Szukaj

Jaguar XF – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Jaguar XF

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od roku 2008, należący do wyższej klasy średniej (segment E), usportowiony model pozycjonowany w grupie premium. Jest następcą Jaguara S-Type i zarazem pierwszym modelem Jaguara, który pojawił się na rynku, po przejęciu marki przez koncern Tata Motors. Jest również drugim autem Jaguara w historii oferowanym także w wariancie kombi (pierwszym był model X-Type). W plebiscycie magazynu „What Car?” w roku 2008 Jaguar XF zdobył tytuł Samochodu Roku. Druga generacja auta dostępna jest od roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Widać, że Jaguar dopiero pracuje nad swoim nowym stylem, który byłby godną kontynuacją złotej ery brytyjskiej marki. Te tradycje właśnie windują oczekiwania wobec kolejnych modeli Jaguara. Czy XF może im sprostać? Na pewno bardziej niż jego poprzednik. ~Powagosław
Luzacjusz
XF w końcu ma pazury, których brakowało pierwszej generacji tego modelu. Ale nigdy nie zrozumiem, dlaczego taka marka jak Jaguar musi kopiować własne pomysły. Podobieństwo do mniejszego XE zgrzyta jak, nomen omen, kocie pazury na szkle. ~Luzacjusz

Oceny Jaguar XF

Liczba ocen: 74
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~mmax88
Jaguar XF I
Sedan 3.0 V6 238KM 175kW
Wspaniały samochód. Bardzo komfortowy, a jednocześnie fantastyczne prowadzenie. Trochę usterek się pojawiło na przestrzeni 5 lat użytkowania, ale nigdy w trasie nie zawiódł. Każda podróż Jaguarem daje ogromną przyjemność. Jaguar jeszcze z czasów, kiedy 3.0 V6 było NAJMNIEJSZYM silnikiem benzynowym dostępnym w tym modelu. Z dzisiejszego punktu widzenia kosmos. A w wyposażeniu standardowym np. grzana przednia szyba, podgrzewane i wentylowane fotele, nawigacja, zmieniarka CD itd. Jaguar pozwala na całkowite wyłączenie kontroli trakcji, co daje duże możliwości przy gorszej przyczepności. Samochód zwraca na siebie uwagę w nienachalny sposób. Dzięki temu, że jest ich mało, często jest odbierany jako dużo młodszy, niż w rzeczywistości. Kilka osób, z którymi rozmawiałem było zdziwionych, że jest to rocznik 2008 - byli przekonani, że ma maks 5 lat, a nie blisko 20... Jaguar XF daje poczucie obcowania z niezwykłym samochodem. Jest ich mało na drogach, są bardziej luksusowe niż większość konkurencji (a na pewno w porównaniu do niemieckich marek). Porównanie materiałów we wnętrzu, gdzie jest prawdziwa skóra na całej desce rozdzielczej i dużej części boczków drzwi, gdzie dekory są z drewna, a nie plastiku stylizowanego, a te aluminiowe są z aluminium, do BMW, Audi, Mercedesa czy Lexusa wypada dla konkurencji bardzo słabo. Przejechałem nim 70 tys km w 5 lat. Każdy kilometr to czysta przyjemność. Bardzo, ale to bardzo ciężko było mi się rozstać z tym fantastycznym samochodem, który jest zdecydowanie czymś więcej, niż urządzeniem do transportu z punktu A do B.
Dodane 1 miesiąc temu
4,8
~Kamil
Jaguar XF II
Sedan 2.0 i4P 250KM 184kW
Świetny samochód, który warto rozważyć jako alternatywę dla oklepanych A6 i "5". Łatwiej znaleźć zadbany egzemplarz. Jest to samochód dla prawdziwych petrolheadów, na pewno nie dla osób co traktują auta jako narzędzie do przemieszczania się z punktu A do B. Największe wady tego modelu to: - zacofany i beznadziejny infotaiment - delikatne zawieszenie, które nie nadaje się na dziurawe drogi. Zalety: - Łatwe wyłączenie start/stop na zawsze bez błędów (wystarczy odpiąć kostkę od modułu na klemie akumulatora) - Zapamiętywanie ostatniego wybranego trybu jazdy - Świetne prowadzenie - Niski koszt serwisu olejowego.
Dodane 6 miesięcy temu
4,5
~Tfusk
Jaguar XF II
Sedan 3.0 V6 340KM 250kW
Kupiłem, bo był jedną z najtańszych alternatyw (jako używany) auta z napędem na tył i silnikiem ponad 4 cylindrowym. Silnik V6 wymaga wymiany przewodów wodnych z plastikowych na aluminiowe i po takim zabiegu można zapuszczać się w dalekie trasy. Małe spalanie przy spokojnej jeździe. Cichutka i kulturalna praca bez obciążania, nadwozie aluminiowe. Jest trochę bardziej plastikowy w porównaniu do x250 czy starszych XJtów. Nie wiem po co kupować ten model z pierdzikiem 4 cylindrowym, to już lepiej jakiegoś passata z TSI.
Dodane ponad rok temu

