Szukaj

Informacje o Honda Accord VI Sedan 2.2 Type-R 212KM 156kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Klasa średnia
Szósta generacja modelu debiutowała w 1998 roku. Podobnie, jak to było w przypadku jego poprzednika, auto zostało zaprojektowane tak, by sprostać gustom europejskich klientów. W porównaniu do Accorda V, model szóstej generacji jest znacznie krótszy, za to szerszy i wyższy. Sylwetka jest nieco bardziej konserwatywna, choć zgodna z eleganckim i sportowym stylem swoich poprzedników. W 2001 roku model przeszedł face-lifting. Rok później został wycofany z produkcji.
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 2157 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 212 KM (156 kW) przy 7200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 6700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87 x 90,7 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~vmj@o2.pl
Sedan 2.2 Type-R 212KM 156kW
Honda Accord VI
Całokształt rewelacyjny, historia modelu, to, co auto oferuje na ulicy/na torze, to, jak się NIE psuje, jak względnie tanie jest w utrzymaniu, i inne superlatywy. Można do całokształtu podejść na wiele sposobów. Ciekawą tezę wysnuł chyba Bogusław Kaczyński - samochód musi sprawiać przyjemność właścicielowi już wtedy, kiedy po prostu stoi na parkingu pod domem. Podążając tym tropem sformułowałem swoją opinię: Jeśli ktoś poszukuje samochodu, który rozpala ogień w sercu właściciela NAWET kiedy stoi w nocy oświetlony blaskiem ulicznego, żółtego światła latarni, który seryjnie przywołuje myśli krążące wokół terminów drapieżnik i piękno, który stojąc szepcze do ucha diaboliczne \"jedźmy\", a sama ta myśl wywołuje uczucie ekstazy, to powinien bez wahania nakierować swój umysł na planetę Accord Type R, bo przecież ... Co będzie podczas jazdy? ... No właśnie...
4,8
~andre
Sedan 2.2 Type-R 212KM 156kW
Honda Accord VI
Nie jest to auto dla zwykłych ludzi. To jest samochód sportowy ubrany w cywilny strój. Owszem, nie jest twardy jak bolid, ale nie ma też miękkości auta rodzinnego - o limuzynie nie wspomnę. Zdecydowanie nie jest to samochód dla: -gówniarzy -zwykłych statecznych rodzin -niedoświadczonych kierowców -dusigroszy ;P Auto budzi podziw (i o to chodzi). Już wiele razy widziałem zdziwienie na twarzy golfistów, bmw-maniaków i innych fanów niemieckiej myśli technicznej. Owszem są i szybsze auta, także niemieckie, ale honda type r jest naprawdę szybka. A poza tym jak już opadnie kurz to mogę nią bez wstydu podjechać pod teatr, kino czy dyskotekę, czego golfem bym nie zrobił :) Wada: brak rozkładanej klapy.
4,7
~tq
Sedan 2.2 Type-R 212KM 156kW
Honda Accord VI
To jest cywilny samochód sportowy! Każdy kto rozważa zakup takiego auta musi wziąć to pod uwagę. I nie chodzi tu o koszta, ale raczej o komfort jazdy. Ja kocham szybkie auta, ale nie stać mnie na H.Legend lub BMW 5/7. Więc mam Acorda T-R. Ale muszę godzić się na twarde zawieszenie. Jak jeździ sie po dobrych drogach to jest ok. Poza tym wygląd - ciemno granatowy, prawie czarny lakier + ładne alusy + chromowane wydechy + delikatne detale - np. światła soczewki i efekt jest powalający. Nie powiem - ma on w sobie magnes na płeć piękną :))) To auto dla tych co naprawde wiedzą co chcą i jeszcze mają doświadczenie w prowadzeniu szybkiego auta. Bo to jest potwór - brak wyobraźni może być bardzo niebezpieczny.
Średnie spalanie dla Honda Accord VI Sedan 2.2 Type-R 212KM 156kW 1999-2002
12,0
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Sedan 2.2 Type-R 212KM 156kW
Honda Accord VI
trasa - poniżej 8 l/100km. mieszany - 10 l/100km. miasto - 12-14-16 l/100km - zależy od Ciebie ;) Zazwyczaj mam 12, ale poprawianie humoru kosztuje 4 dodatkowe litry. I to obowiązkowo 98 oktanów - na wlewku baku jest informacja. Przy złym paliwie silnik zostanie zniszczony (nie słyszałem, ale zawsze jest to MOŻE) lub po prostu nie da się zniszczyć i drastycznie obniży moc (taki mądry - tak samo na zimnym silniku VTEC się nie włączy - to auto nie da się katować, da się ładnie cisnąć;)) Olej jak w hondach trzeba normalnie sprawdzać, wymieniać ;) , czasem dolewać (VTEC swoje łyknie). Naprawy bardzo spoko nawet w ASO. WAŻNY ROZRZĄD I W NIM NAPINACZ HYDRAULICZNY - KONIECZNIE WYMIENIAĆ NA NOWE - mnie puścił i tylko przeczuciem uratowałem drugi już silnik. Ceny - powiedziałbym, że okazyjne jak na tę przyjemność i satysfakcję kierowcy :)
10,6
Sedan 2.2 Type-R 212KM 156kW
Honda Accord VI
Dojeżdżam 10km do miasta i 5-7 km po mieście. Czasem trochę jeżdżenia po mieście. Średnia 10,28 i nie chce być mniej. Skrajnie dynamicznie skończyło się na 17L. Minimum na autostradzie przy 110km ok 8-8,5L.
12,2
Sedan 2.2 Type-R 212KM 156kW
Honda Accord VI
auto na LPG (dobre części) chodzi jak na benzynie, przy cenie benzyny instalacja zwraca się bardzo szybko. Autko jest bardzo ciekawe, mocne i niezawodne. Serdecznie polecam wszystkim którzy przymierzają się do kupna. Miałem kupować Subaru Impreze GT, ale nie żałuje :)
Honda Accord VI Sedan