Szukaj

Informacje o Ford Focus I Hatchback 2.0 16V ST170 172KM 127kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 172 KM (127 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 5500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,8 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~maxpluto@o2.pl
Ford Focus I
Hatchback 2.0 16V ST170 172KM 127kW
Mój Focus to amerykańska wersja SVT (europejska to ST)Od zwykłego Focusa odróżniają go 17calowe alufelgi i niskoprofilowe opony, czarna kratka z przodu i tyłu (tylko SVT) auta. Światła ksenonowe. Okrągłe halogeny (tylko SVT) Białe tarcze zegarów, skórzano-tytanowa gałka dźwigni zmiany biegów, aluminiowe nawiercane pedały, srebrne listwy w progach drzwi. Wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju. Skórzane podgrzewane kubełkowe fotele Recaro. Wyższej klasy zestaw audio z oddzielnym wzmacniaczem i subwooferem. Kontrola trakcji z możliwością wyłączenia. To tyle co sobie przypominam. Podsumowując Ford Focus ST/SVT to wilczek w owczej skórze. Nadaje się do codziennej eksploatacji a można i poszaleć jak przyjdzie ochota. Samochód godny polecenia.
4,1
~dominik_wach
Ford Focus I
Hatchback 2.0 16V ST170 172KM 127kW
No samochód jest po prostu ładny , mój egzemplarz ma już 16 lat , a całokształt jest bardzo na plus :) Lotka dodaje mu tego "czegoś" samochód już nie jest zwykłym nudnym autem do miasta , to jest taka namiastka kultowego HotHetcha :) Polecam samochód osobom które mają prawko już z dwa lata więc opanują "moc" samochodu ;) Nie wiem czy znajdziemy lepsze auto dla młodego kierowcy który poszukuje frajdy z jazdy :)
3,9
~maciobyk. maciobyk@interia.pl
Ford Focus I
Hatchback 2.0 16V ST170 172KM 127kW
Myślę że za tą cenę warto w porównaniu z innymi markami. POCZYTAJ MÓJ OPIS AUTA :)
Średnie spalanie dla Ford Focus I Hatchback 2.0 16V ST170 172KM 127kW 2002-2005
9,2
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Ford Focus I
Hatchback 2.0 16V ST170 172KM 127kW
Teraz już wiem, że jeśli ktoś pisze o spalaniu w mieście 10-11 litrów benzyny na 100.......to kłamie. Do pracy mam ok 5 km przez miasto. Światła, korki i jeden szybszy odcinek przez most i nigdy nie udało mi się zejść poniżej 12 litrów. Owszem, jak jechałem jak dziadek, 4 czy piąty bieg przy 50-60 km/h, to była szansa, ale to auta zachęca brzmieniem i elastycznością. Jeśli ktoś jest w stanie zaakceptować jego paliwożerność to będzie bardzo zadowolony. Przeczytałem gdzieś też komentarz, że do tego auta nie pasuje skrzynia 6 begowa, bo biegi zbyt długie, bo blablabla......jest to idealna skrzynia do ścigania od świateł do świateł...... 1 bieg, dobry start i już 60 km/h...."cyk dwójeczka" i na końcu 2-go biegu jest już prawie 120 km....kiedy wrzucasz z 1 na 2 wiele aut już musiało zredukować co często przez chwilę zmiany biegów zwiększa Twoją pozycję o długość samochodu. Jak już jest 2-gi bieg aby przekroczyć to 5 tyś obrotów, włącza się VVT, pojawia się extra moc, zaczynają się kolejne światła i uśmiechasz się do przeciwnika :) Szóstka świetna na trasę, jest ciszej i mniej pali...super skrzynia. Polecam
12,3
Ford Focus I
Hatchback 2.0 16V ST170 172KM 127kW
Jeżdżąc normalnie po mieście 12L/100km (normalnie czyli nie na emeryta do 2tys/obr, tylko normalnie żwawo ale bez deptania co chwilę). W zimie cisnąć go często i jeżdżąc dynamicznie po mieście 16L/100km wyżłopał. Na trasie jazda dynamiczna, często w okolicach 150km/h, sporo wyprzedzania, trochę powyżej 200km/h, na odcinku 200km spalił 12,5 czym mnie pozytywnie zaskoczył :) To są wyniki spalania LPG. Jeżdżę mało ekonomicznie, ST nie kupuje się do bicia rekordów w niskim spalaniu :>
9,3
Ford Focus I
Hatchback 2.0 16V ST170 172KM 127kW
Ooo...i tu bez ściemy. Autem na co dzień śmigam w mieście ok 18 tys mieszkańców. Od swojego miejsca zamieszkania do centrum mam ok 6 km. Spalanie na poziomie 11-12/100km. Na trasie ok 8,2-8,7/100km ale to zależy od nogi. Takie właśnie spalanie miałem na trasie 330km gdzie przeważnie prędkość to ok 100-120km/h a przez jakieś 4km autostradą leciałem 205km/h. Myślę że nie ma co wymagać od silnika 172KM przy spalaniu.

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Ford Focus I Hatchback