Szukaj

Informacje o Ford Focus II Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Dane techniczne Ford Focus II Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW 2003-2009

Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 3700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Ford Focus II Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW 2003-2009

Liczba ocen: 8
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Drobne usterki - Poważne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~adig
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
Ford Focus II
To nie jest mój pierwszy Ford ale na pewno ostatni C-Max. Chciałem spore, rodzinne auto ale żeby wzbudziło mój zachwyt? Mam wątpliwości. C-Max jest zgrabny, w miarę zwrotny jak na rozmiary i dość wygodny jednak ma masę denerwujących bo drobnych mankamentów, które nie powinny zdarzyć się w samochodzie tej klasy. C-Max broni się (na razie) relatywnie dobrymi osiągami i przyjaznym obyciem, zwłaszcza w trasie i .... umiarkowanym zużyciem paliwa. Mimo, że nienajgorzej radzi sobie w mieście, jego żywiołem jest szosa za miastem, ekspresówka i autostrada.
4,6
~krzysiogrubasek
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
Ford Focus II
Calkiem dynamiczny nie ma problemu na trasie z wyprzedzaniem czy uzyskaniem dość wysokiej prędkości. Dłuższa trasa nie męczy gdyż fotele i miejsce we wnatrz są rozwiazane dobrze. Ekonomiczność jest na bardzo dobrym poziomie a ma na to wpływ wysoka niezawodność, dość małe spalanie, i średni koszt części zamiennych. O jednym trzeba pamiętać - tankować tylko wysokogatunkowy olej napędowy z uwagi na wymagający silnik. Niektórych rażą plastiki, mnie nie - mając dzieci i zwierzaka na pokładzie to najlepszy materiał do czyszczenia. Każdy dywanik, tapicerka na drzwiach, klapach szybko sie brudzi, skóra pęka, marszczy się gdy się jej nie konserwuje. Warto kupić wersję z tempomatem, podgrzewaną przednią szybą i ESP, ja niestety tych opcji nie mam. Dodtkowym atutem auta jest jego stosunkowo niska cena porównując chociażby do opla w którym królują tandetne źle spasowane plastiki.
4,3
~Rafał
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
Ford Focus II
1.8 TDCI - Ghia. Jedzie, mało pali, radio sony gra, bluetooth jest wbudowany w radio więc gadać przez głośniki można, klima dwustrefowa jest, migacze i podświetlenie podłoża w lusterkach są wbudowane, lusterko szerokokątne jest, welur na siedzeniach jest, schowki w ilości wystarczającej są, tempomat jest, Jak dla mnie bardzo ok autko. Wiem że ludzie powtarzają że ford g... wort ale ja wyznaje zasadę że nie każda morda pasuje do forda i jadę dalej :)

Raporty spalania Ford Focus II Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW 2003-2009

Liczba raportów: 10
Średnie spalanie dla Ford Focus II Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW 2003-2009
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
Ford Focus II
1. Minimalne spalanie na trasie wyszło mi przy jeździe średnio dynamicznej (do 120 km/h), na zwykłej drodze na odcinku 350 km przy trzech dorosłych osobach na pokładzie, bez włączonej klimatyzacji i częstym korzystanie z tempomatu. 2. Maksymalne wyszło na jeździe w mieście (Kraków) w godzinach szczytu na odcinku 15km przy włączonej klimie. 3. Jeżdżąc po mieście nie w godzinach szczytu, korzystając z obwodnicy lub przynajmniej starać się jeździć "ekonomicznie" spalanie w mieście spada mi poniżej 7 litrów. Tankuje najczęściej na statoilu lub bp o ile to ma jakieś znaczenie;)
6,3
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
Ford Focus II
W mieście w dużych korkach z włączoną klimą 7.5l, bez korków da się zejść poniżej 7l.W trasie na ekonomicznej (do 120km/h) wycieczce bez klimy nawet 4.6l się pojawiło. Części w rozsądnych cenach, czasem nawet bardzo dobre zamienniki lepszych firm (np hamulce brembo/ferodo) kosztują porównywalnie do oryginalnego motorcrafta.
6,2
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
Ford Focus II
Jak na spore auto nie jest źle pod kątem zużycia paliwa, natomiast trochę obawiam się kosztów części i napraw. Na szczęście na razie mam gwarancję ale i w jej ramach miałem już mały zgryz, gdy za diagnozę (nieobjęta gwarancją) musiałem zapłacić 135 złotych. Niestety wiele części nie jest współzamiennych z \"niskim\" focusem. Zresztą w ogóle nie jest łatwo i tanio z zamiennikami.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 80
Wypadające zapłony po deszczu
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • silnik
  • 248 tys. km
Przed wystąpieniem usterki przez kilka dni padał deszcz. Ruszyłem samochodem do pracy i po przejechaniu kilkuset metrów przy 2000 obr/min samochód jednorazowo niepokojąco zadrżał, a po przejechaniu kolejnych 5km na światłach zaczął się mocno trząść, a kontrolka check engine zaczęła migać. Zjechałem z drogi, podpiąłem się pod OBD i odczytałem błąd P0301 "Cylinder 1 Misfire Detected". Kable zapłonowe z wierzchu wyglądały w porządku, ale po odpięciu fajek od świec okazało się że w komorach w których się znajdują chlupie sobie woda.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Nieprawidłowe działanie klimatyzacji automatycznej
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 112 tys. km
Klimatyzacja nieodpowiednio dopasowuje działanie do zadanej temperatury. Przy ustawieniu np. 20 stopni potrafi grzać, podczas gdy temperatura za oknem jest dużo wyższa, a wnętrz jest nagrzane przez promienie słoneczne. Niekiedy działa poprawnie i w trakcie dłuższej jazdy nagle grzeje, a temperatura w pojeździe znacznie przekracza zadaną wartość (sprawdzone - jeździłem z termometrem i temperatura potrafiła dochodzić do 30 stopni! - tylko do takiej dałem radę wytrzymać). Czasem problem pojawia się od razu po uruchomieniu silnika (np. po postoju), a czasem w trakcie jazdy. Niekiedy zdarza się, że klima wraca do poprawnego działania, ale najczęściej jedynym wyjściem jest przedstawić komputer na "LO" i regulować działanie dmuchawy ręcznie - wówczas chłodzenie działa prawidłowo... Usterka ta była przedmiotem analizy w ASO, lecz wg serwisu wszystko jest ok. i klima działa poprawnie... Być może, ktoś z Was miał doświadczenie z podobną usterką?
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik nie odpala
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
Rozrusznik dobrze kręci, jednak auto nie odpala. Dla znających się trochęna mechanice - brak zapłonów, paliwo nie jest podawane do silnika Problemy z zamkiem centralnym i alarmem Musieliśmy się wykłócać z serwisem u dealera, nie chcieli się przyznać, że to znana przypadłość w Focusach. Za trzecim razem (auto nadal na gwarancji, problemy zaczęły się po ok. 3 miesiącach od zakupu nowego samochodu) wgrano nowe oprogramowanie. Próbowano nas zbyć, w szczególności żonę, jednak ze względu na fakt, że jestem mechanikiem, nie daliśmy za wygraną. Po wgraniu sterowników od 2 lat problem więcej się nie powtórzył. Dopiero po czasie przeczytaliśmy o istnieniu podobnych problemów z odpalaniem..
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Focus II Focus C-Max