Raporty spalania Jaguar XF

Liczba raportów: 115
Średnie spalanie dla Jaguar XF
8,1 – 23,0
l/100 km
5,3 – 9,2
l/100 km
13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Jaguar XF I
Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW
Zależy od warunków na drodze. Teraz pojechałem nim na trasie Kraków-Praga. Jazda autostradowa i drogami szybkiego ruchu, średnia prędkość wg komputera wyszła 105 km/h, ale złożyły się na to oczywiście odcinki gdzie było 180 km/h i odcinki gdzie było 50 km/h przez korek. Przejechałem 572 km i zaparkowałem do pełna, weszło 41,3 litra. Daje to ok. 7,2 l na 100 km. Wyliczenie z baku, komputer zanika średnie spalanie od 0.2 do 0.5 litra na 100 km. Ogólnie auto jeździ bardzo dobrze, na szczęście się nic nie psuje. Takie rzeczy jak tarcze czy klocki i oleje można robić w każdym dobrym zakładzie i nie jest drożej niż jakby dobić w BMW serii 5. Jedyne co zabolało to wymiana rozrządu, ale nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet z pompą. Zrobiłem to w zakładzie który się specjalizuje w Jaguarze, w jednym z dawnych hoteli w Krakowie. Zrobili całość elegancko, ale koszt to 4100 zł. Silnik wbrew gadaniu sprzedawców nie jest na żadnym łańcuchu, ma normalny rozrząd na pasku, a właściwie dwa rozrządy - przedni i tylny, stąd ta cena. Auto ogólnie super.
Dodane 5 lat temu
8,2
Jaguar XF I
Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW
Zależy od warunków na drodze. Teraz pojechałem nim na trasie Kraków-Praga. Jazda autostradowa i drogami szybkiego ruchu, średnia prędkość wg komputera wyszła 105 km/h, ale złożyły się na to oczywiście odcinki gdzie było 180 km/h i odcinki gdzie było 50 km/h przez korek. Przejechałem 572 km i zaparkowałem do pełna, weszło 41,3 litra. Daje to ok. 7,2 l na 100 km. Wyliczenie z baku, komputer zanika średnie spalanie od 0.2 do 0.5 litra na 100 km. Ogólnie auto jeździ bardzo dobrze, na szczęście się nic nie psuje. Takie rzeczy jak tarcze czy klocki i oleje można robić w każdym dobrym zakładzie i nie jest drożej niż jakby dobić w BMW serii 5. Jedyne co zabolało to wymiana rozrządu, ale nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet z pompą. Zrobiłem to w zakładzie który się specjalizuje w Jaguarze, w jednym z dawnych hoteli w Krakowie. Zrobili całość elegancko, ale koszt to 4100 zł. Silnik wbrew gadaniu sprzedawców nie jest na żadnym łańcuchu, ma normalny rozrząd na pasku, a właściwie dwa rozrządy - przedni i tylny, stąd ta cena. Auto ogólnie super.
Dodane 5 lat temu
8,2
Jaguar XF I
Sedan 3.0D V6 S 275KM 202kW
Zależy od warunków na drodze. Teraz pojechałem nim na trasie Kraków-Praga. Jazda autostradowa i drogami szybkiego ruchu, średnia prędkość wg komputera wyszła 105 km/h, ale złożyły się na to oczywiście odcinki gdzie było 180 km/h i odcinki gdzie było 50 km/h przez korek. Przejechałem 572 km i zaparkowałem do pełna, weszło 41,3 litra. Daje to ok. 7,2 l na 100 km. Wyliczenie z baku, komputer zanika średnie spalanie od 0.2 do 0.5 litra na 100 km. Ogólnie auto jeździ bardzo dobrze, na szczęście się nic nie psuje. Takie rzeczy jak tarcze czy klocki i oleje można robić w każdym dobrym zakładzie i nie jest drożej niż jakby dobić w BMW serii 5. Jedyne co zabolało to wymiana rozrządu, ale nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet z pompą. Zrobiłem to w zakładzie który się specjalizuje w Jaguarze, w jednym z dawnych hoteli w Krakowie. Zrobili całość elegancko, ale koszt to 4100 zł. Silnik wbrew gadaniu sprzedawców nie jest na żadnym łańcuchu, ma normalny rozrząd na pasku, a właściwie dwa rozrządy - przedni i tylny, stąd ta cena. Auto ogólnie super.
Dodane 5 lat temu

Usterki Jaguar XF

Liczba wpisów: 14
Elektryczne szyby.
  • Jaguar XF I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Mam pytanie odnośnie marki XF disel 3l wersja S. Zakupiłem samochód półtorej miesiąca temu fabrycznie nowy z salonu.Jest wiele(wad i usterek)ale dla przykładu od samego początku mam problem z otwieraniem elektrycxznym szyb.W temp.ujemnej sie nie otwierają(wydaje mi się,ze jest to spowodowane poprzez mycie samochodu ale nie oznacza to,że mam jeżdzić całe lata brudnym!!!Mimo zgłaszania problemu do serwisu kilkakrotnie nie została (wada-usterka) usunięta do dzisiaj.Serwis twierdzi,że mam szyby rozprogramowane ale wiem,że jest to totalną bzdurą tylko wg.mnie powodem są żle zainstalowane uszczelki,które przepuszczają wodę do środka.Czy spotkał się ktoś z czyms podobnym.
Dodane 15 lat temu
1 komentarz
Wycie na kole tylniej lewym
  • Jaguar XF I
  • układ napędowy
  • 340 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam mam 1 problem z moim kotkiem podczas wzniesienia i zakretow i dodawania raptownie gazu na prostej nic nie slychac strasznie grzechocze mi w tylnim kole Zastanawiam się czy to coś z napędem mechanicy rozkładają ręce Proszę o info czy ktoś tak miał też pozdrawiam
Dodane 9 miesięcy temu
Uszkodzony silnik
  • Jaguar XF II Sedan
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Eksplozja pod maską silnika nagła, niebieski dym spod maski i równocześnie szary dym z wydechu. Chwilę później nie mogę uruchomić silnika. Po wybuchu silnik nie równo pracuje i cały czas szary dym z wydechu. Kilka minut później auto już nie chce zapalić.
Dodane 3 lata temu
Jaguar XF

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów