Szukaj

Informacje o Hyundai i30 III Hatchback Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja i30 jako pierwszy model Hyundaia otrzymuje nowy silnik 1,4 T-GDI o mocy 140 KM i momencie obrotowym 242 Nm.

Poza nim do wyboru jest jednostka 1,0 T-GDI o mocy 120 KM i momencie 170 Nm oraz 1,4 MPI (100 KM, 134 Nm).

Wśród diesli dostępny jest motor 1,6 w trzech wariantach mocy - 95, 110 i 136 KM. Poza najsłabszymi jednostkami 1,4 i 1,0, które standardowo mają 6-stopniową skrzynię manualną, pozostałe silniki dostępne są też z 7-stopniowym dwusprzęgłowym "automatem".

 

czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz

Nowy Hyundai i30

Cena od: 109 900 PLN
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1482 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 253 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 71,6 x 92 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Marcin
Hyundai i30 III
Hatchback Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW
Człowiek patrzy na ten samochód i mówi nic szczególnego. Wsiada, zapina pasy, wyłącza utrzymanie pasa ruchu, który to system jest dosyć agresywny, włącza tryb sport i zaczyna się uśmiechać. Ten samochód daje frajdę z jazdy. Chcesz jechać 80 km/h i zejść do 5.1 l/100km nie ma problemu, chcesz jechać 200 km/h na niemieckiej autostradzie i spalić 8,5 l/100km kein problem. Przyspiesza dynamicznie, pali mało, 5 lat gwarancji, ma wszystko co jest niezbędne do codziennego poruszania, czego więcej chcieć? Sąsiad ma również i30 tylko z 2013 roku (kupił jako nowy), nic grubszego się nie dzieje, normalna eksploatacja. Jeżeli nic się nie zmieni i będę tak zadowolony przez następne 4 lata to powiem, że to był najlepszy zakup biorąc pod uwagę jakość do ceny.
5,0
~Andree2109
Hyundai i30 III
Hatchback Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW
Samochód przestronny (dla 3 osobowej rodziny wystarczający nawet na dłuższe wakacje z dużym bagażem) i łączący dobre osiągi z zaskakująco niskim zużyciem paliwa. Świetnie trzyma się drogi (dotyczy wersji n-line z nieco sztywniejszym zawieszeniem, wielowahaczowym z tyłu, i kołami 18 cali z oponami Michelin 225/40). W mieście (warszawskie korki) robiąc krótkie trasy do 5 km spalanie w okolicach 8l/100km, ale wystarczy, że są to miejskie jazdy po 10-15 km i spalanie potrafi spaść poniżej 7. Na trasie: autostrada 140 km/h - 7, przy 120 - 6, a jak jechałem po emerycku 85-90 to komputer po kilkunastu km pokazywał 4,3 (komputer przekłamuje niewiele - zaniża jakieś 0,2-0,3 gdy liczę z przebiegu i ilości zatankowanego paliwa). Bardzo dobra elastyczność silnika wspomagana dodatkowo silnikiem elektrycznym - osiągi są wystarczające nawet dla osób lubiących szybkie wchodzenie w zakręty i dynamiczną jazdę (choć to oczywiście rzecz względna co dla kogo oznacza szybką jazdę).
4,8
~Roman
Hyundai i30 III
Hatchback Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW
Samochód wersja Smart z pakietem LED w ciągu kilku miesięcy przejechane 3 tyś.km. Jazda najczęściej poza miastem na odcinkach po 30km. Samochód przy płynnej jeździe do 110km/h potrafi być bardzo oszczędny spalanie poniżej 5L. Bardzo dobra dynamika w trybie sport w trybie normal też nie jest źle, czuć ten wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach. Zimny silnik trochę słychać, po rozgrzaniu cichutko pracuje. Skrzynia manualna pracuje bardzo dobrze. W trybie sport komputer dostosowuje obroty silnika do zapiętego biegu powoduje to brak szarpnięć przy szybkiej dynamicznej jeździe. W momencie zapięcia biegu, obroty silnika automatycznie dostosowują się do obrotów skrzyni biegów bez dodawania gazu. Powoduje to idealne zesprzeglenie i brak szarpania i poślizgu na sprzęgle. Bezprzewodowa łączność android auto, multimedia wszystko działa super. Wyróżnia się też zawieszenie, bardzo dobrze wybiera nierówności, stabilność na zakrętach znacznie lepiej w porównaniu do Opla Astry H. Miałem trochę obawy co do silnika że turbo doładowanie filtr GPF. Ale w swoim starym samochodzie też miałem turbo z tym że w dieslu, jeździłem 12 lat i nic się nie działo do tej pory. Myślę ze przy odpowiednim serwisowaniu regularnej wymianie oleju, samochód długo posłuży. Napęd silnik skrzynia biegów, wyglądają na solidnie wykonane. Doradził mi ten samochód doświadczony mechanik, odradzał samochody z grupy VAG, Czas pokaże czy wybór był słuszny, ale puki co nie mam zastrzeżeń co do I30 z silnikiem 1,5 T-gdi

Usterki Hyundai i30 III

Liczba wpisów: 21
Blokowanie się hamulców tylnego koła
  • Hyundai i30 III Hatchback
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 53 tys. km
Po przekroczeniu przebiegu 50tyś km, przy dłuższych trasach (20km) zapalała się kontrolka ciśnienia w oponach. Po sprawdzeniu kół, okazywało się że jedno z tylnych kół (lewa, prawa na zmianę) było tak gorące, że nie dało się go dotknąć. W ASO stwierdzili, że to nadmiar rdzy na tarczach i konieczna jest ich wymiana, mimo iż pozostała ponad połowa grubości zarówno klocków i tarcz. Oczywiście wymiana tarcz i klocków nie podlega gwarancji. Dziwne jest to, że żaden inny element nie wymagał wymiany czy korekty.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III Hatchback Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 1
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Hyundai i30 III Hatchback Facelifting