Szukaj

Informacje o Ford Focus II Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW 2004-2011

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Dane techniczne Ford Focus II Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW 2004-2011

Produkowany od 2004 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Oceny Ford Focus II Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW 2004-2011

Liczba ocen: 38
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~olowiany
Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
Dobrze, albo i bardzo dobrze, bo, że doskonale to ciężko potwierdzić nawet przy topowych markach. Zawsze są jakieś minusy. Samochód dla kierowców lubiących dynamiczną jazdę. Dla użytkujących pojazd w trasach. Nowoczesne diesle są bez sensu dla kierowców poruszających się głównie w miastach i na krótkich odcinkach. Jeśli samochód ma służyć w mieście do odwożenia dzieci do szkoły i krótkie dojazdy do pracy- nie kupuj diesla. 2-3 razy w roku jadąc na urlop/Święto Zmarłych/Wigilię- wybierz benzynę bez turbiny.
3,4
~Teskan
Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
Ogólnie nie polecam, auto mało wygodne. Jak spłacę kredyt za to auto, prawdopodobnie kupie nową Hondę Civic (IX) bo daje więcej frajdy z jazdy (harmonijne zawieszenie, przyjemny ukł. kierowniczy, dobry komfort jazdy, jeździ jak po szynach). Odbyłem jazdę testową Focusem III i uważam że prowadzenie Focusów jest przereklamowane. Niby dobrze się prowadzi jak na tą klasę ale brakuje tej harmonii...frajdy z jazdy. Układ kierowniczy nowego Focusa jest jakiś gumowaty...może to tylko moje wrażenie. Do tego w Focusie III w wersji bez sportowego zawieszenia i tak jest za twardo.
4,5
~ladam1978
Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
Zacznę od tego, że posiadam auto sprowadzone, w wersji Titanium, czyli dość bogatej pod względem wyposażenia, co wpływa przede wszystkim na komfort jazdy i jakość wykonania wnętrza i oczywiście na moją ocenę Focusa ;-) Przed zakupem auta oglądałem używane Focusy z 2008 r. w polskich salonach i to co mnie strasznie zniechęciło do zakupu, to plastikowe wnętrza, przy czym jakość tych plastików była wręcz tandetna - tworzywa twarde i nieprzyjemne w dotyku, a oglądałem wersje zarówno Silver, Gold jak i Ghia. Wg wielu użytkowników FF II - jest to jego cecha charakterystyczna, oczywiście negatywna. Ja na szczęście nie postrzegam FF II poprzez pryzmat kiepskich plastików. Nie twierdzę, że mój Focus nie ma ich w kokpicie, bo ma, ale są one znacznie wyższej jakości, miękkie dobrze spasowane, przez co kontakt z autem i ogólne doznania wewnątrz, na fotelu kierowcy są zgoła inne, niż w autach z polskiej dystrybucji. O prowadzeniu nie ma co się rozwodzić - autko jeździ doskonale, świetnie trzyma się drogi i zawsze jedzie tam, gdzie wskazuje kierowca. W połączeniu z silnikiem 2.0 TDCI i 136 kM jest to świetne autko, a wersji kombi wręcz idealne dla rodziny 2+2, komfortowe zarówno w codziennym użytkowaniu jak i w dalekich trasach. Oczywiście, jak to z silnikami TDCI, trzeba uważać na koło dwumasowe i turbinę, ale mając tego świadomość, wystarczy autko odpowiednio użytkować, regularnie serwisować i można spokojnie zapobiec niechcianym awariom

Raporty spalania Ford Focus II Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW 2004-2011

Liczba raportów: 48
Średnie spalanie dla Ford Focus II Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW 2004-2011
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
Dla mnie średnie minimalne czy maksymalne spalanie to jakieś bzdury.Po prostu Focus z 2.0Tdci w mieście latem pali ok 7-7,5L a zimą ok 8L i tyle.To czy jeździsz oszczędnie czy dynamicznie w dieslu nie ma większego znaczenia bo różnica jest nieodczuwalna.Jeżeli chodzi o trase to się nie wypowiadam bo daleko jechałem tylko raz zaraz po zakupie z Niemiec. i na autobanie przy włączonym tempomacie przy 120km/h na 6 biegu spalił 4,9L a po wjechaniu do Polski bez włączonego tempomatu spalanie wzrosło do 5,4L.Dla mnie wniosek jest jeden ten samochód pali ok 7-7,5L/100km i uważam że to dobry wynik bo jeżdże bardzo dynamicznie.
6,3
Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
Koszty spore, przejechałem samochodem 40tys, więc mało, ale denerwuję mnie rożne pierdołki które wychodzą co chwila ...w toyocie tego nie było(nie wiem jak teraz te nowe ale jakość wykończenia w środku 2 klasy lepiej niż ford)
5,4
Kombi 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
Samochód użytkowany na trasach około 500 km, z czego około połowa po autostradzie z prędkością 140 kmh. Na oponach letnich spalanie w granicach 5.8, w na oponach zimowych 6.5-7. Miasto od 6.5 w góre, zależy od natężenia ruchu i opon. Na przejechane 220 tyś km, jedynie wycięty DPF i zaślepiony EGR, poza tym zero problemów.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 80
Wypadające zapłony po deszczu
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • silnik
  • 248 tys. km
Przed wystąpieniem usterki przez kilka dni padał deszcz. Ruszyłem samochodem do pracy i po przejechaniu kilkuset metrów przy 2000 obr/min samochód jednorazowo niepokojąco zadrżał, a po przejechaniu kolejnych 5km na światłach zaczął się mocno trząść, a kontrolka check engine zaczęła migać. Zjechałem z drogi, podpiąłem się pod OBD i odczytałem błąd P0301 "Cylinder 1 Misfire Detected". Kable zapłonowe z wierzchu wyglądały w porządku, ale po odpięciu fajek od świec okazało się że w komorach w których się znajdują chlupie sobie woda.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Nieprawidłowe działanie klimatyzacji automatycznej
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 112 tys. km
Klimatyzacja nieodpowiednio dopasowuje działanie do zadanej temperatury. Przy ustawieniu np. 20 stopni potrafi grzać, podczas gdy temperatura za oknem jest dużo wyższa, a wnętrz jest nagrzane przez promienie słoneczne. Niekiedy działa poprawnie i w trakcie dłuższej jazdy nagle grzeje, a temperatura w pojeździe znacznie przekracza zadaną wartość (sprawdzone - jeździłem z termometrem i temperatura potrafiła dochodzić do 30 stopni! - tylko do takiej dałem radę wytrzymać). Czasem problem pojawia się od razu po uruchomieniu silnika (np. po postoju), a czasem w trakcie jazdy. Niekiedy zdarza się, że klima wraca do poprawnego działania, ale najczęściej jedynym wyjściem jest przedstawić komputer na "LO" i regulować działanie dmuchawy ręcznie - wówczas chłodzenie działa prawidłowo... Usterka ta była przedmiotem analizy w ASO, lecz wg serwisu wszystko jest ok. i klima działa poprawnie... Być może, ktoś z Was miał doświadczenie z podobną usterką?
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik nie odpala
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
Rozrusznik dobrze kręci, jednak auto nie odpala. Dla znających się trochęna mechanice - brak zapłonów, paliwo nie jest podawane do silnika Problemy z zamkiem centralnym i alarmem Musieliśmy się wykłócać z serwisem u dealera, nie chcieli się przyznać, że to znana przypadłość w Focusach. Za trzecim razem (auto nadal na gwarancji, problemy zaczęły się po ok. 3 miesiącach od zakupu nowego samochodu) wgrano nowe oprogramowanie. Próbowano nas zbyć, w szczególności żonę, jednak ze względu na fakt, że jestem mechanikiem, nie daliśmy za wygraną. Po wgraniu sterowników od 2 lat problem więcej się nie powtórzył. Dopiero po czasie przeczytaliśmy o istnieniu podobnych problemów z odpalaniem..
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Focus II Kombi