Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe I

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2000 średniej wielkości crossover SUV (segment I), będący w tej klasie pierwszym modelem produkcji Hyundaia (nie licząc - będącego w rzeczywistości przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero - wcześniejszego modelu Galloper). Hyundai Santa FE okazał się nieoczekiwanie sukcesem rynkowym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie, odkąd pojawił się w salonach, jest jednym z najchętniej kupowanych SUV-ów. Bliźniaczym modelem Santa Fe jest Kia Sorento, a na jego bazie powstał Hyundai ix55. Druga generacja Santa Fe pojawiła się na rynku w roku 2006 i w kolejnych latach była kilkukrotnie modernizowana, aż do zastąpienia jej przez Santa Fe III generacji w 2012 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~bojesiewody
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
Kupiłem swojego Santa Fe w stanie agonalnym, okradzionego z katalizatora, z uszkodzoną skrzynią biegów i sprzęgłem oraz w stanie wewnętrznym i zewnętrznym do silnej renowacji. Generalny remont Hjundaja pochłonął zaskakująco mało gotówki, a przynajmniej wiem mniej więcej co mam w środku. Auto zwraca uwagę swoją "brzydotą", bo nie ukrywajmy stylistyka zewnętrzna jest zrobiona na zasadzie "potrzymaj mi piwo i patrz co wyjdzie jak losowo ociosam kataną kostkę mydła, o i tu jeszcze na masce przetłoczenie nad lampami". Auto ma aerodynamikę spadającej cegły, więc i swoje musi spalić, ale rekompensuje to pozycją za kierownicą i możliwością przymknięcia oczu na niektóre dziury w jezdni, krawężniki czy kierowców Smartów - słychać, że po czymś jedziemy, ale nie protestuje i idzie jak przecinak. Głównym problemem Santka jest korozja - z zewnątrz widać szczególnie nadkola tylnych kół oraz osadzenie tylnej wycieraczki. Pod spód trochę strach zaglądać.
4,8
~Stefan
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.7 i V6 24V 4WD 179KM 132kW
Prawdziwy V6 mocny dynamiczny i przy tym bardzo cichy. Nie huczy jak w Jeepie. Klasyczny automat daje świetnie radę. Autko ma spore możliwości z racji mocy. Santafe mam już prawie rok kupiłem od pierwszego właściciela z Niemiec. Od Niemca który dał mi całą listę napraw od początku posiadania. Wszystko wymieniane na czas. Rozrząd, olej 5W30. Na dziś jestem MEGA ZADOWOLONY. Poza wymianą oleju nie miałem innych kosztów eksploatacji. Kupiłem pożądną instalację STAG300. Instalacja była dość droga w porównaniu do całości samochodu. Za Auto zapłaciłem w 2016 roku 14T.zł a za samą instalację ponad 3.T.zł. Dziwię się, że inni użytkownicy narzekają na jakość instalacji gazowych. Z oszczędności kupują najtańsze rozwiązania i potem się dziwią, że nie działa. Silnik V6 potrzebuje pożądnej instalacji. Na szczęście koszty części do tego Hyundaia są wyjątkowo niskie, wcześniej miałem Opla Fronterę to wszystko było prawie dwa razy droższe. Alegro jest dziś pełne tanich zamienników i jest w czym wybierać. Ktoś tam napisał, że wymieniał silnik za 8.000zł - dziwne, czyżby zapominał o wymianie oleju. Silnik mój pracuje cicho i bierze oleju. A tak na marginesie to kosztuje on 2.T.zł a nie 8. Eksploatuje auto normalnie, bez szaleństw. Czasami pociągnie przyczepę 1,5T. Podsumowując: mam wersję najbogatszą skóry, szyberdach, pełna elektryka. Jedzie się nim wygodnie. To zdecydowanie najfajniejszy SUV jakiego miałem. Cenię go za niskie koszty eksploatacji, niebanalną stylistykę nadwozia, brak korozji, i ogólnie fajne wrażenia z jazdy. Teraz go sprzedaję bo mam ochotę na zabawę innym.
4,5
~Hellfire
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 3.5 i V6 24V 203KM 149kW
Mam samochód od roku czasu a w rodzinie jest już od 7 lat. Hyundai jest niezawodny, wygodny, duży i jak na swoją masę bardzo dynamiczny. 3.5 silnik nie należy do zbyt oszczędnych więc trzeba liczyć się z tymi 16 litrami na 100 przejechanych kilometrów w cyklu mieszanym. Ta wersja silnikowa była przeznaczona na Amerykę w związku z czym niejednokrotnie podczas serwisów czy napraw nie pozostaje mi nic innego niż chwycić się za głowę - bo ciężko cokolwiek znaleźć. Na szczęście dużo części od KIA Opirus czy Hyundaia Terracan z silnikami G6CU pasuje do mojego hultaja. Szukać części można też po ich indywidualnych numerach OEM - w taki sposób dopasowałem ostatnio kable zapłonowe z Mitsubishi. Mimo że samochód ma już 11 lat to spokojnie w najbliższych 2 nadchodzących nie mam zamiaru się z nim rozstawać. Jak dla mnie jest po prostu świetny.
Średnie spalanie dla Hyundai Santa Fe I
10,3 – 12,8
l/100 km
8,3 – 8,9
l/100 km
11,8 – 15,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
Witam serdecznie posiadam Hyundai sandafe 2,4l benzyna+ gaz. Auto ogólnie fajne i wygodne bagażnik niezbyt wielki jak na gabaryty auta. Wnętrze słabe mało zachwyca urokiem ale nic nieczeszczy. Spalanie spore mniej niż 12.5 nie mogę osiągnąć a nie jestem kierowcą co ostro jeździ. Tak że jeśli ktoś planuje zakup tego auta pod kątem ekonomi to się przeliczy. Mimo spalania auto jest super jeździ się super parkowanie bajka lusterka są spore a i super wszystko widać. Awaria jako takich brak tylko śmigać. Wygląd auta jest kontrowersyjny jednym się podoba ta żaba innym nie. Mi się podoba a jazda sprawia frajdę. Wysoko się siedzi wygodnie wsiada i wysiada dziury niestraszne. Podsumowując auto godne zakupu
12,0
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
Auto duze i wygodne, srodek raczej niezachwyca, fotele tearde malo wygodne. Zawieszenie super moc jest ok przyspieszenie kiepskie ale to suv. Po qalbrzyskich dziurawych drogach spisuje sie super. Spalanie spore po walbrzychu 13l gazu ale auto male nie jest. Bagarznik jest w miare pojemny chociaz w oplu vectra c kombi co mialem wczesniej byl wiekszy. Naped na przud tylko w moim przypadku to troche malo szkoda ze miemam 4x4 ale cuz juz taki kupilem to i jerzdze. Na zakretach troche zamieki wiec bez szaleństw po za tym super sie prowadzi. Auto jak za te pieniadze jest fajne i ciekawie sie prezetuje. Na wypady za miasto nad wode ryby grzyby czy grila super. Jedynie oc drogie jak za sportowa fure a osiagi marne. Wielka niesprawiedliwosc ubespieczalni
11,0
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
Spalanie jest bardzo różne, z LPG pali mi od 9 do 14 litrów i szczerze mówiąc trudno wyczuć kiedy ile spali. Czasami w mieście zadowala się 10 l/100km, a w trasie potrafi wciągnąć 11,5. Wydaje mi się, że powyżej 100 km/h "włącza" się wir w baku ze względu na opory powietrza, dlatego na autostradzie pali nawet więcej niż w mieście. Na paliwie jeżdze od czasu do czasu i trudno wówczas ocenić ile pali. Myślę, że około 10 litrów na 100 km, ale nie mierzyłem tego tak precyzyjnie jak LPG. Mam dużą butlę z gazem (wchodzi około 42 litrów), więc 370-420 km zawsze jestem w stanie zrobić na jednym tankowaniu. Klimatyzacja też wyraxnie zwiększa zużycie i zabiera trochę koni spod maski.

Usterki Hyundai Santa Fe I

Liczba wpisów: 14
Ciezko pali na zimnym jak i na ciepłym
  • Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
  • 307 tys. km
Ciezko pali na zimnym jak i na rozgrzanym Do tej pory zrobione wymienione Filtr paliwa pompka nad bakiem Regeneracja wtryski Regeneracj pompy wysokiego cisnienia nie bylo wymienione swiece No po pierwszej wizycie u mechanika stwierdzil ze rozrząd przestawiony okazalo sie ze tak bo 3dni bylo ok potem spowrotem tosamo pytanie? Czy jest morzliwosc by rozrząd sam sie przestawil na chwile obecna wydalem na naprawe i regeneracje 2.500zł czy ktos jest w stanie mi pomuc powiedziec ile jeszcze trza wydac kasy by auto palilo normalnie bez codziennego pryskania plakiem by odpilo pozdrawia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Przekazania napędu.
  • Hyundai Santa Fe I 3.5 i V6 24V 203KM 149kW 2001-2006
  • układ napędowy
auto ma napęd 4WD i podczas jazdy po łuku zachowuje się jakby mechanizm różnicowy był zblokowany, tzn koła prubują się blokować cały napęd się pręży. Prosto auto jedzie bez zarzutu. Gdy wymontuje się wał napędowy tzn. pomiędzy środkowym a tylnym mostem auto jeździ normalnie (co oznacza że mechanizm różnicowy na tylnej i przedniej osi działają poprawnie). W związku z tym podejrzewam że sprzędło między osiowe wiskotyczne nie działa prawidłowo. Czy jest możliwe że się "zapiekło" czy coś w tym rodzaju? Dodam jeszcze że oczywiście napęd na tył jest przekazywany.
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy i przyspieszenia
  • Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
# # brak mocy i przyśpieszenia Od pewnego czasu w samochodzie jest widoczny spadek mocy i przyspieszenia.samochud miał wykryte na badaniu komputerowym dwie przyczyny takie jak.zawór egr i czójnk temperatury paliwa.Obydwie rzeczy zostały wymienione lecz problem w zasadzie nie ustąpił ponieważ po dłuższym postoju ponownie jest zamulony i brak mu siły lecz coraz częściej po przejechaniu paru kilometrów i gazowaniu zaczyna jechać szybko i odzyskał siłę,ponowne uruchamianie i jazda odbywa się bez problemów lecz dłuższe postoje paro godzinne ponownie problem powraca.Pomiar wtryskiwaczy pokazał że wtrysk sterujący ma +2,60 i mechanik stwierdził że ten wtrysk niema z tym nic wspólnego.Nadmieniam że samochód z tym problemem nie może przekroczyć 120 km. lecz jak załapie zaczyna szybką i energiczną jazdę bez problemów. Nadmieniam jeszcze raz że jest to Hyundai santa fe 2.0crdi rok 2005. nieznana
Problem rozwiązany
15 komentarzy
Hyundai Santa Fe I