Szukaj

Honda Civic IX Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2012-2015

Informacje o Honda Civic IX Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Benzynowy silnik 1.4l 100KM? Nie bardzo. Jest trochę za słaby do tego auta, leniwie reaguje na gaz przy niskich obrotach i brakuje mu mocy. Jednak jeśli kupujecie Civic z naciskiem na jazdę po mieście, to ta jednostka będzie idealna. W przeciwnym wypadku postawcie na wariant 1.8 142KM. Też lubi wysokie obroty, ale jest nieco elastyczniejszy, niż w poprzedniej generacji tego modelu. I tak naprawdę byłby jedynym interesującym motorem, gdyby Honda nie wprowadziła diesla 1.6 120KM. Cena odstrasza, ale motor jest ciekawym uzupełnieniem oferty – chętnie reaguje na ruchy prawej stopy, lubi wchodzić na obroty i do około 100km/h zachowuje naprawdę niezłą dynamikę. Trzeba tylko dużo jeździć, żeby zakup się zwrócił.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1339 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4800 obr/min
Liczba cylindrów 4
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Silnik - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~myram
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Auto mile mnie zaskoczyło. Nastawiłem się na ekonomię z pominięciem mocnych przyspieszeń. To już mi minęło. Samochód robi wrażenie na przechodniach i innych kierowcach. Czasami, szczególnie, gdy wsiadam do auta to widzę jak im gały zżerają mój samochód. To jest piękne. Kolor też mi się udał mam Urban Titanium Metallic i jest ładniejszy niż w VIII wersji. Jednej rzeczy brakuje mi w tej wersji(SPORT)w porównaniu do ósemki - podgrzewanych foteli. w Sporcie w ósemce już były, tutaj są dopiero w Executive. Bagażnik mega, mam nadzieję, że asistance Hondy naprawdę działa (brak koła zapasowego). Ale najbardziej podoba mi się zamykanie drzwi. To już jest klasa Audi co najmniej.
Dodane 13 lat temu
4,5
~Mariusz
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Ogólnie okej autko, fajnie się jeździ, bagażnik super pojemny, rozmiarowo zgrabne, wnętrze bardzo mi się podoba, problemów ogromnych nie ma, ale biegi irytują mega i są jakieś małe usterki a po przesiadce z toyoty auris 1 generacji no jednak się od nich odzwyczaiłem :P
Dodane 6 miesięcy temu
4,9
~Tom Ek
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Auto ma kilka małych wad przy użytkowaniu. Ale całokształt w tej klasie i półce cenowej wydaje się powyżej średniej. Te wady zanikają porównując opowieści znajomych mających inne marki w tej klasie. Oczywiście nie jest perfekcyjna, i wiadomo każdy powinien dobierać auto według swoich oczekiwań. Dla mnie np prowadząc przy 150km/h czujesz że jest za lekka. I prawdą jest jak czytałem w jakimś innym komentarzu że ludzie się gapią na HONDY i na Ciebie jak wysiadasz z auta :)
Dodane 4 lata temu
Średnie spalanie dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2012-2015
6,4
l/100 km
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Przejechane ponad 17 tys. km. Warszawa. Na trasie zszedł 2 razy do 5,3, na ogół między 5,6 a 6,0. W Warszawie do pracy (4km) pali niecałe 9 litrów. Przy odległości 10 km spalanie w zależności od intensywności korków waha się od 7 do 9. w zimie ciut więcej natomiast przy klimie nie widzę dużego wzrostu. Jeżdżę na Econie i raczej spokojnie. Widac olbrzymi wpływ rozgrzania silnika na spalanie wg. mnie większe niż standardowo. Ale jak ktoś ma 8-10 km do pracy to już go mniej dotyczy. Po niecałych 10 tys. spalanie trochę spadło, symbolicznie i to raczej w mieście. powiedzmy o 0.3 litra. Jeżdżę na oleju Hondy 0w20. Ogólnie w trasie super, minimalnie więcej paliły mi silnik 1,0 i 1,1 w dużo lżejszych samochodach klasy B. W mieście z korkami też nie najgorzej.
Dodane 10 lat temu
6,6
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
W samochodzie zamontowana instalacja BRC. Auto niezwykle oszczędne. Polecam osobom które nie potrzebują wysokich osiągów A cenią sobie niskie spalanie. Butla pod podłogą bagażnika w której mieści się ok 35.5 litrów gazu - zasieg ok 550 km.
Dodane 6 lat temu
6,3
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Koszty stałe - (ubezpieczenie ze zniżkami AC, OC, oraz parę innych opcji do przyjęcia, koszty obsługi serwisowej obniżyłem serwisując auto w serwisie hondy w Niemczech- korzyści mieszkania przy granicy). Koszty paliwa zdecydowanie najmniejsze biorąc pod uwagę spalanie moich dotychczasowych aut.
Dodane 11 lat temu
Honda Civic IX Hatchback 5d

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów