Szukaj

Informacje o Ford Focus II Coupe-Cabriolet 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW 2006-2011

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Dane techniczne Ford Focus II Coupe-Cabriolet 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW 2006-2011

Produkowany od 2006 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Głowica ze stopu aluminium, funkcja chwilowego przyrostu momentu obrotowego, przepustnica sterowana elektroniczne, koło zamachowe o dzielonych masach, filtr cząstek stałych DPF.

Oceny Ford Focus II Coupe-Cabriolet 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW 2006-2011

Liczba ocen: 1
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Brak drobnych usterek + Brak poważnych usterek

Wady

- Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~mizayashi
Coupe-Cabriolet 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 80
Wypadające zapłony po deszczu
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • silnik
  • 248 tys. km
Przed wystąpieniem usterki przez kilka dni padał deszcz. Ruszyłem samochodem do pracy i po przejechaniu kilkuset metrów przy 2000 obr/min samochód jednorazowo niepokojąco zadrżał, a po przejechaniu kolejnych 5km na światłach zaczął się mocno trząść, a kontrolka check engine zaczęła migać. Zjechałem z drogi, podpiąłem się pod OBD i odczytałem błąd P0301 "Cylinder 1 Misfire Detected". Kable zapłonowe z wierzchu wyglądały w porządku, ale po odpięciu fajek od świec okazało się że w komorach w których się znajdują chlupie sobie woda.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Nieprawidłowe działanie klimatyzacji automatycznej
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 112 tys. km
Klimatyzacja nieodpowiednio dopasowuje działanie do zadanej temperatury. Przy ustawieniu np. 20 stopni potrafi grzać, podczas gdy temperatura za oknem jest dużo wyższa, a wnętrz jest nagrzane przez promienie słoneczne. Niekiedy działa poprawnie i w trakcie dłuższej jazdy nagle grzeje, a temperatura w pojeździe znacznie przekracza zadaną wartość (sprawdzone - jeździłem z termometrem i temperatura potrafiła dochodzić do 30 stopni! - tylko do takiej dałem radę wytrzymać). Czasem problem pojawia się od razu po uruchomieniu silnika (np. po postoju), a czasem w trakcie jazdy. Niekiedy zdarza się, że klima wraca do poprawnego działania, ale najczęściej jedynym wyjściem jest przedstawić komputer na "LO" i regulować działanie dmuchawy ręcznie - wówczas chłodzenie działa prawidłowo... Usterka ta była przedmiotem analizy w ASO, lecz wg serwisu wszystko jest ok. i klima działa poprawnie... Być może, ktoś z Was miał doświadczenie z podobną usterką?
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik nie odpala
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
Rozrusznik dobrze kręci, jednak auto nie odpala. Dla znających się trochęna mechanice - brak zapłonów, paliwo nie jest podawane do silnika Problemy z zamkiem centralnym i alarmem Musieliśmy się wykłócać z serwisem u dealera, nie chcieli się przyznać, że to znana przypadłość w Focusach. Za trzecim razem (auto nadal na gwarancji, problemy zaczęły się po ok. 3 miesiącach od zakupu nowego samochodu) wgrano nowe oprogramowanie. Próbowano nas zbyć, w szczególności żonę, jednak ze względu na fakt, że jestem mechanikiem, nie daliśmy za wygraną. Po wgraniu sterowników od 2 lat problem więcej się nie powtórzył. Dopiero po czasie przeczytaliśmy o istnieniu podobnych problemów z odpalaniem..
Problem rozwiązany
5 komentarzy