Szukaj

Jeep Cherokee II 4.0 i 178KM 131kW 1984-2001

Informacje o Jeep Cherokee II 4.0 i 178KM 131kW 1984-2001

Lata produkcji: 1984 – 2001
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1974 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie, jeden z niewielu, które sukces rynkowy w Ameryce powtórzyły również w Europie. Pierwsza generacja Cherokee oznaczona symbolem SJ, spokrewniona ze starszym modelem Wagoneer, była pełnowymiarowym SUV-em. Kolejne, choć nosiły tę samą nazwę, były mniejsze: XJ (1984-2001), KJ (2002-2007) i KK (2008-2013). Trzecią i czwartą generację modelu oferowano w USA pod nazwą Liberty. Od 2014 roku dostępna jest generacja piąta przygotowana wspólnie przez Chryslera i Fiata.
czytaj więcej
Powagosław
Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę. ~Powagosław
Luzacjusz
Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 1984 do 2001 roku
Pojemność skokowa 3964 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 178 KM (131 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 301 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,3
~Marek
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 178KM 131kW
Auto ma dużo miejsca pod maską i jest łatwe do remontowania. Tanie i dostępne części. Ma wygodne fotele, funkcjonalną kierownicę oraz komputer spalania. Poza tym ma wiele wad. Silnik jest słaby jak na swoją pojemność i ma wycieki. Wnętrze jest ciasne. Mało miejsca z tyłu i niewygodna kanapa. Bardzo mało miejsca w bagażniku oraz na podszybiu. Toporna sylwetka. Strasznie dużo plastików słabej jakości. Nawet lewarek zmiany biegów jest z plastiku.Klamki zewnętrzne też są z plastiku. Słabe blachy. Auto koroduje prawie wszędzie. Najbardziej wrażliwe miejsca to podłoga i progi. Rynny dachowe odprowadzające wodę też korodują i są przestarzałym sposobem odprowadzania wody. Spalanie duże w stosunku do osiągów. Słabe hamulce, źle działający ABS i brak hamulca tarczowego z tyłu. Brak ramy nie pozwala nazwać tego auta terenowym. (brak ramy i zgnite progi) Brak wyciszenia wnętrza. Dłuższa trasa jest męcząca przez duży hałas.
Dodane 12 lat temu
4,4
~Teder
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 178KM 131kW
Daję pięć gwiazdek bo to bardzo funkcjonalne auto i wyjątkowo ma duszę auta wyścigowego, limuzyny i terenowego. Jak ktoś zachwala typowe i bardzo drogie bulwarówki to śmieję się z niego bo te samochody w niczym nie są dobre i służa do szpanu, mój nie jest najładniejszy ale bezpiecznie dowozi mnie tam gdzie chcę, a fanom tych pseudo terenówek proponyję wjechać na bezdroża żeby przekonać się co naprawdę potrafią ich zabawki, o ile nie boją się ich porysować ha,ha,ha. Oczywiście nie piszę tu o off roadzie w profesjonalnym znaczeniu bo tam jeżdzą bryki mocno podrasowane.
Dodane 19 lat temu
4,5
~Dawidowski Cozaczłek
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 178KM 131kW
uwielbiam nim jeżdzić, tani w zakupie, jak się okazało i w eksploatacji też nie jest drogo, jeżdze nim po mieście (Wrocław) trasy i troche po dziurach wszędzie sie sprawuje znakomicie, jedyny problem to ludzie którzy nie wiedzą że te auto ma 15 lat i kosztuje ok 12 tyś czyli tyle co jakieś dresiarskie bmw albo wieśniacki golf i za każdym razem w myjni czy przy zmianie opon czy każdej innej robocie chcą mnie skasować o wiele więcej myśląc ze jak mnie stać na takie auto to mam kupe kasy jak na swoją cene wyglądają i są super :skóra klima elektryczne fotele szyby antena, automat , tempomat elektryczne lusterka ,centralny zamek i dobre radio lakier metalik , wtrysk paliwa, wspomaganie,poprostu miodzio.
Dodane 20 lat temu
Średnie spalanie dla Jeep Cherokee II 4.0 i 178KM 131kW 1984-2001
15,4
l/100 km
18,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

