Szukaj

Ford Kuga – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Ford Kuga

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Ford Kuga to produkowany od roku 2008 kompaktowy crossover SUV (segment I). Na rynku europejskim, jako drugi model Forda w tej klasie, zastąpił model Maverick, który z kolei był europejską wersją Forda Escape. Powiązany od początku tak technicznie, jak i konstrukcyjnie z Fordami C-Max i Focus (powstały na tej samej płycie podłogowej), był pierwotnie zaprojektowany zgodnie z „Kinetic Design” – nową filozofią marki. Począwszy od roku 2012, gdy Ford zaprezentował drugą generację samochodu, stał się modelem globalnym w ramach strategii „One Ford”. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 700 tys. egzemplarzy Forda Kugi.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz

Nowy Ford Kuga

Cena od: 162 010 PLN

Oceny Ford Kuga

Liczba ocen: 243
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Leszek001
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 183KM 135kW
Jestem właścicielem Forda Kuga 2.5 FHEV 183 KM Active X z napędem na cztery koła, przed Kugą jeździłem Focusem IV rocznik 2019, 150 KM, który to sprawił, że postawiłem na forda i nie żałuję swojej decyzji. Ta wersja Kugi wpisuje się w moje wymagania i spełnia warunki, jakie powinien mieć samochód hybrydowy ze szczególnym uwzględnieniem jazdy w warunkach dużego miasta oraz wypady poza nie. Jest bardzo oszczędny – w mieście jego spalanie schodzi poniżej 5 litrów na trasie nie przekroczy 7 litrów (autostrada), oczywiście przy oszczędnej jeździe te wyniki mogą ulec zmianie na plus. Generalnie, mamy tutaj jedno z najlepszych aut tego typu na rynku. Osobiście jestem bardzo zadowolony z zakupu Kugi, a przede wszystkim z jego prowadzenia i układu napędowego. Wrażenia za kierownicy są podobne jak w Focusie, trudno nie docenić jakości układu jezdnego samochodu, który w mojej ocenie jest znakomity.
Dodane 7 miesięcy temu
3,1
~Matek9494
Ford Kuga I
SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Kiepskie auto. Łudziłem się że jednak Ford poprawił się jeśli chodzi jakość wykoniania i blacharke ale przejechałem się. Elektryka to jakaś porażka.. Isnatalacja elektryczna bardzo od chudzona z miedzi. Plastiki w środku dają wiele do życzenia.. Jakość "skór" bez szału. Mimo dużej bryły mało miejsca z tyłu jak i w bagażniku. Rodzinka 2+2 i bagaże nie mają prawa bytu w tym aucie. Karoseria również kiepsko moim zdaniem zabezpieczona, spody drzwi, progi oraz spod bardzo lubi korozja. Co do napędu 4x4... Z większego śniegu wyjeżdża także napęd w miarę ale bez szału! Co do napędu 4x4 dużym minusem jest to że jeżeli będzie błąd asb lub ESP z automatu tylni napęd nie załączy się podczas poślizgu. Dla mnie to bardzo duży minus. Silnik 2.0 tdci 136 km dobrze jedzie z tą bryła ale spalanie w trybie mieszanym 7-8L/100. Osprzęt elektryczny silnika również nie zadowala. Błędy, przetarcia, utlenianie się elektryki to norma w tym aucie. Wygłuszenie słabe, wszystko słychać w aucie.. W mojej opini jedno z gorszych aut jakie miałem i już nigdy w życiu diesla oraz Forda
Dodane 8 miesięcy temu
5,0
~Adam
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 183KM 135kW
Szczerze mówiąc nie ma się do czego przyczepić. Komfort jazdy naprawdę dobry, wycieszenie również. Oczywiście, przy ostrym przyspieszaniu słychać wycie (tak już mają bezstopniowe skrzynie), ale i tak w porównaniu z toyotą, jest ciszej. Co do przyspieszania, producent podaje 8,3 do setki, w rzeczywistości jest nawet szybciej w trybie sport. Super działa asystent pasa, nawet jak nie ma narysowanych pasów, działa bez zarzutu. Rewelacyjne są światła, komputer wycina obszary świecenia by nie oślepiać innych aut a resztę drogi i pobocze oświetla bardzo dobrze. Spalanie: w mieście i drogach lokalnych/krajowych 5,5-6. Na Skach i autostradach 7,5-8. Na pewno da się zejść niżej ze spalaniem jak ktoś lubi się bawić w ekonomiczną jazdę (samochód od tego zachęca). Sam elektryk potrafi się załączyć do koło 90kmh, przy niższych prędkościach np w terenie zabudowanym, bardzo często się załącza. Po około 10tyś kilometrów nic nie zawodzi, chce się jeździć. Brakuje schowka na okulary, ale to już pierdoła. Wyświetlacz head up mógłbny być rzucany na szybę a nie na plastikową płytkę, ale to też drobiazg. Na duży plus pakiet winter (szybko orzewa się fotel i kierownica, przednia szyba ogrzewana to też bajer na zimę), pamięć foteli też fajna (nie jest to coś niezbędnego w życiu, ale przy dwóch kierowcach, pomaga), system automatycznego parkowania sprawdza się w zatłoczonych parkingach centrum handlowego. Napęd na 4 dość często się dołącza, można to sprawdzać na komputerze
Dodane 10 miesięcy temu

