Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Kia Sportage III SUV Facelifting

Lata produkcji: 2014 - 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Trzecia generacja modelu, produkowana w latach 2010-2016. Sportage III przeszedł rewolucję stylistyczną, wzorowaną na prototypie Sportage Concept zaprezentowanym w 2009 roku. Autorem projektu samochodu był Peter Schreyer, główny stylista koreańskiej marki. W porównaniu do poprzednika, zwiększyły się też wymiary auta. Sportage III powstał na płycie podłogowej bliźniaczego Hyundaia ix35 (dzielił z nim również wiele innych elementów). Model wygrał plebiscyt na Samochód Roku 2011 na Słowacji, w tym samym roku był też nominowany w konkursie International Car of the Year.

Powagosław

Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

~Luzacjusz

Kia Sportage III SUV Facelifting – wybierz silnik

Oceny Kia Sportage III SUV Facelifting

Ogólna ocena
4,14
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(79%) NIE(21%)
ZALETY + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie
WADY - Układ jezdny - Silnik - Widoczność

Dane techniczne Kia Sportage III SUV Facelifting

Podstawowe parametry Kia Sportage III SUV Facelifting
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,3 m
Wymiary zewnętrzne Kia Sportage III SUV Facelifting
Długość 4440 mm
Szerokość 1855 mm
Wysokość 1635 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1645 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Rozstaw kół - przód 1614 mm
Rozstaw kół - tył 1615 mm
Zwis przedni 890 mm
Zwis tylny 910 mm
Prześwit 172 mm
Wymiary bagażnika Kia Sportage III SUV Facelifting
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1353 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 564 l
Własności terenowe Kia Sportage III SUV Facelifting
Kąt natarcia 22,4 stopnie
Kąt rampowy 17,7 stopnie
Kąt zejścia 27,8 stopnie
Szkic techniczny Kia Sportage III SUV Facelifting

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Kia Sportage III SUV Facelifting
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 283
Koszt ogólny 50,91 PLN
ON13.58 PLN
PB63.88 PLN
Wydatki serwisowe 1,95 PLN Pozostałe wydatki 10,12 PLN

Autorentgen Kia Sportage III

Liczba wpisów: 11

Odpadający lakier z zawiasów tylniej klapy.

dodał: ~HanSolo, 7 lat temu
Po około siedmiu miesiącach użytkowania samochodu zaobserwowałem odpadający lakier z zawiasów tylniej klapy. Samochód miał przejechane około 9000 km. Oczekiwanie na gwarancyjną wymianę zawiasów zajęło trzy i pół miesiąca. Ponoć nowe zawiasy ściągane były z Korei.Całe szczęście że z zawiasami bez powłoki lakierniczej można jeździć. Co by było gdyby padła inna część bardziej niezbędna do poruszania się pojazdu? Też prawie cztery miesiące oczekiwania na naprawę?

Fabryczne opony letnie o fatalnej przyczepności.

dodał: Tuseras, 4 lata temu
Podczas awaryjnego hamowania opony mają bardzo słabą przyczepność z podłożem. W porównaniu z autami z tej półki cenowej stosunkowo mało skuteczne hamulce przy dużych prędkościach i brak "asystenta" hamowania awaryjnego. To wszystko powyżej prędkości 80 km/h nawet przy dobrych warunkach może tworzyć zatrzymanie tego (lekkiego) samochodu wielkiem problemem.

Czujnik temperatury spalin.

dodał: ~amikur, 7 lat temu
Kretyńsko umieszczony i nie zabezpieczony czujnik temperatury spalin (koszt wymiany w serwisie ok. 700 zł). KIA nie przyznaje się do błędu konstrukcyjnego, a kabelki czujnika może wyrwać byle badyl, którego weźmiesz "okrakiem". Pierwszy raz udalo mi się wcisnąć serwisowi ciemnotę i wymienili w ramach gwarancji. Drugim razem "frycowe" zapłaciłem. Teraz po nierównościach mimo, że to podobno SUV, nie jeżdżę.

Publikacje o Kia Sportage

Newsy o Kia Sportage

Kia Sportage III SUV Facelifting
Aktualnie przeglądasz Kia Sportage III SUV Facelifting