Szukaj

Informacje o Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,3 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 88,3 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Piotr
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Mam to auto od prawie 2 lat, sprowadzone z Francji. Nie myślałem nigdy że kupie kiedykolwiek Fordaa do tego diesla, ale szukając Audi A3 8P do 17k PLN naoglądałem się tyle szrotów w cenie powyżej mojego przyjętego limitu, że zostałem zmuszony poszukać czegoś innego (swoją drogą do dziś nie mogę pojąć za co ludzie w tym audi płacą taką kasę, auto fajne, marka dobra, może i mniej awaryjne, ale płacić prawie 20k PLN za auto z 2003/2004 roku, do tego poza klimą całkowicie łyse to lekkie przegięcie). Ale wracając do MK2, naczytałem się sporo negatywnych opinii ale być może trafił mi się wyjątkowo udany model. Poza standardową wymianą rozrządu po zakupie oraz sprawdzeniu wszystkiego wymieniam tylko olej i filtry i kompletnie nic się nie dzieje. Auto może nie należy do najbardziej komfortowych ale prowadzi się całkiem nieźle. Uciążliwe jest wyciszenie, powyżej 120km/h przy dłuższej trasie nie idzie wytrzymać czasem, minus także za karoserie (pojawiają już się delikatne brązowe od rdzy zacieki). Zapomniałem wspomnieć o wymianie dmuchawy która nawaliła mi na samym początku, cięzko znaleźć było nawet używaną w cenie poniżej 800PLN za wymianę także w WAW liczyli sobie 500 PLN (niby taka pierdoła ale bez dmuchawy jak pada nie pojeździsz). Udało mi się znaleźć na ebay'u za 450 PLN z przesyłką w Szwajcarii i oczywiście wymieniając poza WAW zapłaciłem 120 PLN :) Myślę żeby zrobić operację na PDFie, niby nic się nie dzieje ale chyba pojeżdżę jeszcze tym autem z 2 lata więc zapobiegawczo warto. Ogólnie dobre auto, nie jest jakimś strasznym mułem, fajnie się prowadzi, po całej PL robię trochę km, dowiózł mnie do Czech Słowenii, Węgier a spalanie rewelacyjne, czego więcej potrzeba.
2,4
~paweł R
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ja kupiłem nowego FOCUSA w salonie i do dni dzisiejszego przeklinam ten dzień kiedy związałem się z FORDEM Powód 1 Podczas pierwszego przeglądu w ASO sfałszowano historie napraw samochodu to znaczy dopisano w systemie iż zgłaszałem świecenie się czerwonej kontrolki silnika i wymieniono mi zawór EGR. Przy czym ja nigdy czegoś takiego nie zgłaszałem a o wymianie zaworu dowiedziałem się przypadkiem. Na wszystko mam dowody. Nie wiem w jakim jeszcze zakresie i stopniu ingerowano bez mojej wiedzy w mój samochód.
4,5
~FOCUsik
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ford Focus to zapewne pojazd na "kryzys". Czy w tej wersji silnikowej..? Spalanie na poziomie 6l/100km (głownie w mieście, na zimówkach) to wynik rewelacyjny! Za tym bardzo niskim spalania stoją: tankowanie lepszego paliwa, częstsze zmiany oleju oraz odpowiednia technika jazdy (ze sporadycznymi jazdami na dłuższych odcinakch ok. 60 km - dopalanie DPF). Ale warto! Co każdorazowe zrobienie 100 km oszczędzamy ok. 12 zł w porównaniu do np. Focusa 1.6 w benzynie. Ford'y - charakteryzują się jedną z najniższych cen wśród aut z drugiej ręki na rynku. Ponadto posiadają najlepsze w swej klasie właściwości jezdne. Świetnie prezentująca się, lekko kosmiczna i nieprzeciętna karoseria powodują, że młodsi kierowcy się w nim odnajdują. 1.6 TDCi jest to najbardziej ekonomiczny silnik w stosunku do oferowanej maksymalnej mocy - w tym przypadku 110KM. Jest to optymalna wartość koni mechanicznych. Omawiane auto oczywiście posiada wady (jak każde), ale one przyćmiewane są przez multum zalet za rozsądną cenę! Mój Focus nigdy mnie nie zawiódł! Nie było przymusowych postojów, awarii podczas, której zmniejszył by się komfort jazdy, nic! Wymiany robię doraźnie, często "chuchając na zimne", olej wymieniam co 10-12 tys. km i jak na razie gra i huczy w Focusiku... Auta psuły się rzadko, psują się częściej, a będą psuć się coraz to częsciej - w takim kierunku podąrzają producenci, niestety... Pozdrawiam prawdziwych pasjonatów Focusów - Niech Ford Będzie z Wami!!!
Åšrednie spalanie dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
To juz 5 lat jak jezdze tym autem, dotychczas przejechalem nim ok 130tys km - kazde tankowanie z pietyzmem maniaka wpisywalem w plik Excel'a - srednie spalanie to 5.7L/100km - 50% miasto 50% drogi szybkiego ruchu, 20% podrozy mniej niz 5km. 5.9-6.1 zima, 5.5-5.7 latem. Na trasie ok 3500km autostradami spalanie ok 6.1L/100km (po czesci Niemcy, 140-150km/h) i UK (110km/h). Co ciekawe po zatankowaniu paliwa na stacji Orlen Diesel Verva (najtansze paliwo jakie tankowalem od lat, mieszkam w UK) samochod wyraznie stracil moc a spalanie wzroslo to niespotykanego wczesniej 6.7L/100km.
4,9
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Tutaj nie mam żadnych uwag. Owszem, jak się coś zepsuje to jak wszędzie, koszty spore. Zdarzają się parciejące uszczelni pod wtryskami. Sam koszt uszczelek to 20 zł komplet, do tego rureczki specjalne od wtrysków z 80 komplet. Niby nie dużo, ale robocizna 3 razy tyle. Przy czym autom jest tak ekonomiczne że naprawde nie znam takiego drugiego. Przy tej mocy i tych osiagach, spalanie niskie i super przyjemność z jazdy. Przed zakupem nie wierzyłem w opinię że spalanie jest w granicach 4-5l, a rzeczywiście tak jest.
5,7
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ja kupiłem nowego FOCUSA w salonie i do dni dzisiejszego przeklinam ten dzień kiedy związałem się z FORDEM Powód 1 Podczas pierwszego przeglądu w ASO sfałszowano historie napraw samochodu to znaczy dopisano w systemie iż zgłaszałem świecenie się czerwonej kontrolki silnika i wymieniono mi zawór EGR. Przy czym ja nigdy czegoś takiego nie zgłaszałem a o wymianie zaworu dowiedziałem się przypadkiem. Na wszystko mam dowody. Nie wiem w jakim jeszcze zakresie i stopniu ingerowano bez mojej wiedzy w mój samochód.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
5 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Ford Focus II Hatchback 5d