Szukaj

Informacje o Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia

Benzynowy silnik 1.4l 100KM? Nie bardzo. Jest trochę za słaby do tego auta, leniwie reaguje na gaz przy niskich obrotach i brakuje mu mocy. Jednak jeśli kupujecie Civic z naciskiem na jazdę po mieście, to ta jednostka będzie idealna. W przeciwnym wypadku postawcie na wariant 1.8 142KM. Też lubi wysokie obroty, ale jest nieco elastyczniejszy, niż w poprzedniej generacji tego modelu. I tak naprawdę byłby jedynym interesującym motorem, gdyby Honda nie wprowadziła diesla 1.6 120KM. Cena odstrasza, ale motor jest ciekawym uzupełnieniem oferty – chętnie reaguje na ruchy prawej stopy, lubi wchodzić na obroty i do około 100km/h zachowuje naprawdę niezłą dynamikę. Trzeba tylko dużo jeździć, żeby zakup się zwrócił.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 142 KM (104 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,6 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~deus37
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
HONDA CIVIC zakupiona jako nowa i użytkowana przez 8lat przez 1 kierowcę.Cała ta otoczka o "SUPER AUCIE" bierze się stąd że większość to auta z polskich salonów i serwisowanych,ale kto kupił taką "perełkę" od handlarza bez historii to już tak różowo nie jest.Przy przebiegu 40tys wymieniałem tylne amortyzatory bo zaczeły stukać . Na forach internetowych dużo osób szuka pomocy bo są stuki przy skrzyni podczas dodawania i odejmowania gazu.Nawet serwis umywa ręce a to po prostu "siada" przegub na półośce i trzeba wymienić całą półośkę.CIVIC faktycznie trzyma mocno cenę ale przez to jest mniej klientów a ten zdecydowany może dużo utargować.Największą wadą tego samochodu to bardzo niskie zawieszenie i nisko osadzony przedni zderzak przez co każdy krawężnik i nierówność musi być zaznaczona.Ponadto ciasna w środku i masakra z wchodzeniem- zwłaszcza pasażer.Skomplikowany CONECT+.Jest oczywiście dużo plusów a największe to: - bardzo mało pali - super toleruje LPG i jazda za "grosze" - system tylnych foteli - duży bagażnik - wcale nie jest taka głośna przy większych prędkościach - bardzo precyzyjny układ kierowniczy Największą zaletą tego modelu jest to że jak już człowiek wsiądzie do niej to chce się jechać dalej i dalej.Można zrobić trasę np.1000 km i nie czuć żadnego zmęczenia- można wypić kawę i chce się jechać dalej.
4,1
~Malrok600
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Długo się zastanawiałem, rozważałem chyba wszystko. Zależało mi na aucie, który przez całą eksploatację nie będzie musiał poza serwisem okresowym odwiedzać serwisu i tak jest... kupujac nowe auto dostalem fajna cene i dodatki. Jedyne co mnie denerwuje to spadek przyspieszenia przy każdej dodatkowej osobie na pokładzie. Śmieje się przez łzy że osoba to -10 km. Hałas, mega mnie denerwuje w trasie i podróż z Wawy do 3City jest po prostu mega męcząca. Spalanie super, awaryjnosc super - w zasadzie jest jej brak :) auto nigdy nie zawiodlo i prawie nie traci na wartosci. Wybierając pomiędzy wstępami do klasy premium, czy dobrymi kompaktami na dzień dzisiejszy auto jest najwiecej warte na rynku.
4,2
~arj
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Bardzo przyjemny samochód. Na początku moja ocena byłaby pewnie na 5 gwiazdek, z czasem zacząłem dostrzegać mankamenty. Przestrzeń załadunkowa świetna, 4 osoby się mieszczą na luzie, 3 osobowa z dzieckiem ma bardzo dużo miejsca. Silnik 1.8 wystarczająca na trasy, do miasta dynamika silnika hondowskiego zapewnia całkiem dobre sprinty i pozwala na żwawe przemieszczanie się. Do czasu, aż się wjedzie na dziurę albo na spowalniacze. Wtedy jest gorzej. Audio i system przedpotopowe ale telefon się łączy, odbiera, przesyła Spotify, więc wystarcza. Nawigacja systemowa do zapomnienia. Skrzynia bardzo pewnie łapie. Silnik elastyczny, lubi wysokie obroty. Jak komuś zależy na dobrym spalaniu to może włączyć tryb Eco, ja nie byłem w stanie tego używać, za bardzo muliło silnik. W mieście spalanie od 8 do 10l/100. Trasa podobnie, zależy jakie prędkości. W trasie 6 litrów do zrobienia przy jeździe w zakresie 60-90 na 6 biegu. Do minusów zaliczyłbym niewygodne fotele (musiałem dokupić sobie podpórkę pod odcinek ledzwiowy) i hałas przy prędkościach 110+. Serio, hałas. To mnie strasznie zawiodło. Od wielu lat jeżdżę Japończykami ale miałem nadzieję że trochę będzie lepiej. Nie jest. I to jest dla mnie duży mankament.
Średnie spalanie dla Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Ciężko dokładnie określić ile to auto spali, zalezy to od wielu czynników- temperatury powietrza, ciśnienia w oponach, nastroju kierowcy, jakości paliwa etc. etc. Bajki producenta o spalaniu w mieście rzędu 7 l można sobie podarować. Przy pojemności 1.8 litra i wolnossącej jednostce, która budzi się powyżej 4 k obr/ minutę realne spalanie w mieście to 9-10 litrów. Na długich trasach potrafi być bardzo ekonomiczny. Jadąc z Polski do Chorwacji osiągnąłem wynik rzędu 6.5 litra/ 100 km przy prędkościach do 140 km/h na autostradzie oraz 100-110 km/h na drogach dojazdowych. Jeśli chce się poszaleć i deptać nie ma mowy o ekonomicznej jeździe i 8 l będzie absolutną normą. Silnik ma trochę mocy, ale niestety brakuje przyspieszenia powyżej 3 biegu więc trzeba mocno redukować. Owszem, nowoczesne turbokosiarki z momentem rzędu 200-250 nm przy niecałych 2k/ obr min będą bardziej elastyczne, ale na ciasnych zakrętach i przy dobrze zgranym kierowcy z samochodem mogą tylko wąhać spaliny z civika. Reasumując, auto nie dla każdego i na pewno nie dla osób, które nie akceptują kręcenia wysoko silnika.
9,1
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Bezawaryjność to duża zaleta hondy, ale jeśli chodzi o spalanie to jest gorzej niż dramat.. tak wysokiego nie spodziewałem się nawet w najgorszych scenariuszach. Jazda po mieście (Wrocław) jak jest ruch to w lato 10,5l w zimę 11,5-11,8l. W trasie troche lepiej, to auto lubi prędkości 70-90km/h, wtedy spalanie może sięgnąć 6,3l moze 6,2l. Natomiast powyżej 100 można dojść do 7 - 7,5l zarówno w lato jak i zimę. W dodatku silnik, który nie lubi gazu. Takiego zużycia paliwa spodziewałbym się raczej po DUŻO mocniejszych silnikach, nie po takim maluchu. Także ogólnie auto ok, ale chyba mam dziure w baku
7,4
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Spalanie w mojej Hondzie zależy od mojego nastroju. Ale tak na serio, zimą przy mrozach trwających ponad miesiąc czasu, na krótkich odcinkach do 9 km, auto paliło średnio 8,6-9,0 l/100 km. Gdy mrozy ustąpiły, a na term. pokazały się temp. powyżej 5 st.C na zimowych kołach (szer. opony 205) oraz przy rzadko załączającej się pewnie klimie auto pali około 7,6 l/100 km. Po zmianie kół na letnie (szerokość 225 - fabryczna) oraz coraz częściej załączającej się klimie średnie spalanie na odcinkach j.w. wzrosło i waha się w granicach 7,8-8,1 l/100 km. Jeden raz wypróbowałem go na tracie około 60 km przy spokojnej jeździe zimą na węższych oponach, ale w mrozie -10 st.C - średnia 5,6 l/100 km. Mam w planach wyjazd nad polskie morze, więc jestem ciekawy jak spalanie się będzie kształtować w warunkach autostradowych oraz drogach ekspresowych (w większości).
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting