Szukaj

Informacje o Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Dane techniczne Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011

Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011

Liczba ocen: 48
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Piotr
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ford Focus II
Mam to auto od prawie 2 lat, sprowadzone z Francji. Nie myślałem nigdy że kupie kiedykolwiek Fordaa do tego diesla, ale szukając Audi A3 8P do 17k PLN naoglądałem się tyle szrotów w cenie powyżej mojego przyjętego limitu, że zostałem zmuszony poszukać czegoś innego (swoją drogą do dziś nie mogę pojąć za co ludzie w tym audi płacą taką kasę, auto fajne, marka dobra, może i mniej awaryjne, ale płacić prawie 20k PLN za auto z 2003/2004 roku, do tego poza klimą całkowicie łyse to lekkie przegięcie). Ale wracając do MK2, naczytałem się sporo negatywnych opinii ale być może trafił mi się wyjątkowo udany model. Poza standardową wymianą rozrządu po zakupie oraz sprawdzeniu wszystkiego wymieniam tylko olej i filtry i kompletnie nic się nie dzieje. Auto może nie należy do najbardziej komfortowych ale prowadzi się całkiem nieźle. Uciążliwe jest wyciszenie, powyżej 120km/h przy dłuższej trasie nie idzie wytrzymać czasem, minus także za karoserie (pojawiają już się delikatne brązowe od rdzy zacieki). Zapomniałem wspomnieć o wymianie dmuchawy która nawaliła mi na samym początku, cięzko znaleźć było nawet używaną w cenie poniżej 800PLN za wymianę także w WAW liczyli sobie 500 PLN (niby taka pierdoła ale bez dmuchawy jak pada nie pojeździsz). Udało mi się znaleźć na ebay'u za 450 PLN z przesyłką w Szwajcarii i oczywiście wymieniając poza WAW zapłaciłem 120 PLN :) Myślę żeby zrobić operację na PDFie, niby nic się nie dzieje ale chyba pojeżdżę jeszcze tym autem z 2 lata więc zapobiegawczo warto. Ogólnie dobre auto, nie jest jakimś strasznym mułem, fajnie się prowadzi, po całej PL robię trochę km, dowiózł mnie do Czech Słowenii, Węgier a spalanie rewelacyjne, czego więcej potrzeba.
2,4
~paweł R
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ford Focus II
Ja kupiłem nowego FOCUSA w salonie i do dni dzisiejszego przeklinam ten dzień kiedy związałem się z FORDEM Powód 1 Podczas pierwszego przeglądu w ASO sfałszowano historie napraw samochodu to znaczy dopisano w systemie iż zgłaszałem świecenie się czerwonej kontrolki silnika i wymieniono mi zawór EGR. Przy czym ja nigdy czegoś takiego nie zgłaszałem a o wymianie zaworu dowiedziałem się przypadkiem. Na wszystko mam dowody. Nie wiem w jakim jeszcze zakresie i stopniu ingerowano bez mojej wiedzy w mój samochód.
4,5
~FOCUsik
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ford Focus II
Ford Focus to zapewne pojazd na "kryzys". Czy w tej wersji silnikowej..? Spalanie na poziomie 6l/100km (głownie w mieście, na zimówkach) to wynik rewelacyjny! Za tym bardzo niskim spalania stoją: tankowanie lepszego paliwa, częstsze zmiany oleju oraz odpowiednia technika jazdy (ze sporadycznymi jazdami na dłuższych odcinakch ok. 60 km - dopalanie DPF). Ale warto! Co każdorazowe zrobienie 100 km oszczędzamy ok. 12 zł w porównaniu do np. Focusa 1.6 w benzynie. Ford'y - charakteryzują się jedną z najniższych cen wśród aut z drugiej ręki na rynku. Ponadto posiadają najlepsze w swej klasie właściwości jezdne. Świetnie prezentująca się, lekko kosmiczna i nieprzeciętna karoseria powodują, że młodsi kierowcy się w nim odnajdują. 1.6 TDCi jest to najbardziej ekonomiczny silnik w stosunku do oferowanej maksymalnej mocy - w tym przypadku 110KM. Jest to optymalna wartość koni mechanicznych. Omawiane auto oczywiście posiada wady (jak każde), ale one przyćmiewane są przez multum zalet za rozsądną cenę! Mój Focus nigdy mnie nie zawiódł! Nie było przymusowych postojów, awarii podczas, której zmniejszył by się komfort jazdy, nic! Wymiany robię doraźnie, często "chuchając na zimne", olej wymieniam co 10-12 tys. km i jak na razie gra i huczy w Focusiku... Auta psuły się rzadko, psują się częściej, a będą psuć się coraz to częsciej - w takim kierunku podąrzają producenci, niestety... Pozdrawiam prawdziwych pasjonatów Focusów - Niech Ford Będzie z Wami!!!

Raporty spalania Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011

Liczba raportów: 55
Średnie spalanie dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ford Focus II
To juz 5 lat jak jezdze tym autem, dotychczas przejechalem nim ok 130tys km - kazde tankowanie z pietyzmem maniaka wpisywalem w plik Excel'a - srednie spalanie to 5.7L/100km - 50% miasto 50% drogi szybkiego ruchu, 20% podrozy mniej niz 5km. 5.9-6.1 zima, 5.5-5.7 latem. Na trasie ok 3500km autostradami spalanie ok 6.1L/100km (po czesci Niemcy, 140-150km/h) i UK (110km/h). Co ciekawe po zatankowaniu paliwa na stacji Orlen Diesel Verva (najtansze paliwo jakie tankowalem od lat, mieszkam w UK) samochod wyraznie stracil moc a spalanie wzroslo to niespotykanego wczesniej 6.7L/100km.
4,9
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ford Focus II
Tutaj nie mam żadnych uwag. Owszem, jak się coś zepsuje to jak wszędzie, koszty spore. Zdarzają się parciejące uszczelni pod wtryskami. Sam koszt uszczelek to 20 zł komplet, do tego rureczki specjalne od wtrysków z 80 komplet. Niby nie dużo, ale robocizna 3 razy tyle. Przy czym autom jest tak ekonomiczne że naprawde nie znam takiego drugiego. Przy tej mocy i tych osiagach, spalanie niskie i super przyjemność z jazdy. Przed zakupem nie wierzyłem w opinię że spalanie jest w granicach 4-5l, a rzeczywiście tak jest.
5,7
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ford Focus II
Ja kupiłem nowego FOCUSA w salonie i do dni dzisiejszego przeklinam ten dzień kiedy związałem się z FORDEM Powód 1 Podczas pierwszego przeglądu w ASO sfałszowano historie napraw samochodu to znaczy dopisano w systemie iż zgłaszałem świecenie się czerwonej kontrolki silnika i wymieniono mi zawór EGR. Przy czym ja nigdy czegoś takiego nie zgłaszałem a o wymianie zaworu dowiedziałem się przypadkiem. Na wszystko mam dowody. Nie wiem w jakim jeszcze zakresie i stopniu ingerowano bez mojej wiedzy w mój samochód.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 81
Falujące obroty
  • Ford Focus II Hatchback 5d 2.0 Duratec 145KM 107kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam, samochód posiadam od wakacji a więc niecały rok. Właściwie od samego początku mam problem z falującymi obrotami które pojawiają się przy wysprzęglaniu, dojeżdżaniu do świateł. Skoki wtedy spadają do około 500/600 i skaczą do około 1000-1200. Przy okazji tego zjawiska od razu widać że przygasają światła. Naczytałem się na wielu foracg co może to powodować przepustnica/silnik krokowy/akumulator i tak dalej jednak osoby posiadające problemy koniec końców nie napisały jak rozwiązały problem. Dodam że te obroty nie przeszkadzają ogólnie w jeździe ale są zwyczajnie irytujące i martwi mnie czy nie prowadzi to do innych usterek. Proszę o kontakt jakby ktoś znał rozwiązanie tego problemu może być tu może być na maila [email protected]
Oczekuje na rozwiązanie
Wypadające zapłony po deszczu
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • silnik
  • 248 tys. km
Przed wystąpieniem usterki przez kilka dni padał deszcz. Ruszyłem samochodem do pracy i po przejechaniu kilkuset metrów przy 2000 obr/min samochód jednorazowo niepokojąco zadrżał, a po przejechaniu kolejnych 5km na światłach zaczął się mocno trząść, a kontrolka check engine zaczęła migać. Zjechałem z drogi, podpiąłem się pod OBD i odczytałem błąd P0301 "Cylinder 1 Misfire Detected". Kable zapłonowe z wierzchu wyglądały w porządku, ale po odpięciu fajek od świec okazało się że w komorach w których się znajdują chlupie sobie woda.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Nieprawidłowe działanie klimatyzacji automatycznej
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 112 tys. km
Klimatyzacja nieodpowiednio dopasowuje działanie do zadanej temperatury. Przy ustawieniu np. 20 stopni potrafi grzać, podczas gdy temperatura za oknem jest dużo wyższa, a wnętrz jest nagrzane przez promienie słoneczne. Niekiedy działa poprawnie i w trakcie dłuższej jazdy nagle grzeje, a temperatura w pojeździe znacznie przekracza zadaną wartość (sprawdzone - jeździłem z termometrem i temperatura potrafiła dochodzić do 30 stopni! - tylko do takiej dałem radę wytrzymać). Czasem problem pojawia się od razu po uruchomieniu silnika (np. po postoju), a czasem w trakcie jazdy. Niekiedy zdarza się, że klima wraca do poprawnego działania, ale najczęściej jedynym wyjściem jest przedstawić komputer na "LO" i regulować działanie dmuchawy ręcznie - wówczas chłodzenie działa prawidłowo... Usterka ta była przedmiotem analizy w ASO, lecz wg serwisu wszystko jest ok. i klima działa poprawnie... Być może, ktoś z Was miał doświadczenie z podobną usterką?
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Focus II Hatchback 5d