Szukaj

Informacje o Honda Jazz IV Mikrovan 1.3 i-VTEC 102KM 75kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: VANy
Wprowadzona na rynek europejski w 2015 roku, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja modelu. Model zaprezentowano w Japonii dwa lata wcześniej, pod szyldem Fit, pod którym jest tam oferowany od początku. Europejska wersja Hondy Jazz IV bazuje na prototypie koncepcyjnym z roku 2014 – Jazz Prototype, a powiązany jest konstrukcyjnie z drugą generacją modelu HR-V, z którą dzieli m.in. platformę podłogową. Honda Jazz IV w porównaniu z poprzednikiem może pochwalić się większymi rozmiarami – jest dłuższy o 9,5 cm, a rozstaw osi zwiększono o 3 cm).
czytaj więcej
Powagosław
Designerzy Hondy długo szukali pomysłu na ten samochód. A wystarczyło tylko popatrzeć na coś, co z powodzeniem zastosowano dawno choćby w modelu Civic. Czasem najciemniej pod latarnią. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak śpiewał Tymon Tymański: „Jazzu nikt nie kuma”. Tak właśnie było z poprzednią generacją – trudno było zrozumieć, co to za samochód i po co on komu. Dziś jest lepiej, to taki „modern jazz”, całkiem zgrabny. Umówmy się, że kumamy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1318 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 78,7 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie grupowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Beata
Honda Jazz IV
Mikrovan 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Wracam z oceną po 8 latach użytkowania. Auto było warte zakupu i jeszcze go nie zamierzam sprzedać; może wymienię na nowy model, ale nie ten obecny. Jestem z niego bardzo zadowolona. Mam najwyższą wersję wyposażenia. Brakuje mi tylko podgrzewanej kierownicy w zimie. Spalanie na poziomie 4,8/100 km (średnia). Nic nie trzeszczy, nic się nie wytarło wewnątrz. Poza regularną wymianą elementów eksploatacyjnych, wymieniony został tylko elektroniczny wyłącznik zapłonu po 5 latach i teraz chyba padnie włącznik czujników parkowania. Karoseria trzyma się dobrze, nadkola (często myte) - również.
3,8
~Wlaziu
Honda Jazz IV
Mikrovan 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Jeśli ma to być praktyczny, niezawodny, "idiotoodporny" i oszczędny "osiołek" do miasta to ten samochód doskonale spełnia założone cele. Sportowych wrażeń w nim się nie znajdzie, to nie Polo GTI. Całokształt psuje nieco zawieszenie, które jest niespójne z resztą auta. Jest bardziej sportowe niż komfortowe i średnio sprawdza się w mieście. Na plus, że prowadzi się pewnie aż po Vmax, ale to chyba nie o to chodzi.
3,3
~Jagna
Honda Jazz IV
Mikrovan 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Kontr-opinia kobiety. Decydując się na auto przekopałam się przez różne fora, w tym znalazłam opinię Beaty, zamieszczoną tutaj, która bardzo mi się spodobała. Kupiłam białą Hondę Jazz - wersję Comfort (środkowa) - w listopadzie 2017 i mam obecnie 12000 km przebiegu.
Honda Jazz IV Mikrovan