Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover III 3.6 TD V8 271KM 199kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Już na pierwszy rzut oka widać, że kawał byka z tego auta, dlatego najlepiej włożyć mu pod maskę coś, z czym nie będzie się męczył ani samochód, ani kierowca. Podstawowy diesel 2.9l ma 177KM i jest czymś w rodzaju zderzenia głosu Whitney Houston z głosem Mandaryny – nie ten poziom, nie pasuje. Oczko większy silnik wysokoprężny ma już 8 cylindrów, 3.6l i 272KM. Dzięki podwójnemu doładowaniu bardzo płynnie wykorzystuje gigantyczny moment obrotowy i wydaje się być wystarczający do tego wozu. Benzynowe 4.4l może mieć od 286 do 306KM, dysponuje świetną kulturą pracy i lubi sobie „chlapnąć” z baku – to normalne przy takiej masie i pojemności, wszystko i tak rekompensuje dźwiękiem. Przyspieszenie jest płynne, lecz rozczarujecie się, jeśli szukacie wciskania w fotel i przerażonych min pasażerów. W tym wozie wszystko jest wyważone i taktowne.
czytaj więcej
Powagosław
Ikona stylu, elegancji i charakterystycznej brytyjskiej niespieszności z napędem na cztery koła. Oby nigdy nikt nie wpadł na pomysł, by wyszlifować te królewskie kanty. ~Powagosław
Luzacjusz
Mniej kwadratowy niż kiedyś, ale niczego to tak naprawdę nie zmienia. Gdyby Rolls-Royce zbudował SUV-a, wyglądałby pewnie dokładnie jak ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 3628 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 271 KM (199 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 630 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 88 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Land Rover Range Rover III 3.6 TD V8 271KM 199kW 2005-2012
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,3
Land Rover Range Rover III
SUV 3.6 TD V8 271KM 199kW
Auto użytkowane z Warszawie. Przy średniej prędkości w mieście 19km/100km (katastrofalne mega korki) potrafi spalić nawet 20l. W normalnych korkach okolice 16l to norma. Na trasie, przy spokojnej jeździe, udało mi się zejść poniżej 9l. Mniej mogą uzyskać tylko masochiści, bo oznacza to jazdę na kropelce, planowanie każdego manewru, itp.:) Autostrada 120km/h - około 10/11l, przy 180km/h - 16l. W cyklu mieszanym, mi średnio wychodzi około 12 - 14l. Praw fizyki nie oszukasz, przy tych gabarytach i masie, auto musi palić.
11,6
Land Rover Range Rover III
SUV 3.6 TD V8 271KM 199kW
Jak na ten komfort, masę i przyspieszenie, spalanie jest perfekcyjne. Udało mi się zejść do 7.8 jadąc w cyklu mieszanym + pozamiejskim trochę "emerycko", koło 90-100 km/h prawym pasem. Jak na samochód 3.6 v8, który z gratami w bagażniku i pasażerami waży ponad 3 tony, jest doskonale. Co ciekawe, jeżdżąc w góry na wspinaczkę w 5 osób z bagażnikiem załadowanym elementami metalowymi po dach osiągałem mniejsze spalanie, niż jeżdżąc w trasie samemu bez bagażu - no cóż, moment obrotowy kusi do wciskania gazu do dechy...
12,3
Land Rover Range Rover III
SUV 3.6 TD V8 271KM 199kW
Nie ma co ukrywać. Autko sporo pali ale daje dużo frajdy z jazdy. Poczucie bezpieczeństwa jest bezcenne. Komfortu jest też całkiem sporo no i jest cały czas nie tuzinkowy. ASO bardzo drogie ale całe szczeście są też nie-ASO znające sie na robocie. Na razie moim zrobilem 20 000 km i bez zarzutu. Auto nie tanie w zakupie, dość drogie w utrzymaniu ale jeśli ktos szuka dobrego suv-a to to jest to. Pozdrawiam
Land Rover Range Rover III