Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Kia Sportage I Cabrio 2.0 i 95KM 70kW 1997-2002

Kia Sportage I Cabrio 2.0 i 95KM 70kW 1997-2002
Lata produkcji: 1997 - 2002
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage III (lata 2004-2010) i IV (lata 2010-2016) stały się typowymi modelami rekreacyjnymi z mniejszymi możliwościami terenowymi. Podobną charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2016 roku. Projektantem dwóch ostatnich generacji auta jest Peter Schreyer.

Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz

Dane techniczne Kia Sportage I Cabrio 2.0 i 95KM 70kW 1997-2002

Podstawowe parametry Kia Sportage I Cabrio 2.0 i 95KM 70kW
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 157 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Kia Sportage I Cabrio 2.0 i 95KM 70kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5

Autorentgen Kia Sportage I

Liczba wpisów: 11

Nierówne przyspieszanie, problem z silnikiem, sprzęgłem i fotelem.

dodał: ~Dastin, 7 lat temu
Dastin 28.10.2010 Witam, Postaram się obrazowo opisać przyczyny, z powodu których ciśnienie mi rośnie z miesiąca na miesiąc. Jeżdżę KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 140kM i od nowości mam z nim kłopoty. Opiszę szereg objawów pojawiających w miarę wzrostu przebiegu. Serwis techniczny niczego nie widzi. Może jest to spowodowane brakiem doświadczenia mechaników. 1. Jeszcze przed przekroczeniem 1000km zauważyłem że w zakresie obrotów 1000-1900/min przy przyspieszaniu samochód jakby galopował. Silnik coś przytrzymuje po czym obroty "odrabiają straty" goniąc do tych zadanych przez pedał....

Silnik 2 CRDI w zakresie obrotów 1000 - 2000 szarpie przy dodawaniu gazu.

dodał: ~HanSolo, 7 lat temu
Po rocznym użytkowaniu i przejechaniu około 12000 km silnik podczas dodawania gazu w zakresie 1000 - 2000 obrotów, szarpie co jest dość denerwujące. W ASO nie potrafą poradzić sobie z problemem.

Czujnik temperatury spalin.

dodał: ~amikur, 7 lat temu
Kretyńsko umieszczony i nie zabezpieczony czujnik temperatury spalin (koszt wymiany w serwisie ok. 700 zł). KIA nie przyznaje się do błędu konstrukcyjnego, a kabelki czujnika może wyrwać byle badyl, którego weźmiesz "okrakiem". Pierwszy raz udalo mi się wcisnąć serwisowi ciemnotę i wymienili w ramach gwarancji. Drugim razem "frycowe" zapłaciłem. Teraz po nierównościach mimo, że to podobno SUV, nie jeżdżę.

Publikacje o Kia Sportage

Newsy o Kia Sportage

Kia Sportage I Cabrio