Szukaj

Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018

Informacje o Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop i-ELOOP
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-stop i-ELOOP
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~MazdaUser
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Mazda 6 to w mojej subiektywnej ocenie najładniejsze kombi na rynku. Kupiliśmy ten model licząc przede wszystkim na niezawodność przy względnym komforcie podróżowania. Posiadamy wersję SkyPrestige - czyli mamy wszystko co było dostępne w cenniku poza szyberdachem i brązową skórą Nappa. Z wyposażenia jest: Head Up, który wyświetla: prędkość, ustawienia tempomatu, ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu, lane asist i wskazania z fabrycznej nawigacji Światła matrycowe (kod ALH) - nie mają tylu stref LED co nowe Mercedesy czy Audi z HD Matrix albo nowy Tiguan 2025 ale działają rewelacyjnie, szybko wyłączają strefę żeby nie oślepiać pojazdu z naprzeciwka cały czas doświetlając pobocze. Fotele z podgrzewaniem i wentylacją oraz pamięcią ustawień dla dwóch osób. Wentylacja sprawuje się bardzo dobrze nawet w duże upały. Tylna kanapa ma zewnętrzne miejsca podgrzewane. Jest ogrzewanie kierownicy, lusterek. Materiały na desce rozdzielczej i konsoli centralnej bardzo przyjemne w dotyku, sprawiają wrażenie Premiun. Mazda 6 oferuje całkiem spory i ustawny bagażnik. Kilka drobiazgów można schować w styropianie pod podłogą bagażnika. Silnik opisałem w innej sekcji. Tu dodam tylko, że jeśli ktoś przesiada się z TDi to będzie mocno rozczarowany (początkowo). Zużycie paliwa to jak wszędzie temat rzeka. Średnie spalanie gdzie auto 90% przebiegu robi w trasach to około 7.0L. Przejazdy latem po drogach krajowych to około 6.0-6.5L. Po drogach ekspresowych przy mniej więcej 120km/h to 6.5-7.0L. Po autostradach 7.5-8.0L i mówię tu o stabilnej jeździe gdzie zapinamy na drodze A/S tempomat i jedziemy bez ciągłego przyspieszania i hamowania. Wyjazd autostradami na wakacje w Chorwacji skończył się wynikiem 6.3L (jazda zgodnie z ograniczeniami przez Czechy, Austrię, Słowenię). Krótkie odcinki miejskie to wynik 8.0-10.0L zależy jakie miasto i jaki ruch. Multimedia to właściwie są bo są. Tu jest bardzo po japońsku czyli lata za konkurencją europejską. Komputer pokładowy w swoich wskazaniach pokazuje tylko średnie spalanie i przejechany dystans. Nie oblicza dodatkowo czasu przejazdu i średniej prędkości. Z takiego czystego infotainment Mazdy i tak nie korzystam mam Android Auto i Apple CarPlay i tego używam na codzień. Nie mniej tamtych statystyk podróży mi brakuje. Zegary są cyfrowo-analogowe, mi pasują ale opcji personalizacji nie ma w nich żadnej. Jedna rzecz, która bardzo mi przeszkadza to podłokietnik, którego nie da się używać. Jeśli opieramy na nim łokieć to nie ma szans żeby jednocześnie trzymać kierownicę. Na dłuższych trasach to mocno irytuje. Ogólnie jest to auto ładne, nudne posiadające wszystkie systemy jakich potrzeba do jazdy, kiedy trzeba to odpala i jedzie. Może nie ma w nim emocji ale biorąc pod uwagę plusy i minusy kupiłbym ponownie.
Dodane 7 miesięcy temu
4,6
~marcinZet
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Mazda rzeczywiście stworzyła auto, które daje przyjemność z prowadzenia. Szczególnie w trasie. Auto nie jest pozbawione pewnych wad, ale generalnie daje dużo przyjemności dla użytkownika, który docenia komfort i nie potrzebuje dużej mocy. W aucie bardzo wygodnie się siedzi. Wykończenie wnętrza jest bardziej niż przyzwoite, cieszy oko i wszystko jest na swoim miejscu. Aktywny tempomat spisuje się znakomicie, wystarczy trzymać kierownicę. Lane assistance działa poprawnie i trzyma auto w torze jazdy. Dość obszerny bagażnik, który pozwala załadować całą rodzinę na wakacje. W długiej trasie z prędkościami 120-140 można osiągnąć poziom 6,2-6,4l/100km. Jazda mieszana autostrady i Warszawa średnia z długiego przebiegu to 7,8. Jazda tylko w mieście to spalanie max 9l/100km.
Dodane 3 lata temu
4,9
~Bartosz
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Jak to by powiedzieć no nie idzie przechwalić . Długo szukałem odpowiedniego auta biorąc pod uwagę nie zawodność cenę i wyposażenie. Poprzednim autem jeździłem ponad 5 lat była to Mazda 2.5 gh z której byłem mega zadowolony dlatego było mi bliżej tej marki do tego dwóch kolegów miało Mazdy GJ i jedyne do czego mogli się doczepić to wyciszenie auta . Idąc tropem Mazdy gdy się pojawiła wersja GL była to miłość od pierwszego wejrzenia ;) jest naprawdę piękna szkoda tylko że nie ma z 300 koni bo drapieżny przód byłby adekwatny do mocy pod maską :) Materiał i wykończenie wnętrza auta jest na bardzo wysokim poziomie , wiadomo że o gustach się nie rozmawia ale polecam wsiąść i samemu się przekonać :)
Dodane 6 lat temu

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Dodane ponad rok temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 3
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
Dodane 2 lata temu
2 komentarze
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów