Szukaj

Informacje o Ford Focus II Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW 2004-2011

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~olowiany
Ford Focus II
Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Dobrze, albo i bardzo dobrze, bo, że doskonale to ciężko potwierdzić nawet przy topowych markach. Zawsze są jakieś minusy. Samochód dla kierowców lubiących dynamiczną jazdę. Dla użytkujących pojazd w trasach. Nowoczesne diesle są bez sensu dla kierowców poruszających się głównie w miastach i na krótkich odcinkach. Jeśli samochód ma służyć w mieście do odwożenia dzieci do szkoły i krótkie dojazdy do pracy- nie kupuj diesla. 2-3 razy w roku jadąc na urlop/Święto Zmarłych/Wigilię- wybierz benzynę bez turbiny.
3,4
~Teskan
Ford Focus II
Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ogólnie nie polecam, auto mało wygodne. Jak spłacę kredyt za to auto, prawdopodobnie kupie nową Hondę Civic (IX) bo daje więcej frajdy z jazdy (harmonijne zawieszenie, przyjemny ukł. kierowniczy, dobry komfort jazdy, jeździ jak po szynach). Odbyłem jazdę testową Focusem III i uważam że prowadzenie Focusów jest przereklamowane. Niby dobrze się prowadzi jak na tą klasę ale brakuje tej harmonii...frajdy z jazdy. Układ kierowniczy nowego Focusa jest jakiś gumowaty...może to tylko moje wrażenie. Do tego w Focusie III w wersji bez sportowego zawieszenia i tak jest za twardo.
4,5
~ladam1978
Ford Focus II
Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Zacznę od tego, że posiadam auto sprowadzone, w wersji Titanium, czyli dość bogatej pod względem wyposażenia, co wpływa przede wszystkim na komfort jazdy i jakość wykonania wnętrza i oczywiście na moją ocenę Focusa ;-) Przed zakupem auta oglądałem używane Focusy z 2008 r. w polskich salonach i to co mnie strasznie zniechęciło do zakupu, to plastikowe wnętrza, przy czym jakość tych plastików była wręcz tandetna - tworzywa twarde i nieprzyjemne w dotyku, a oglądałem wersje zarówno Silver, Gold jak i Ghia. Wg wielu użytkowników FF II - jest to jego cecha charakterystyczna, oczywiście negatywna. Ja na szczęście nie postrzegam FF II poprzez pryzmat kiepskich plastików. Nie twierdzę, że mój Focus nie ma ich w kokpicie, bo ma, ale są one znacznie wyższej jakości, miękkie dobrze spasowane, przez co kontakt z autem i ogólne doznania wewnątrz, na fotelu kierowcy są zgoła inne, niż w autach z polskiej dystrybucji. O prowadzeniu nie ma co się rozwodzić - autko jeździ doskonale, świetnie trzyma się drogi i zawsze jedzie tam, gdzie wskazuje kierowca. W połączeniu z silnikiem 2.0 TDCI i 136 kM jest to świetne autko, a wersji kombi wręcz idealne dla rodziny 2+2, komfortowe zarówno w codziennym użytkowaniu jak i w dalekich trasach. Oczywiście, jak to z silnikami TDCI, trzeba uważać na koło dwumasowe i turbinę, ale mając tego świadomość, wystarczy autko odpowiednio użytkować, regularnie serwisować i można spokojnie zapobiec niechcianym awariom
Średnie spalanie dla Ford Focus II Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW 2004-2011
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Ford Focus II
Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Dla mnie średnie minimalne czy maksymalne spalanie to jakieś bzdury.Po prostu Focus z 2.0Tdci w mieście latem pali ok 7-7,5L a zimą ok 8L i tyle.To czy jeździsz oszczędnie czy dynamicznie w dieslu nie ma większego znaczenia bo różnica jest nieodczuwalna.Jeżeli chodzi o trase to się nie wypowiadam bo daleko jechałem tylko raz zaraz po zakupie z Niemiec. i na autobanie przy włączonym tempomacie przy 120km/h na 6 biegu spalił 4,9L a po wjechaniu do Polski bez włączonego tempomatu spalanie wzrosło do 5,4L.Dla mnie wniosek jest jeden ten samochód pali ok 7-7,5L/100km i uważam że to dobry wynik bo jeżdże bardzo dynamicznie.
6,3
Ford Focus II
Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Koszty spore, przejechałem samochodem 40tys, więc mało, ale denerwuję mnie rożne pierdołki które wychodzą co chwila ...w toyocie tego nie było(nie wiem jak teraz te nowe ale jakość wykończenia w środku 2 klasy lepiej niż ford)
5,4
Ford Focus II
Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Samochód użytkowany na trasach około 500 km, z czego około połowa po autostradzie z prędkością 140 kmh. Na oponach letnich spalanie w granicach 5.8, w na oponach zimowych 6.5-7. Miasto od 6.5 w góre, zależy od natężenia ruchu i opon. Na przejechane 220 tyś km, jedynie wycięty DPF i zaślepiony EGR, poza tym zero problemów.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
5 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ford Focus II Kombi