Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe I

Hyundai Santa Fe I
Lata produkcji: 2000 - 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2000 średniej wielkości crossover SUV (segment I), będący w tej klasie pierwszym modelem produkcji Hyundaia (nie licząc - będącego w rzeczywistości przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero - wcześniejszego modelu Galloper). Hyundai Santa FE okazał się nieoczekiwanie sukcesem rynkowym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie, odkąd pojawił się w salonach, jest jednym z najchętniej kupowanych SUV-ów. Bliźniaczym modelem Santa Fe jest Kia Sorento, a na jego bazie powstał Hyundai ix55. Druga generacja Santa Fe pojawiła się na rynku w roku 2006 i w kolejnych latach była kilkukrotnie modernizowana, aż do zastąpienia jej przez Santa Fe III generacji w 2012 roku.
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz

Oceny Hyundai Santa Fe I

Ogólna ocena
4,29
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(90%) NIE(10%)
ZALETY + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność
WADY - Skrzynia biegów - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

Tomek
Hyundai Santa Fe I Terenowy
3.5 i V6 24V 203KM 149kW (2001-2006) 3,77
Posiadam Hyundaia Santa fe już 7 lat i spisuje się bardzo dobrze.Wspaniały dla rodzinki która nie jeździ tylko po asfalcie ale również w terenie Autko jest silne,zimą wiele razy wyciągałem nim inne samochody z rowów a czasem zdarzało się,że wyciągałem nim nawet ciągniki.Po drodze jeździ się bardzo wygodnie.Ma świetne osiągi rozpędzić się 180,190 km/h to dla niego żaden problem,mało która osobówka dorówna mu na drodze a uwierzcie,że niejedna...
dodano 3 lata temu przez Tomek
tedibeer
Hyundai Santa Fe I Terenowy
2.0 CRDi 112KM 82kW (2001-2006) 4,00
Piszę tą opinię po roku użytkowania. Pierwsza moja opinia była może mało miarodajna bo od razu po kupnie samochodu. Ogólnie samochód bardzo fajny, wizerunek psuje silnik który mógłby być trochę mocniejszy i mniej awaryjny. Z tego co się orientowałem to wszystkie obecne diesle maja problemy z układem wysokiego ciśnienia ale nie zmienia to faktu że samochód musiał się posiłkować lawetą :( co bardzo wkurza.
dodano 7 lat temu przez tedibeer
Mart
Hyundai Santa Fe I Terenowy
2.4 i 16V 146KM 107kW (2000-2006) 4,62
Miłe auto do miasta , trasy , do wszystkiego to był mój hunday przez 2 lata pierwszy hunday i naprawdę zrobił dobre wrażenie teraz kupujemy model nowszy , tani w ekspluatacji , mało palił i przez dwa lata 40tysięcy km naprawiłem tylko kilka drobnostek typu klocki i pare innych pierdołek ekspluatacyjnych -Polecam Dobre auto
dodano 2 lata temu przez Mart

Autodiagnoza Hyundai Santa Fe I

Liczba wpisów: 8
brak mocy i przyspieszenia
dodał: ~poter, 7 lat temu
# # brak mocy i przyśpieszenia Od pewnego czasu w samochodzie jest widoczny spadek mocy i przyspieszenia.samochud miał wykryte na badaniu komputerowym dwie przyczyny takie jak.zawór egr i czójnk temperatury paliwa.Obydwie rzeczy zostały wymienione lecz problem w zasadzie nie ustąpił ponieważ po dłuższym postoju ponownie jest zamulony i brak mu siły lecz coraz częściej po przejechaniu paru kilometrów i gazowaniu zaczyna jechać szybko i odzyskał siłę,ponowne uruchamianie i jazda odbywa się bez problemów lecz dłuższe postoje paro godzinne ponownie problem powraca.Pomiar wtryskiwaczy pokazał...
brak mocy i przyśpieszenia
dodał: ~POTER, 7 lat temu
Od pewnego czasu w samochodzie jest widoczny spadek mocy i przyspieszenia.samochud miał wykryte na badaniu komputerowym dwie przyczyny takie jak.zawór egr i czójnk temperatury paliwa.Obydwie rzeczy zostały wymienione lecz problem w zasadzie nie ustąpił ponieważ po dłuższym postoju ponownie jest zamulony i brak mu siły lecz coraz częściej po przejechaniu paru kilometrów i gazowaniu zaczyna jechać szybko i odzyskał siłę,ponowne uruchamianie i jazda odbywa się bez problemów lecz dłuższe postoje paro godzinne ponownie problem powraca.Pomiar wtryskiwaczy pokazał że wtrysk sterujący ma +2,60 i...
sporadyczne gaśnie na wolnych obrotach
dodał: ~floyd, 5 lat temu
sporadyczne gaśnie na wolnych obrotach brak możliwości ponownego odpalenia po około 10-15 minutach odpala bez problemów
problem z odpalaniem rano
dodał: ~auteczko, ponad rok temu
Rano trzeba długo krecic zanim odpali. Po 2 godzinnym postoju tez trzeba długo krecic. Przy odpalaniu rano widze ze wskazowka od chłodnicy ledwo się podnosi a jest cieply to podnosi się wyżej i szybciej. Był na komputerze i nic nie wyszlo, tylko cos było minimalnie z napięciem slabym na początku rozruchu mechanik stwierdził ze to rozrusznik albo alternator. Dal regenerator do regeneracji a i dalej jest tak samo. Co to może być? On mowil ze może trzeba zwiekszyc dawke paliwa na rozruch
Przekazania napędu.
dodał: mar_p, 3 lata temu
auto ma napęd 4WD i podczas jazdy po łuku zachowuje się jakby mechanizm różnicowy był zblokowany, tzn koła prubują się blokować cały napęd się pręży. Prosto auto jedzie bez zarzutu. Gdy wymontuje się wał napędowy tzn. pomiędzy środkowym a tylnym mostem auto jeździ normalnie (co oznacza że mechanizm różnicowy na tylnej i przedniej osi działają poprawnie). W związku z tym podejrzewam że sprzędło między osiowe wiskotyczne nie działa prawidłowo. Czy jest możliwe że się "zapiekło" czy coś w tym rodzaju? Dodam jeszcze że oczywiście napęd na tył jest przekazywany.

Dane techniczne Hyundai Santa Fe I

Moc silników 112–203 KM
Pojemność silników 2,0–3,5 l
Prędkość maksymalna 160–182 km/h
Przyspieszenie 0-100 11,4–18,0 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Hyundai Santa Fe I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 3003
Koszt ogólny 22,58 PLN
LPG28.37 PLN
ON36.17 PLN
PB1.86 PLN
Wydatki serwisowe 10,63 PLN Pozostałe wydatki 6,43 PLN

Publikacje o Hyundai Santa Fe

Newsy o Hyundai Santa Fe