Szukaj

Informacje o Land Rover Defender

Lata produkcji: 1983 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Samochód terenowy (segment I) produkowany od 1983 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie (ponad 2 mln sprzedanych egzemplarzy). Jego historia sięga 1948 roku, gdy marka Rover stworzyła model Land Rover, inspirowany Jeepem Willys. Przez lata model nieznacznie zmieniał swoją stylistykę i współcześnie (3. generacja) niewiele różni się od swojego pierwowzoru. Gdy marka Land Rover zyskała w 1978 roku samodzielność, w 1983 roku wyprodukowała pierwszą generację dzisiejszego Defendera, jeszcze pod nazwą One Ten. Nazwa Defender została wprowadzona siedem lat później.
czytaj więcej
Powagosław
Taki sam od wieków. Charakterystyczne, kanciaste nadwozie dorobiło się statusu symbolu porównywalnego z logo Coca-Coli czy trzema paskami Adidasa. Od lat niepokonany w terenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Że wolny? A gdzie ci się tak spieszy? Że niewygodny? A co? Poduszeczkę ci podłożyć na siedzenie, delikatesiku? Że niepraktyczny? Bo brakuje ci uchwytu na napój z McDonalda? Że brzydki? Sam jesteś brzydki! ~Luzacjusz

Land Rover Defender – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Land Rover Defender

Liczba ocen: 42
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~commar
110 2.5 TD 122KM 90kW
Land Rover Defender II
Samochod rewelacyjny, tylko dla maniakow. Nie polecam normalnym uzytkownikom motoryzacji. Jest to ciagnik rolniczy dostosowany do szybszej jazdy, gdy pada deszcz w srodku jest mokro, gdy swieci slonce goraco, a w dluzsza trase sie nie nadaje, bo glosno jak na lotnisku, trzesie i predkosc przelotowa to 80-90 km/h, wiec sie dluzy. Dla ludzi ktorym to nie przeszkadza samochod idelalny, w teren wjedzie wszedzie, ale trzeba miec wyciagarke pod reka bo troche wazy :-) , tak na wszelki wypadek. pozatym cudo
3,9
~maroco2
90 Station Wagon 2.4 TD4 122KM 90kW
Land Rover Defender III
Auto nie dla każdego. W kabinie jest dość ciasno. Na tylne siedzenia wchodzi się przez bagażnik i jest to dość niewygodne. Twarde zawieszenie. Trzęsie na nierównych nawierzchniach. Można by jeszcze wiele pisać o niedoskonałościach tego auta. Dla tego nie jest dla każdego. W terenie - niezastąpiony ale trzeba mieć dobre opony. Poza drobnymi usterkami w układzie hamulcowym i problemy z zawieszeniem tylnej osi, samochód działa bez zarzutu. Ja jeżdżę nim niemal codziennie do pracy i w pracy. Ani chwili nie żałowałem niemałej kasy, której na niego wydałem i nigdy nie będę zapewne obiektywny w jego ocenie. Jeśli ktoś będzie miał wątpliwości przed jego zakupem to odradzam:)
3,5
~Maciek
110 2.5 TD 122KM 90kW
Land Rover Defender II
Defendera trzeba lubić. Ja lubię, mimo, że już nie posiadam. Ale jeszcze sobie kupię. Na pewno. Ma mnóstwo wad, niedoróbek. Jest momentami okropny i nie do zniesienia. Ale jest taki jakiś prawdziwy. I piękny. Moja żona go uwielbiała, mimo że wnętrze przypominało T34. To jest auto z którym nie można się nudzić. Miałem w życiu mnóstwo samochodów, oldtimerów i terenówek. Ale najlepsze wspomnienia zawsze wiążą się z Defenderem. I mimo, że upłynęło 5 lat od kiedy go sprzedałem, to co jakiś czas sięgam do albumu lub forlderu i ogłądam sobie zdjęcia Defendera podczas licznym weekendowych eskapad w teren. Powrócę do tego auta, tylko tym razem będzie to pewnie wersja 90 pick up do której wrzucę silnik V8 ze skrzynią automatyczną. Nie będzie to już wóz do codziennej jazdy i katowania w terenie, tylko autko do rekreacyjnych wypadów za miasto.

Raporty spalania Land Rover Defender

Liczba raportów: 42
Średnie spalanie dla Land Rover Defender
4,1 – 39,5
l/100 km
8,3 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
90 Station Wagon 2.4 TD4 122KM 90kW
Land Rover Defender III
Mam defendera od ponad roku. Regularne wpisy w dzienniku kosztów dały powyższe wartości spalania. Te prawie 12 litrów było zimą przy pokrywie śnieżnej około 30 - 35 cm. Gdy jechałem drogami leśnymi robiąc pierwszy ślad bywało że śnieg wpadał mi na ma maskę. Latem spalenie miło mnie zaskoczyło. Przy spokojnej jeździe niekiedy spada poniżej 8 litrów. Przez ponad rok użytkowania samochodu i przebiegu około 50 000 km żadnych awarii. Wymiana oleju i klocków hamulcowych z tyłu, oraz gum na amortyzatorach również z tyłu. Gdy kupowałem defa miał on przejechane 21 000km.
11,5
110 2.5 TD 122KM 90kW
Land Rover Defender II
Spalanie na przyzwoitym poziomie, biorąc pod uwagę aerodynamikę wozu. Koszty zakupu astronomiczne. Mam swojego od nowości, kosztował małą fortunę. Ale w końcu to jedyny klasyk jakiego jeszcze można kupić w salonie. Serwisy w ASO omijać szeroko - nie znają się, liczą jak za uran.
8,6
110 2.5 TD 122KM 90kW
Land Rover Defender II
Da się wytrzymać choć w porównaniu do osobówki jest droższe. Niektóre części zadziwiająco tanie inne zaskakująco drogie, wszystkie dostępne jako oryginały lub zamienniki - wysokie koszty robocizny w warsztatach więc lepiej naprawiać samemu. Dużo można naprawić samemu za pomocą prostych narzędzi.
Land Rover Defender