Szukaj

Informacje o Ford Focus II Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW)
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu OHC z popychaczami hydraulicznymi (pasek zębaty)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Grzegorz
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
Witam, to drugi mój Fokus z 1,8 TDCI w kombii. Pierwszy MK I pochodził z Włoch więc był bez rdzy ale poobijany okrutnie i środek także zniszczony. Zrobiłem nim ok 40 tyś, po 220 tyś padało wszystko co mogło, wtryski, maglownica, pompa wtryskowa, turbina. Myślę że auto miało mocno cofnięty licznik, porównując z obecnym Fokusem MK II z tym samym silnikiem po 170 tyś nie ma żadnych oznak awarii, silnik pracuje płynnie, bez kopcenia, dławienia i pali na strzała. Obecną foczkę mam od niemca i nauczony doświadczeniami MK I dokładnie sprawdziłem przed zakupem. Czasem warto wydać kilka stówek w ASO żeby potem nie pluć sobie w brodę. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z obecnego modelu. W rok robię ok 25 tyś km, olej zawsze co 10 tyś Mobil dedykowany dla Forda. Silnik spala tyle co nic 5,5 - 6 lita na 100 przy normalnej jeżdzie do 100 km/h. Autostrada podobnie bez szaleństw pow 140 km/h. Miasto ponad 6. Załadowana przyczepa spali i 11 l ale to rzadkość. Wnętrze jest dobrze spasowane i bez skrzypień. Jak ktoś rozbierał po wypadku albo składak to wiadomo że będzie trzeszczało. Miejsca wewnątrz jest wystarczająco dla rodziny 2+3 dzieci małych lub 2+2 większych i bagażnik w kombi pomieści gadzety na wakacje. Zawieszenie jest wygodne i ciche, hamulce dobre, klima wydajna nawet w 4 osoby przy deszczu daje radę. Podsumowując pomimo licznych problemów z MK I (trafiłem poprostu zajechany szrot) polecam zadbane egzemplarze. Wydajcie te kilka złotych na ekspertyzę nawet w ASO i niż wtopić tysiące za auto czy naprawy. Nie słuchać sąsiadów mechaników - A bo to Ford czego Ty szukasz. Każde zadbane i serwisowane auto jeżdziło, jeżdzi i będzie jeszcze długo Polecam z czystym sumieniem. Pozdrawiam
4,2
~meibo
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
Samochód mam od nowości czyli już prawie 7 lat. Po 5 latach wysiadł akumulator i to była największa awaria jaką miałem. Jeżdżę raczej mało bo do tej pory nabite 60000. Składają się na to dojazdy do pracy i czasem jakaś wycieczka weekendowa czy wakacje. Średnie spalanie mam na poziomie 6,5/litra. W trasie jestem w stanie rozbujać go do 200km/h. W kabinie jest przy tej prędkości jest dość głośno. Zbiera się dynamicznie. Ogólnie jestem z samochodu bardzo zadowolony. Ogrzewanie przedniej szyby jest wielkim atutem. W zimie wystarczy około 30 sekund żeby szyba była odmrożona. Jedyny minus jaki widzę to mała przestrzeń dla pasażerów z tyłu. Mam 194cm wzrostu i pasażer siedzący za mną ma mało miejsca na nogi.
3,9
~imiel11
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
Jest to moja 2 opinia o tym samochodzie. pierwsza po 2 tys km a teraz po 20 tys. Na wstępie napiszę że ten serwis uważam za znakomity. Jestem wielkim fanem AutoCentrum bo dzięki niemu mogę rozwijać swoje zainteresowania i pasję, a także przez wiedzę jaką między innymi także i tu zdobyłem zmieniłem swój fach i obecnie pracuję jako doradca serwisowy w europejskiej sieci serwisów. W ocenie mojego samochodu będę starał się być jak najbardziej obiektywny. Jak już wcześniej napisałem jestem doradcą serwisowym wiec mam duży kontakt z samochodami w związku z tym myślę że moja opinia będzie rzetelna. Moją foczkę za całokształt oceniam na 4 z małym minusem.
