Szukaj

Informacje o Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 82 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Janusz_22
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW
Potrzebowałem taniego samochodu do pracy, a więc kupiłem focusa. Zrobił na mnie bardzo miłe zaskoczenie, jak na samochód 18 letni za 3 tysiące :) W sam raz do krótkiej jazdy i sporadycznego przewozu większych rzeczy. Wystarczająco dużo miejsca wewnątrz, dobre spalanie, przyzwoita dynamika jazdy, oraz wyposażenie, którego czasem nie ma w nowszych i droższych samochodach np. elektryczne lusterka. Zrobiłem nim 12 tysięcy km i byłem naprawdę zadowolony. Czego chcieć więcej od samochodu za tę kwotę? Gdybym szukał ponownie samochodu do tej kwoty, byłby nim focus :)
4,1
~Lolo25
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW
Całokształt określam na dobre 4+:) jedyny minus jak dla mnie to korozja ALE TYLKO KLAPA DRZWI PROGI I RANTY PODŁOGA JEST ZDROWIUTKA:) Ogulnie rzecz biorąc bardzo przyjemnie sie prowadzi układ jezdny super. robiłem do tej pory 16 tys i poza wymiana zeczy które trzeba czyli filtry oleje i inne elementy zawieszenia oraz hamucy to dodatkowe koszty zamkneły sie na półosi prawej i akumulatora:P ogulnie jestem bardzo zadowolony nastepny tez będzie raczej focus 2 generacji i tez z dieslem ale tym słabym 1.6 90 Ps bo nie ma pierduł typu koło dwumasowe oraz filtra pdf:)
4,0
~Lary
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW
Auto da się lubić, a to ważne. To już mój drugi egzemplarz, wcześniej miałem identyczny model, ale z 1999 roku. Trafiła się okazja odkupić młodszy rocznik z pewnych rąk, to skorzystałem. Jeżeli ktoś oczekuje czegoś więcej od auta niż przemieszczenia się z punktu A do B, to z Focusa I będzie zadowolony. Całą grupę VW, na zakrętach, zostawiam daleko za sobą. Fotele dobrze trzymają, tapicerka nie wyciera się w zasadzie w ogóle. Zadbane auto odwdzięcza się sporą przyjemnością z jazdy, można o północy wsiąść i jechać 1000km bez obaw! Brak koła dwumasowego, filtra cząstek stałych, turbiny ze zmienną geometrią łopatek, pompowtrysków, czy układu CR czynią z tego auta bazę do długowiecznego użytkowania, bezporoblemowego użytkowania!.
Średnie spalanie dla Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW 1998-2004
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW
Autko mega ekonomiczne. Średnie spalanie jeżdżąc po Warszawie to 5,9l i to wcale nie są żadne bajki, wystarczy tylko dbać o regularne wymiany filtrów, dbanie o odpowiednie ciśnienie w oponach. Dodam, że nie jeżdżę jak emeryt, staram się przewidywać na drodze, hamuję silnikiem z użyciem redukowania biegów. Na trasie przy ~100km/h spalanie sięga ok. 4,5l co jest rewelacją! Zasługą takich wyników są długie biegi, gdyż w moim aucie siedzi prawdopodobnie skrzynia biegów z 1.8 tdci, gdzie na 5 biegu przy 2k obrotów jest 105km/h. Auto mam od 3 miesięcy, zimą tym autem nie jeździłem, ale myslę, że spalanie podniesie się o jakieś 0.5l, gdyż podane przeze mnie wyniki są ze sporadycznym używaniem klimatyzacji, przeważnie w trasie. Części stosunkowo tanie, należy pamiętać o tankowaniu na porządnych stacjach paliwowych. Bez różnicy podczas jazdy na paliwie zwykłym i paliwie "premium" (np. verva ON). Trasa ze Szczytna do Gdańska w trzy osoby, połowa trasy to ekspresówka (S7, prędkości 130-170km/h) reszta krajówka (do 120km/h), jazda po Gdańsku i powrót - spalanie 5,9l. To wyraża więcej niż tysiąc słów :-) Godny polecenia, ekonomiczny i wystarczająco dynamiczny jak na POlskie drogi samochód.
5,7
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW
Przy zakupie auta poprzedni właściciel mówił ze bak ma 52 litry i bez prblemu robi 1000km czy klima czy bez klimy, nie wierzyłem ale po prawie dwóch latach użytkowania uwieżyłem:) przy założeniu 80% trasa 20 Miasto. Zimą przy mrozach dużych czy małych 940 to maks jaki udało mi sie osiągnąc lecz latem 1080 na odcinku 18km do pracy i droga powrotna 18km po pracy wietrzenie auta latem bo jak w saunie po 2 km zamykanie okien i klima 5 km przed domem klima wyłączona i 1120 km na jednym tankowaniu:) oczywiscie sam i bez bagażu. styl jazdy do 100 km/h ale rozpedzanie żwawe ale nie bardzo zwawe do 2700 obrotów to największy wynik jaki udało mi się osiągnać auto zawsze tankuje po korek po tym przebiegu do baku weszło 53.4 litra a bak ma 52 co prawda lałem po korek ale stacja na pewno troche oszukuje i to pewnie każda:)
5,7
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW
Przy zakupie auta poprzedni właściciel mówił ze bak ma 52 litry i bez prblemu robi 1000km czy klima czy bez klimy, nie wierzyłem ale po prawie dwóch latach użytkowania uwieżyłem:) przy założeniu 80% trasa 20 Miasto. Zimą przy mrozach dużych czy małych 940 to maks jaki udało mi sie osiągnąc lecz latem 1080 na odcinku 18km do pracy i droga powrotna 18km po pracy wietrzenie auta latem bo jak w saunie po 2 km zamykanie okien i klima 5 km przed domem klima wyłączona i 1120 km na jednym tankowaniu:) oczywiscie sam i bez bagażu. styl jazdy do 100 km/h ale rozpedzanie żwawe ale nie bardzo zwawe do 2700 obrotów to największy wynik jaki udało mi się osiągnać auto zawsze tankuje po korek po tym przebiegu do baku weszło 53.4 litra a bak ma 52 co prawda lałem po korek ale stacja na pewno troche oszukuje i to pewnie każda:)

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Ford Focus I Hatchback