Raporty spalania Ford Kuga

Liczba raportów: 354
Średnie spalanie dla Ford Kuga
5,2 – 11,7
l/100 km
5,1 – 7,9
l/100 km
12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 Hybrid 190KM 140kW
Auto w wersji 190KM AWD. Spalanie minimalne jakie udało mi sie osiągnąć na trasie powiatowej/wojewódzkiej gdzie ruch jest niewielki i prędkości dopuszczalne w większości to 50-70km/h to 3.8. W mieście mozna osiągnąć podobne wyniki jesli jeździ sie na dłuższych odcinkach niż 7km ponieważ silnik spalinowy musi jednak osiągnąć temperature pracy zeby płynnie przełączać sie między benzyną a prądem. Na drogach szybkiego ruchu gdzie prędkość waha sie między 120 a 140km spalanie wynosi 6.5 -7.5. Średnie spalanie u mnie wynosi 5.4 wg komputera i 5.7 wg dziennika tankowań z 10kkm. Ciężko znaleźć auto tej wielkości które pali mniej. Poza tym jest zaskakująco elastyczne.
Dodane 29 dni temu
6,0
Ford Kuga III
SUV Plug-In Facelifting 2.5 PHEV 243KM 179kW
Na prądzie zasięg od 38km zimą (z ogrzewaniem kabiny i bez załączonego silnika spalinowego). Zużycie prądu potrafi wynosić nawet 30kW/100km. Latem można zejść nawet do 14-16kW/100km co daje zasięg do 62km. Spalanie benzyny bardzo niskie do prędkości 120km/h, potem opory powietrza robią swoje. Trasa 1000km do Włoch - średnie spalanie 5,6 litra/100km (trzy razy sprawdzałem bo nie mogłem uwierzyć) Nie warto przekraczać 120km bo robi się wir w baku. 8l i więcej. Chyba jedyny PHEV na rynku gdzie duża masa baterii nie zwiększa spalania.
Dodane 1 miesiąc temu
6,3
Ford Kuga III
SUV 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
W sumie nie jestem w stanie określić ile to auto pali bo trzeba by wyzerować licznik, zrobić test, co jest abstrakcją. Ważne natomiast jest to ile to auto spaliło średnio paliwa na dystansie 35.000 km. Średnie spalanie to 6,7 l, co przy konfiguracji tras miasto / trasa czynni to auto naprawdę oszczędnym. W moim przypadku, przy sposobie poruszania się dość dynamicznym (nie mylić ze sportowym - bo to auto to nie sportowiec) przy podziale używania samochodu 50 / 50 miasto/trasa wynik jest rewelacyjny. Zakładam, że spokojnie można tym autem zejść do poziomy 6l, ale trzeba być bardzo koszernym w obcowaniu pedałem gazu.
Dodane 8 miesięcy temu

