Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I CW 1.6 CRDi 115KM 85kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,2 x 84,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~GS
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Auto kupione z salonu na początku 2009, rok produkcji 2008. Od samego początku auto było bardzo miłym zaskoczeniem. Wystrój wnętrza jak na dzisiejsze plastykowe wytłoczki wygląda całkiem nieźle. Bezawaryjność na wysokim poziomie. Oczywiście była wymieniana turbina i jakieś drobiazgi ale poza tym auto jeździ praktycznie bezawaryjnie przez 15 lat i ma na liczniku 510000. Przypuszczam że gdyby nie nieco zniszczone wnętrze (wożony pies) to spokojnie mogłoby pojeździc jeszcze kilka lat. Spalania na naprawdę dobrym poziomie. Często w trasie poniżej 4.0. A przekroczenie 5l na 100km to juz trzeba sie wybitnie postarać. Auto w miarę dynamiczne i mające bardzo przestronne wnętrze. Gdybym mógł to jeszcze raz kupiłbym takie auto bo 15 lat bezproblemowego użytkowania jest tego warte.
4,5
~Leon_Wlkp
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Auto kupione w salonie i zarejestrowane w 2010, wtedy było atrakcyjne w zakupie w stosunki do marki i wyposażenia. Okazało się bardzo trwałe, przebiegi głównie w trasie po około 100 do 900 km dziennie. Zaskoczyło mnie to zę do tej pory nie skrzypi tapicerka ani nic innego, Skoda skrzypiała nawet nowa. Wnetrze trzyma sie dobrze poza kierownicą która się wytarła przy przebiegu 120 000 i nie uznano jako usterki na gwarancji ! a jest to eksploatacja. Auto nie było garażowane i pokazały sie dwa ogniska korozji na drzwiach, Zaskoczyła mnie trwałość zawieszenia i hamulców wymian klocków po raz pierwszy po 120 000. Tani w utrzymaniu, oszczędny i bezawaryjny!. Może mam taki egzemplarz ale nigdy nie miałem żadnej awarii ! poza żarówkami h7 które często się przepalają.
4,5
~Leon_Wlkp
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Auto kupione w salonie i zarejestrowane w 2010, wtedy było atrakcyjne w zakupie w stosunki do marki i wyposażenia. Okazało się bardzo trwałe, przebiegi głównie w trasie po około 100 do 900 km dziennie. Zaskoczyło mnie to zę do tej pory nie skrzypi tapicerka ani nic innego, Skoda skrzypiała nawet nowa. Wnetrze trzyma sie dobrze poza kierownicą która się wytarła przy przebiegu 120 000 i nie uznano jako usterki na gwarancji ! a jest to eksploatacja. Auto nie było garażowane i pokazały sie dwa ogniska korozji na drzwiach, Zaskoczyła mnie trwałość zawieszenia i hamulców wymian klocków po raz pierwszy po 120 000. Tani w utrzymaniu, oszczędny i bezawaryjny!. Może mam taki egzemplarz ale nigdy nie miałem żadnej awarii ! poza żarówkami h7 które często się przepalają.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 I CW 1.6 CRDi 115KM 85kW 2008-2010
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Jeżdżę codziennie na trasie Łódź-Warszawa, najczęściej utrzymuję prędkość 110-120 km/h. Czasami gdy się spieszy to jadę 140 i więcej. Jednak z moich obserwacji wynika, że przy 140 spalanie wzrasta do ponad 6L/100km. Dodatkowo trochę w korkach (Warszawa, Stryków) i prywatnie po Łodzi. Średnie z ostatnich 25 000 km mam 4.6. Jak zresetowałem średnie spalanie będąc na autostradzie za tirem (przy prędkości 80-90 km/h) i tak za nim jechałem (w odległości 30-50m) to udało mi się osiągnąć 3.0 (na pewien czas spadło nawet 2.9). Wcześniej, w cyklu bardziej zrównoważonym gdy pracowałem jeszcze w Łodzi, miałem średnie 5.9 (zrobione na około 40 000 km, ale wtedy 110-120 jeździłem w trasie, a na autostradzie 150-160). Generalnie jednak zawsze unikałem sytuacji w których jestem zmuszony używać hamulca albo szybko przyspieszać (zmiana biegów zazwyczaj bliżej 2000 niż 2500 obr.)
5,4
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Spalanie - średnio 6,4 przy ciężkiej nodze. Samo miasto w okolicy 7,5 -8,2 litra - zależy od korków. Trasa - nie żałuję sobie - 6,4l przy jeździe do 160km/h. Żona na trasie ma 4,6-5,1. Zdarzyło mi się uzyskać przy spokojnej jeździe (70-90km/h) bez wyprzedzania 3,7l/100km, ale taka jazda to nie dla mnie. Wymiana klocków 500pln z robocizną - czyli dość drogo. Przeglądy... jeszcze nie zapłaciłem - wynegocjowałem 2 lata gratis. Sporym kosztem są żarówki h7 które palą się na grandę, przy czym prawą wymienisz samemu odkręcając skrzynkę z bezpiecznikami. Wymiana lewej wiąże się z wyjęciem reflektora - 20pln żarówka + 20 pln usługa. W ciągu 2 lat wymieniłem ok. 10 żarówek - dramat.
5,2
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Jestem zaskoczony opiniami niektórych kierowców tutaj. Mnie na trasie nie pali więcej niż 4.7. Choć powyżej 100km/h spalanie rośnie- przy 140 będzie to w granicach 5.3-5.7 (zależy). W mieście przy korkach zimą potrafi wzrosnąć do 7.5 średnio. Byłem w południowych Włoszech, sporo trasy to były prędkości 110 do 150 km/h. Jak wróciłem do domu miałem średnie spalanie 5.3, co uważam za bardzo dobry wynik. Nie jestem pracownikiem Hyundaia i bardzo mnie dziwi, gdy u kogoś tu przeczytałem że ma aż 5.5 przy oszczędnej jeździe na długiej trasie. Kiedyś w mocnym deszczu, gdy musiałem jechać maksymalnie 80-90 km/h na stukilometrowej trasie wyszło mi 4.1, co mnie zdumiło w drugą stronę. Ale tego wyniku nie liczę, kto jeździ głownie 80 na traie?!

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 72
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 8
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
9 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 4
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
5 komentarzy
Hyundai i30 I CW