Średnie spalanie dla Ford Focus II Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW 2005-2011
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
Kupiłem to auto w 2015 roku. Silnik 1.8 TDCi 115 KM. Mam przejechane 248 tys km. przez ponad dwa lata nic w niego nie ładowałem, tylko lałem paliwo i tyle. Samochód jest niesamowicie oszczędny, minimalne spalanie na trasie z Poznania do Warszawy wyniosło u mnie poniżej 4 litrów, a maksymalne jakie zarejestrowałem, to było prawie równe 8 litrów. Średnio jest to pomiędzy 5 a 6 litrów, w zależności od warunków pogodowych (zimą pali trochę więcej). Samochód jest niesamowicie pakowny, wyjazd w góry z 3 osobami, 3 rowerami w środku i do tego bagażami nie stanowi najmniejszego problemu! Pod koniec 2017 roku pod maskę wlazła mi kuna i musiałem powymieniać poprzegryzane przewody od chłodnicy. Samochód zaczął się trochę psuć, wymieniłem alternator, akumulator, piasty w przednich kołach i końcówki drążków kierowniczych. Teraz wygląda na to, że będę musiał pomyśleć nad rozrusznikiem, ponieważ ostatnio ma problemy z zaskoczeniem i rozwiązać problem "kopcenia". Mimo wszystko polecam gorąco każdemu ten samochód, bo koszty napraw w porównaniu z innymi modelami to jest pikuś.
5,9
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
Tu powiem tak - mój stary toledo tdi 110 KM był oszczędniejszy. w mieście na krótkich trasach nie spalił mi więcej niż 7L - focus na takich samych pali mi do 8 ( mówię tu o zimie ) W trasie przy prędkościach autostradowych i szybszych seat zawsze spalał mi o 1 litr mniej. Więc tak się zastanawiam. po co te szyny comanroyal skoro są mniej oszczędne - chyba tylko dla ekologii. tdi na pompo wtryskach też jest ekonomiczniejszy. Moje najmniejsze spalanie w trasie na odcinku 100 km sprawdzone z tankowania ( komputer oszukuje o 0,2 ) przy prędkości 90-100 w jednostajnej jeździe z minimalną ilością wyprzedzeń wyszło mi 4,7 - toledo spalił mi 4,2.
5,8
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
Generalnie średnie spalanie w tym aucie to 6L/100km Tyle trzeba liczyć. Polecam pomiary od tanku do tanku i dzielić kilometry. Oczywiście można zejść niżej ale jazda do 90 z ewentualnymi przejazdami przez miasto a nie z kręceniem się po nim. Na trasie Toruń - Zakopane z 4 osobami na pokładzie i zapakowanym bagażnikiem wzięło 5,7l/100 paliwo z Auchan - 100km autostrady + gierkówka. Nie jest to demon ekonomii. Zejście poniżej 6l nie jest łatwe ale zrobienie 6,5l/100 nie jest problemem. Nie zauważyłem żadnej różnicy na paliwach typu Verva lub V-power. Co więcej wydaje mi się że właśnie najlepiej sobie radzi na paliwie Auchan Bydgoszcz.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 88
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
1 komentarz
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Falujące obroty
  • Ford Focus II Hatchback 5d 2.0 Duratec 145KM 107kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam, samochód posiadam od wakacji a więc niecały rok. Właściwie od samego początku mam problem z falującymi obrotami które pojawiają się przy wysprzęglaniu, dojeżdżaniu do świateł. Skoki wtedy spadają do około 500/600 i skaczą do około 1000-1200. Przy okazji tego zjawiska od razu widać że przygasają światła. Naczytałem się na wielu foracg co może to powodować przepustnica/silnik krokowy/akumulator i tak dalej jednak osoby posiadające problemy koniec końców nie napisały jak rozwiązały problem. Dodam że te obroty nie przeszkadzają ogólnie w jeździe ale są zwyczajnie irytujące i martwi mnie czy nie prowadzi to do innych usterek. Proszę o kontakt jakby ktoś znał rozwiązanie tego problemu może być tu może być na maila blakuacu@gmail.com
Problem rozwiązany
3 komentarze
Ford Focus II Kombi