23,0
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 178KM 131kW
Używam tego samochodu jako drugiego, w innym przypadku nie było by nie stać na jazdę. Poza gazem raz na 2 tankowanie ok 10 l benzyny. Chwiałbym zaznaczyć, że instalacja gazowa jest nowa, 3 miesięczna (sekwencyjna). Minimalne spalanie, które osiągnąłem to trasa i prędkość nie przekraczająca 85km/h natomiast max to teren, przy fajnej zabawie. Nie nadmieniłem, że mój samochód jest podniesiony od fabryki o 12cm, na oponach terenowych (MT) ale nie za szerokich. Polecam każdemu ten samochód, do zabawy nie ma lepszego, stosunek mocy do masy jest rewelacyjny (184KM/1,6T) w automacie. śilnik nie do zajechania a przy tym jaki dźwięk , zainstalowałem radio ale w ogóle nie używam. Polecam w tym rodzaju auta tylko ten silnik. Niech nikomu nie przyjdzie do kłowy diesel, bo bardziej ekonomiczny, szybko się zdziwi, jakie koszty, częstej naprawy.
Dodane 11 lat temu
22,3
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 178KM 131kW
Samochód mało awaryjny ale niektóry części są specyficzne dla modeli terenowych i niestety trochę kosztują. Mógłby palić mniej ale to 4.0 R6 ze zwykłym gazem Gen I, oponami 255 i liftem więc tak musi być, służy mi jako 2 auto więc jakoś daję radę.
Dodane 13 lat temu
18,7
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 178KM 131kW
Ceny części nie są zbyt wysokie i porównywalne z innymi samochodami. Spalanie u mnie średnio 20L lpg ale przy 4L, automacie, sportowym wydechu ultera i oponach 265mm nie ma co narzekać. To nie auto dla ludzi oszczędnych tylko cieszących się z jazdy.
Dodane 14 lat temu

Usterki Jeep Cherokee II

Liczba wpisów: 8
Zegary
  • Jeep Cherokee II 2.5 TD 115KM 85kW 1995-2001
  • instalacja elektryczna
  • 23 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
niestety wiek pewnie tu trochę robi co jakiś czas tak z raz w miesiącu wszystkie zegary opadają przestaje ładować alternator silnik zaczyna twardo pracować - lekarstwo trzeba poruszać delikatnie wtyczką od komputera styki czyściłem oglądałem i nic nadal to samo
Dodane 10 lat temu
Hałas i szarpniecia przy pełnym skrecie kierownicy
  • Jeep Cherokee II 4.0 i 178KM 131kW 1984-2001
  • układ kierowniczy
Witam posiadam samochód od niedawna, na poczatku wszystko gralo. Ostatnimi czasy podczas np zawracania lub na malym rondzie gdy dochodzi do pelnego skretu kierownicy, slychac stuki i halas jakby piszczenie, zgrzytanie, centralnie spod kół a nawet delikatne szarpniecia jakby kierownica sama chciala lekko odbijac. Rety nie wiem co to morze byc, jezeli ktos mi moze pomoc zdjagnozować co to moze sie dziac bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
Dodane 15 lat temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Gaśnie podcza dłuższej równomiernej jazdy.
  • Jeep Cherokee II 2.1 TD 86KM 63kW 1988-1995
  • silnik
Podczas jazdy na ustabilizowanych obrotach w sposób nieprzewidywalny pedał gazu robi się "miękki" i spadają obroty aż do zatrzymania. Po ponownym kilkusekundowym rozruchu wszystko wraca do normy aż po jakimś czasie gdy silnik pracuje na ustabilizowanych obrotach sprawa się powtarza. Czy to wtryski? Czy może jakiś czujnik przeregulowuje dawkę paliwa?
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Jeep Cherokee II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów