Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover Sport I 3.6 TD V8 272KM 200kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2005-2013. Range Rover Sport trafił do oferty brytyjskiej marki jako z jednej strony tańsza alternatywa bazowego modelu, podkreślająca przy tym swój sportowy i w pewnym sensie, młodzieżowy charakter. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Range Stormer, zaprezentowany w 2004 roku. Choć pod względem konstrukcyjnym RRS najbliżej spokrewniony był z Land Roverem Discovery (aluminiowa rama), nie brakowało stylistycznych podobieństw z Range Roverem (Sport jednak był mniejszy). W 2010 roku model został poddany face-liftingowi.
czytaj więcej
Powagosław
Ma być o RRS, ale zacznę od modelu Evoque. Po raz kolejny widać, jak bardzo przełomowy pod względem wzornictwa był ten samochód. Sport kontynuuje najlepszą z możliwych dróg wyznaczoną przez mniejszego brata. Well done. ~Powagosław
Luzacjusz
Mówić, że Range Rover Sport to ładny samochód to tak, jakby stwierdzić, że Michael Jordan był niezłym sportowcem, a Monice Bellucci dobrze patrzy z oczu. Pamiętacie Rewińskiego z „Kilera”? Mają rozmach… ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 3628 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 272 KM (200 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 640 Nm przy 2000-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 88 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,9
~Marcus
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 3.6 TD V8 272KM 200kW
Zastanawiałem się nad V6, ale po przeczytaniu całego internetu na temat poszczególnych motorów diesla w RR SPORT oraz różnic między TDV6 a TDV8 wybór padł na V8 i cieszę się, że tak się stało. Silnik na łańcuchu (V6 na pasku), piękne brzmienie, naprawdę zajebisty bulgot, taki aż zapominam, że to diesel... przypominam sobie kiedy na trasie (bardzo spokojnej 80-100km/h) spalanie oscyluje w granicach 6-7l. Dziękuję sobie za to, że podjąłem słuszną decyzję. Bałem się bo RR to nowość dla mnie, bałem się kosztów i ogółem całokształtu a straszą wszyscy i wszędzie. Bo to nie auto dla biedy... Nie mam sobie za złe, że poszukiwania właściwego auta zajęło mi przeszło 4 miesiące. Wspaniały silnik, który doskonale współgra ze skrzynią biegów. W moim przypadku nawet zawieszenie pneumatyczne było w świetnym stanie. Auto z drugiej ręki, miało tylko 2 właścicieli i choć ostatnie kilkadziesiąt tysięcy wszelkie drobne naprawy (nie było ich wiele) posiadacz robił sam to ewidentnie znał się na rzeczy, o wszystkim opowiedział, wszystko było widać jak na dłoni. Dorwałem bardzo zadbaną sztukę i nie mogę powiedzieć nic złego, po podstawowym serwisie po prostu jeżdzę, upajam się kazdym kilometrem. Na każde auto, na każdą markę można psioczyć... stara zasada jak dbasz tak masz. To nie jest auto dla każdego... Jest mega wygodne, o dziwo też zwrotne, na pewno bardzo żywe, i w mojej ocenie kładzie całokształtem świętą trójcę niemiecką ( miałem 2 bmw, 1 audi i 1 mercedesa). Trochę arystokrata, a trochę skurw... a to dzięki tej V8 ;) Szczerze mówiąc nie wiem co po tym aucie będę chciał kupić, a póki co o tym nie myślę i dluuugo będę się zastanawiał. Tak wiele radości daje mi kontakt z Range Roverem. O pierdołach, wyposażeniu nie gadam nawet nie ma sensu ;) Rakieta 11/10
4,1
~Range fan
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 3.6 TD V8 272KM 200kW
Jeśli kupisz auto zadbane i serwisowane gdzie nikt nie oszczędzał na oleju i zawieszeniu to koszty serwisu nie różnią się niczym od Audi A6 czy BMW 5. Można model z 2008 kupić za 35-40 tys co jest równe z wydatkiem później plus 20tys na doprowadzanie auta do porządku. Wydając 60 tys 68 masz wymień olej i jeździsz dalej
4,5
~Mariusz
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 3.6 TD V8 272KM 200kW
Auto pomimo, że ma zacięcie sportowe jest nie do końca przewidywalne. W terenie nie ma sobie równych.
Land Rover Range Rover Sport I