Szukaj

Informacje o Jeep Cherokee II 4.0 i 185KM 136kW 1984-2001

Lata produkcji: 1984 – 2001
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1974 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie, jeden z niewielu, które sukces rynkowy w Ameryce powtórzyły również w Europie. Pierwsza generacja Cherokee oznaczona symbolem SJ, spokrewniona ze starszym modelem Wagoneer, była pełnowymiarowym SUV-em. Kolejne, choć nosiły tę samą nazwę, były mniejsze: XJ (1984-2001), KJ (2002-2007) i KK (2008-2013). Trzecią i czwartą generację modelu oferowano w USA pod nazwą Liberty. Od 2014 roku dostępna jest generacja piąta przygotowana wspólnie przez Chryslera i Fiata.
czytaj więcej
Powagosław
Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę. ~Powagosław
Luzacjusz
Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 1984 do 2001 roku
Pojemność skokowa 3964 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 296 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~wiekuistosc@o2.pl
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Jeep Cherokee II
Auto sprawia wiele przyjemności z jazdy, potrafi być łagodne i ciche ale z pewnaścią zadowoli tez miłośników mocniejszych wrażeń, pomimo automatycznej skrzyni biegów potrafi ze świateł ruszyć z piskiem i ostro przyśpieszać, podczas zmiany biegu z 3 na 4 na pełnym gazie (ok 100 km/h) dostaje takiego kopa jakby ktoś w tył wjechał. Natomiast w terenie wielkim atutem jest silnik który w połączeniu z automatem daje pełnom satysfakcje, można delikatnie ruszać bez zerwania przyczepności nawet pod naprawde strome podjazdy. Największą wadom auta są częste drobne usterki ale moje auto ma sporo przejechane a poza tym mam wrażenie że poprzedni właściciele troche go zaniedbali.
3,4
~RAFLE99
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Jeep Cherokee II
Czas zachwytu minął po pewnym czasie i ustapił czasowi awarii, po czym nastał czas normalnej eksploatacji czyli szarej rzeczywistosci . Być może lepszym rozwiązaniem dla zainteresowanych będzie porównanie XJ z Grand Cherokee ZJ - wersji lepiej wyposazonej z silnikami 4,0i v8. Pomimo 20 letniego wieku - staruszek daje rade i nic nie stracił ze swego wigoru, dowiózł szczęśliwie do celu i zobaczył ościenne kraje wraz z właścicielem i jego żoną.
4,3
~wolf
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Jeep Cherokee II
Co tu dużo pisac, Cherokee ma cos w sobie co nie pozwala przestac o nim myslec:). Dwa tyg temu musialem go sprzedac ale juz rozgladam sie za nastepnym, mam audi a4 2,6, niby dobre auto ale nie ma tego czegoś:) lubie stare auta które mają dusze a Jeep właśnie ja ma:) Czekam teraz na przypływ gotówki, sprzedaje audi i juz tylko Cherokee:) Gorąco polecam!
Średnie spalanie dla Jeep Cherokee II 4.0 i 185KM 136kW 1984-2001
15,4
l/100 km
18,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,8
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Jeep Cherokee II
Mam XJ od lutego, dziś mamy grudzień, więc niemal rok. Auto kupiłem w komisie typu kontener i żwir, za około 15k. Rocznik 2000, silnik 4.0, nie wiem czemu nie ma w opcjach takiego motoru. Skrzynia automat z reduktorem SelecTrack, czyli można jechać 4x4 na suchym asfalcie! To ważne. Auto było lekko zmotane, t.j. podniesione, opony AT 22'. Nie miałem i nie mam dalej LPG. Mieszkam pod Krakowem i Jeepem w miasto w korki się nie zapuszczam. Jeżdżę w teren, auto jest do prac przy domu, na łowy/ryby/grzyby ale nie do jazdy bulwarowej. Spalanie w zasadzie to 19l/100 przy umiarkowanej jeździe ale 90% bez korków, świateł itp. Jak pojeżdżę po łąkach to nie zauważam wzrostu spalania, choć nie jest to oczywiście offroad z obrotami na 5000... Automat - super sprawa. Niemal większość na obrotach około 1500 i dzięki temu oszczędniej. Części tanie. Auto proste i nie oddałem jeszcze do mechanika - wszystko robię sam. I dobrze bo papraki są wszędzie. Eksploatacja - olej 5W50 dość drogi, filtry normalne ceny, wymiana oleju w skrzyni to też trochę więcej niż zwykle bo uszczelka, filtr i ew. płukanka. Auto jest tylko pozornie duże - z tyłu drzwiczki malutkie, bagażnik średni, nie ma szału. Zdaje się, że to kolubryna a tak nie jest. POLECAM to auto - naprawdę fajne, wyposażone, ponoć dobre do zgazowania. Jednak spalanie to nie 12-15 a 20! I niech nikt wam nie czaruje że jest inaczej! Jedno ALE - terenówka to nie wyścigówka. Ma to 185KM i jest mocne jak cholera ale na śliskim tak wysoko zawieszone auto jest niebezpieczne. Jeśli chcesz być szybki i wściekły to kup coś innego. Będziesz z niego zadowolony jeśli wiesz co chcesz. To amerykański kanciak z fajną klasyczną deską rozdzielczą, mocnym motorem i możliwościami. Jeśli chcesz autko na dziecięcy fotelik to kup minivana bo będziesz narzekał.
20,3
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Jeep Cherokee II
Spalanie to pięta achillesowa tego auta.Na trasie bez obciążenia można zejść do 13,8-15.5 l LPG/100km-jadąc spokojnie 70-80km/h,obciążony pali ok.17 l/100km.PO mieście w lecie spala 20-21 l/100km,zimą 23-27 l/100km.Spalanie wzrasta poniżej +8*C.Czas potrzebny na rozgrzanie zimnego silnika to dodatkowa dawka benzyny potrzebnej do włączenia LPG-to 40s do 2minut zimą., Najlepsze spalanie zachodzi przy 70-80km/h i 1500obr-przypominam,że jest to silnik niskoobrotowy.Przy agresywnej jeżdzie apetyt jeepa wzrasta o kilka litrów,ale jaka radocha z prowadzenia.Potrafi zostawić w tyle zdziwionych użytkowników wypasionych osobówek. Terenowe auta innych marek potrafią spalić po mieście 10-14 l ropy,więc są to wartości porównywalne.Jednak dynamika benzyniaka jest o niebo lepsza.Mam w aucie zainstalowaną instalację sekwencyjną za 3600pln,nie odczuwam wyrażnej różnicy w dynamice w porównaniu z jazdą na benzynie,spalanie na LPG jest wyższe o 10-15%. Jak to wówią jeepnięci spali tyle ile mu wlejesz,koniec kropka.
17,3
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Jeep Cherokee II
jest doskonale. dlaczego?:) bo 4 litrowy silnik o mocy niemalże 200 koni,swoje musi spalić,samochód jest ciężki i niech nikt nie wierzy w bajki że "pali 10-12 litrów"- chyba na postoju :D mój samochód w relacji trasa/miasto-30/70 pali około 15-20 litrów benzyny na setkę- wynik jest świetny,takie spalania notują dwulitrowe golfy GTI przy ostrej jeździe,które zjadam z pod każdych świateł:)sam jeżdżę ostro i przyznam się że na początku bałem się trochę spalania,ale naprawdę nie jest źle,a wręcz jest bardzo dobrze w kwestii spalania. obecnie nie używam wogóle LPG,ale instalację mam zamontowaną i spalanie gazu to średnio około 20 litrów,czasem mniej czasem więcej-wiadomo. w terenie spalanie ograniczy tylko Twoja wyobraźnia- notowano wyniki powyżej 40 litrów:) jeśli chodzi o ceny przeglądów:) w aso - kosmos, polecam tym którzy nie mają co zrobić z pieniędzmi:) ja doglądam swojego autka sam, jeżdżę też do zaufanego mechanika "starej daty",samo przejrzenie czy wszystko ok jest tanie, natomiast części to już trochę inna bajka. niech nikt z Was nie liczy że za 300zł doprowadzi złom do stanu świetności,taka jest cena jednego drążka do przedniego zawieszenia:) ogólnie autko jest tanie w utrzymaniu,jeśli się nie psuje(tylko które około 20 letnie auto się nie psuje:)?),a jeśli coś poleci to portfel chudnie w oczach,wiadomo że w terenówkach jest 2 razy więcej części niż w "płaskim",ale zapewniam że warto,same części eksploatacyjne typu chociażby przewody WN (SENTECH 80zł) nie są droższe od tych do osobówek,a wręcz są tańsze. ubezpieczenie też nie jest wcale drogie, więcej płaciłem za 2 litrowego forda probe niż za 4 litrowego Jeepa:)

Usterki Jeep Cherokee II

Liczba wpisów: 8
Jeep Cherokee II