Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I CW 2.0 143KM 105kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1975 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 186 Nm przy 4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 93,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Piotr
CW 2.0 143KM 105kW
Hyundai i30 I
Auto zasługuję całościowo na -5 względnie +4. Plusy to proste a przez to tanie i sprawdzone rozwiązania techniczne. Plusem i zarazem minusem silnik ekonomiczny i żwawy ale minusem jest brak hydraulicznej regulacji zaworów co trzeba uczynić raz na co najmniej 80tyś. km (koszt od 350 do 1000zł). Minusem jest wyciszenie wnętrza i za niskie fotele dla osoby wzrostu 188cm. Wyposażenie standardowe na plus, jakość wykończenia dość przyzwoita. Ogólna ocena co do ceny rewelacyjna. W porównaniu do częstych napraw Passata B5 tu tylko części eksploatacyjne.
4,2
[email protected] pl
CW 2.0 143KM 105kW
Hyundai i30 I
Zbyt wcześnie na obiektywną ocenę. Chociaż furka da się lubić.
4,6
~rycho
CW 2.0 143KM 105kW
Hyundai i30 I
Średnie spalanie dla Hyundai i30 I CW 2.0 143KM 105kW 2008-2010
7,5
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
CW 2.0 143KM 105kW
Hyundai i30 I
Raport opieram po przejechaniu ok. 3000 kilometrów głównie w małym miasteczku i na bardzo krótkich odcinkach jazdy ale za to bardzo częstych - średnio kilkanaście odcinków dziennie po 2 - 3 kilometry. Nie wyjeżdzając w dłuższe trasy komputerowy pomiar wskazuje 8 litrów /100, na trasie przy prędkości "emeryckiej" 80-90 km/h udało się uzyskać 5,5 do 6 litrów na setkę - jechałem tak przez 80 kilometrów ale to nie jest to mając taki silnik - nie cieszy taki styl jazdy, natomiast po dociśnięciu do 140 a nawet 170 km/h wskoczyło na 9 litrów i ani drgnie. Raport opieram na jeździe zimą, a więc włączone ogrzewanie i czasami dogrzewanie na postojach oraz podgrzewanie fotelików, dodatkowo głównym użytkownikiem jest żona więc to też ma jakiś wpływ na spalanie bo tzw. ecodriving jest mojej małżonce całkiem obcy. Ogólnie jestem zadowolony z autka a i spalanie mojej 2-litrówki jest do przyjęcia.
9,5
CW 2.0 143KM 105kW
Hyundai i30 I
Doskonałe. Tanie części i koszty utrzymania, jak na 2litrową benzynę mało pali.
7,9
CW 2.0 143KM 105kW
Hyundai i30 I
No cóż, od dwulitrówki w benzynie trudno oczekiwać cudów, w każdym razie nie odbiega na minus od podobnych dwulitrówek.

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 63
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
5 komentarzy
Hyundai i30 I CW