Usterki Ford Kuga

Liczba wpisów: 54
Stukanie (chrobotanie metaliczne) w silniku
  • Ford Kuga II SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2016
  • silnik
  • 23 tys. km
1) Praktycznie od nowości słychać na ciepłym silniku w tle pracy silnika dziwne stukanie lekko metaliczne (jakby chrobotanie) z komory silnika. Coś w stylu jakby jakaś rolka napędowa paska lekko chrobotała albo jakieś łożysko ? Ale od nowości wadliwa część ? Co ciekawe, czasami, rzadko, to zjawisko nie występuje (mimo zagrzanego silnika). Najlepiej słychać to w garażu. Po odpaleniu po nocy na zimnym zjawisko nie występuje. Jak widać chyba nic się nie dzieje, skoro jeżdżę już tyle z tym stukaniem-chrobotaniem i auto jeździ normalnie a żadna kontrolka też się nie zapala. Nie miałem czasu podjechać z tym do serwisu i zapytać. 2) Bagnet oleju jest tak genialnie zaprojektowany, że praktycznie nigdy nie ma możliwości prawidłowego odczytu dokładnego poziomu oleju. Przy wyjmowaniu bagnetu najczęściej wychodzi on cały pomazany olejem. Oczywiście po całonocnym postoju. 3) Wydaje mi się, że silnik konsumuje trochę za dużo oleju i robię kilka małych dolewek w ciągu roku. Po pierwszych 5 tysiącach od zakupu wypił sporo, potem już wypija dużo mniej. Zalecam regularne kontrolowanie poziomu oleju w tym silniku. Oczywiście trzeba brać też poprawkę na ten nieszczęsny bagnet.
Dodane 4 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Buczenie pod tablicą zegarów.
  • Ford Kuga I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 37
Nie 3
Witam Wszystkich użytkowników KUGA. Po 20000 km. pojawiło się głośne BUCZENIE w rejonie zegarów. Przy włączeniu zapłonu, zaczyna głośno buczeć i słyszalne jest przez cały czas, aż do momentu wyłączenia silnika. Głos zbliżony do dźwięku jaki wydaje transformator np. w prostowniku. Serwisant lekceważąco stwierdził że to " pewnie silniczek od klimy, ale nie opłaca się nic robić bo pewnie znowu się pojawi" (miał pewnie na myśli to buczenie). Buczenie występuje nawet wtedy gdy klimatyzacja jest CAŁKOWICIE wyłączona !.
Dodane 15 lat temu
11 komentarzy
Zawieszenie.
  • Ford Kuga I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 11
Po kilku miesiącach użytkowania (ok 5 m-cy) ja i moja żona zaczęliśmy słyszeć dziwne stuki dobiegające z tylnej części auta (bagażnika). Na początku myślałem, że to hałasuje trójkąt lub jakieś inne rzeczy będące w bagażniku, ale tydzień temu wyjąłem z niego wszystko i niestety po przejechaniu po nierównościach stuki nadal występowały. Tak więc wsiadłem do bagażnika :) i żonka przewiozła mnie po dziurkach i niestety oprócz trzeszczącej i pukającej tylnej klapy (dobrze domkniętej) dobiegały do wnętrza samochodu niepokojące stuki prawdopodobnie od zawieszenia :( Dzisiaj byłem w serwisie forda i "specjalista" serwisant stwierdził, że zawieszenie pracuje normalnie. Oczywiście problemu nie popuszczę, ale nikomu nie życzę takiego auta za ponad 100 tys., które sprawia więcej problemów niż radości.
Dodane 15 lat temu
14 komentarzy
Ford Kuga

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów