodniejsza i pakowniejsza. Auto bardzo tanie w utrzymaniu. Ceny części czasem są aż śmieszne. Największym wrogiem i największym kosztem tego auta jest rdza... ogólnie silnik przeżywa karoserię. Obecnie problemem tego auta jest fakt, że mimo sprawności mechanicznej, przespawanie progów i podłogi podchodzi pod wartość pojazdu. Dlatego często sprawne egzemplarze lądują na złomowisku. Osobiście zainwestowałem w nowe progi i podłogę i autko odwdzięcza się już półtoraroczną całkowicie bezawaryjną jazdą(chyba rekord xD ). Sprawdza się jako pierwsze auto dla młodej osoby (żona potwierdza). Niezliczona ilość zaliczonych słupków, krawężników nawet go nie spowolniła.
3,9
~Valki
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Jak na 16letni samochód po kilku właścicielach i w połowie nieznanej historii serwisowej nieźle. Wnętrze ładnie utrzymane, siedzenia niepowycierane i nic nie się nie rozpadało. Większość wyposażenia działała a auto nie paliło wiele. Jedynie często lubiło się psuć. Tu przodowały wycieraczki i ich mechanizm - 3 razy w ciągu roku mechanizm był wymieniany. Silnik regularnie podjadał sobie olej, wydmuchało uszczelkę głowicy, co poskutkowało pociągnięciem oleju i brakiem spalania mieszanki w dwóch cylindrach. Do wymiany był również docisk i tarcza sprzęgła, którego po roku po prostu już nie było. Po drodze padło też elektryczne wspomaganie kierownicy - do wymiany cały silniczek. Tuż przed świętami Wielkanocnymi 2016 do wymiany cała rura wydechowa - po długości od silnika aż do wydechu Blacha i nadwozie za to w stanie nienagannym - chciałem wykonać konserwację, ale nie bardzo było co konserwować. Na plus hamulce - zawsze niezawodne i nie do zarżnięcia. Wyratowały samochód w kilku sytuacjach kiedy głuche i stare babkowiny wychodziły nie patrząc na przejście ;)
Średnie spalanie dla Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
6,2
l/100 km
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Wyniki spalania podane po 3 latach eksploatacji auta i przejechanych ponad 60.000km. Średnio auta spalało 6.6l/100km LPG + 0.3-0.6l/100km PB95 (na rozruch w zależności od pory roku), wyniki takie wychodziły mi cotygodniowo po obliczeniach z tankowań (dom-praca-dom 30km+30km). Gdy było więcej miasta auto spalało około 7.6-7.8, natomiast maksymalne spalanie jakie auto osiągnęło to 8.4l/100km. "Minimalne minimum" 6.2l/100km osiągnięte na trasie Gdańsk-Zakopane-Gdańsk, łącznie ponad 1500km, na autostradzie średnia prędkość 100-110km/h, poza autostradą około 90-100km/h, przez miasta i w warunkach górskich bezpieczna jazda oraz ile auto pozwalało, opony Dunlop z niskimi oporami toczenia i zamontowane światła dzienne. Instalacja gazowa ELPIGAZ, serwisowana co 15tyś km, bez żadnych kłopotów. Podsumowując: Jeśli chodzi o spalanie to auto jest mega ekonomiczne. Jeśli chodzi o inne koszty to część eksploatacyjne i mechanik wychodzi tanio choć trzeba mieć na uwadze, że auta +12 lat będą wymagać trochę od Was więcej czasu a gdy samochód będzie miał już około 15 lat to przychodzi jeszcze czas na walkę z korozją na progach i podłodze. Jak na pierwsze auto 100% polecam!
7,7
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Auto użytkuje od ponad roku. I od razu zamontowałem gaz. Przesiadłem się z bmw 1.6 benz. koszty. Ogólnie jeździ się znośnie jak na fiata :) Ale nie obyło się bez usterek. Spore dystanse robię miesięcznie w granicach 3-10 tys. tak takie różnice ponieważ czasem mam dalekie trasy czasem bliższe. Średnie spalanie oscyluje się miedzy 7.5 litra na 100 km. gazu. Nie mam lekkiej nogi. minimalnie udało mi się zejść do 6.6 litra na 100 km. Trzeba też podkreślić że mam 6 poduszek wspomaganie city elekt. lusterka i klimatyzacje, co zwiększa znacznie jego wagę od tz. golasa. Z klimą pali w granicach 0.5 litra więcej na 100 km. Klima działa dobrze ale za to spadek mocy jest BAAArdzo odczuwalny. A jeśli chodzi o naprawy to: Wymiana akumulatora, wymiana wydechu, wymiana alternatora jak to we fiatach bywa, nie jest niczym osłonięty i każde kałuże przyjmuje na klatę :( non stop mam usterkę z jakąś żarówką tylko nie wiem z jaką znaczy kontrolka mi się pali iż mam jakąś przepaloną. Ale podobno wystarczy iż jedna z nich będzie miała inne moce. Ogólnie moge polecić ten samochód osobom do podróżowania w cyklu miejskim z niewielkimi odcinkami trasy ponieważ jego maks prędkość to 150 km na godzine :( Części tanie jak barsz jeżdzi znośnie żwawe małe autko. Ale jak Dla mnie zamałe zawiodłem sie na powolnych jego ruchach
6,6
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Jeżdżę nim głównie po mieście. Na początku spalanie sięgało mi ok.7,5l, ale prawdopodobnie dlatego, że byłam świeżym kierowcą. Najniżej udało mi się zejść do 6,3l, ale przy zerowej przyjemności z jazdy. Średnio spala mi 6,9l przy normalnej jeździe po mieście (wiadomo - trochę postoi się w korkach, trochę się depnie, gdy jest luźniej). Mam go od dwóch lat i jak na razie nie było większych problemów. Światła z tyłu były do naprawy trzy razy, to znaczy przepalały się jakieś przewody i nie świeciły jak trzeba, ale po pójściu do innego mechanika (właśnie za trzecim razem) problem znikną. Czasem zapala się też kontrolka od wspomagania kierownicy, mimo że z samym wspomaganiem nic nie jest (podobno częste w punto przy bardzo wysokich lub bardzo niskich temperaturach). Poza tym nie było problemów. Prowadzi się bardzo przyjemnie, miejsca jest więcej niż wygląda z zewnątrz. Gorąco polecam na pierwsze autko.

Usterki Fiat Punto II

Liczba wpisów: 54
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie. wymiana alarmu - nie pomogło, wymiana komputera pokładowego - nie pomogło, sprawdzenie siłowników - wszystkie sprawne (wszystko robione w 'specjalistycznych' warsztatach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • inne
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Filtr przeciw pyłkowy.
  • Fiat Punto II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Jestem posiadaczem Punto od Grudnia.Po zakupie auta jak to zawsze bywa, wymieniłem,olej,rozrząd itd.Chcąc wymienić filtr pyłkowy tzw, kabinowy poległem.Odszukanie go to nie lada wyczyn ale... żeby chociaż tam był,nic pustka. Rok auta 2003 silnik 1.2. Pan w sklepie Fiata powiedział mi że niema tak owego filtra,tylko w autach z klimą to tak jest, a jak parują mi szyby to trudno to Fiat.....hmm ciekawe? i do Was moi drodzy pytanie, czy mieliście podobny problem?.Pojemnik na filtr jest lecz bez wkładu.
24 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
3,5
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Kupiłem starszy samochód z zamontowaną już instalacją LPG (montowaną w firmie AUTOGAZ WIELKOPOLSKI). Przy problemach z instalacją okazało się iż zamontowane części są nie zgodne ze sobą. Właściciel który montował instalację nie sprawdził tego i jeździł z instalacją bez zaworu bezpieczeństwa. Gdy pojechałem u siebie do serwisu i stwierdzono ten fakt zadzwoniłem do właściciela...
2,5
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Nie dość że nie było osczzędności to jeszcze sam przełączał się na benzyne nawet jak miał jeszcze zapas gazu w butli. potrafił zgasnąć w najmniej oczekiwanym momencie w tym kilka razy w korku czy na skrzyżowania. winny ponoć był źle zainstalowany reduktor przez co nie chciał się wbić na wyższe obroty. ale tego dowiedzałem się w innym zakładzie. Zdecydowanie nie polecam.
4,5
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
Witam. Kupiłem Punto II i od razu zamontowałem LPG u dilera. Jeżdżę tylko na gazie. Przejechane 150tyś km ,5 lat. Żadnych problemów z instalacja i silnikem. Silnik nie bieze oleju. W tym czasie wymieniona membrana reduktora (90tyś km), wymiana filtra gazu 4 razy. Następne auto też z LPG. Zużycie gazu: Jazda miejska -8l, poza miastem 90-120km/g -7l, na autostradzie 140km/g...
Fiat Punto II Hatchback