Szukaj

Informacje o Mitsubishi Outlander III SUV PHEV 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW 2014-2016

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Trzecia generacja Mitsubishi Outlandera zadebiutowała na rynku w 2012 r. Stylistycznym pierwowzorem Outlandera III był prototyp noszący nazwę PX-MiEV II. Trzecia generacja tego SUV-a jest także pierwszym modelem w katalogu japońskiego producenta, który odcina się od filozofii stylistycznej „jet fighter” i inicjuje nowy język designerski marki. Samochód powstał na zmodernizowanej platformie podłogowej swego poprzednika – Mitsubishi GS platform. Dostępny jest także w wersji z napędem hybrydowym Plug-in Hybrid EV, stając się pierwszym SUV-em na świecie z technologią hybrydową typu plug-in.
czytaj więcej
Powagosław

Nowy Outlander jest jak dobra piosenka, z którą trzeba się oswoić, by później polubić. I nawet warto, bo to niebrzydkie dzieło. Jest tylko jeden istotny szczegół, którzy burzy harmonię – cena. Zaporowa jak płyta z autografem Elvisa.

~Powagosław
Luzacjusz

Mitsubishi porzuca „jet fightera”? Ok, świat się zmienia. Ale to zmiana na gorsze. Poprzedni Outlander miał znacznie więcej ikry niż nowy model. Ten jest jakimś ugrzecznionym elegancikiem z dziwnymi proporcjami.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 121 KM (89 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Piotr
Mitsubishi Outlander III
SUV PHEV 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW
Po roku czasu użytkowania w różnych warunkach śmiało daję 5 gwiazdek choć nie jest to auto idealne. Trzeba się nauczyć nim jeździć. No gdy jedziemy w rejonach górskich gdzie jest dużo podjazdów warto zachować więcej prądu w akumulatorach by auto miało zapas mocy. Gdy o tym nie pomyślimy i będziemy jechać w trybie automatycznym to na długich podjazdach auto nie będzie miało siły podjechać lub będzie wyło co nie jest miłe. Gdy się nauczymy jak go eksploatować to jazda będzie bardzo przyjemna i w umiarkowanej ciszy.
4,7
~Piotr
Mitsubishi Outlander III
SUV PHEV 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW
Auti bezawaryjne, ciche, komfortowe i niesamowicie praktyczne. Bez fajerwerków, ale czy to czasem nie bywa zaletą? Pod względem stosunku jakości do ceny trudno o lepszą alternatywę. Oczywiście warunkiem jest dostęp do zwykłego gniazdka i korzystanie z niego. Odczucie z jazdy to jakby spokojne żeglowanie w ciszy, przy czym silnie wciśnięcie gazu powoduje nagły odgłos benzyniaka i sporą dawkę przyspieszenia. Nie czuje się, że auto waży blisko 2 tony, przyczynia się do tego napęd na 4 koła szczególnie przy mokrej nawierzchni.
4,9
~jaggy
Mitsubishi Outlander III
SUV PHEV 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW
Doskonały SUV miejski - bardzo oszczędny i praktyczny. Na trasie ( poza autostradą ) również doskonały z jednym zastrzeżeniem - fotele(brak regulacji lędźwiowej) , przy jeździe powyżej 4 - 5 godzin potrzebny odpoczynek dla pleców. Na autostradzie to 'normalny' SUV. Jazda powyżej 140 km/h długotrwała okupiona jest wyższym zużyciem paliwa i halasem, jednak nie udało mi się nigdy przekroczyć 11l/100km. 80-90% używany w mieście , reszta to okazjonalne wyjazdy turystyczne + urlop. Wg mnie ten samochód sprawdza się idealnie właśnie w takim układzie. Jeżdzę od 20 do 70 km dziennie po mieście. czasami spalanie to 0 czasem 1,5 czasem 3,5 l/100km w zależności kiedy się wyczerpią baterie. Oczywiście jak się mieszka w bloku to auto jest bez sensu. Mieszkam w domku i 'tankuję' je z zewnętrznego gniazdka. jazda po mieście ( 650 tys mieszkańców) w 'normalnym korku' od początku na rozładowanej baterii to 7,6 do 8l/100km. Jestem kierowcą bez sportowego zacięcia - nie muszę być pierwszy na skrzyżowaniu, jeżdżę spokojnie i płynnie. Auto jest dość zwrotne jak na SUva - ma przyzwoity bagażnik, jest bardzo ciche i komfortowe. Kilka razy przejechałem polną drogą po deszczu przy sporych dziurach i błocie - bez problemu, nie był to jednak off road - to na pewno nie jest terenówka. Jakość materiałów - uważam że nie jest zła - miałem inne auta ( np Toyota Prius) i tam po przebiegu ponad 200 tys km były widoczne przetarcia na kierownicy, fotelach - tu nic. Nie jest to z pewnością samochód extra luksusowy - siedzenia mam z materiału (boczki ze sztucznej skóry), nie ma tam też nawigacji, są plastiki, ale ślady zużycia są znikome, nie widać ich. Dla mnie to jest strzał w dziesiątkę. przy okazji - żadnych poważnych awarii( jedna wymiana bezpiecznika zaraz po kupnie z komisu - nie działało ogrzewanie, - cena 35 zł z usługą wymiany oraz wymiana uszczelki pod anteną na dachu - podobny koszt. Dałem 5 gwiazdek ponieważ auto idealnie mi pasuje i wpisuje się w moje potrzeby SUa miejskiego i rodzinnego( 4 osoby + pies) a żona jeździ nim nawet więcej niż ja, bardzo je lubi. Dla osób jeżdżących dużo poza miastem na zwykłych drogach też jest, wg mnie, świetny ( do ok 110-120 km/h kiedy działają silniki elektryczne, przyspieszenie jest bardzo dobre). Zużycie paliwa na krętej leśnej drodze około 100 km , przy prędkości maksymalnej 110 ( nie ma się jak rozpędzić) , częstych hamowaniach - ok 5,2-5,5 l/100 km przy rozładowanej baterii. Spokojna jazda po lepszych drogach do 110-120 km/h ok 7,6 -7,8 l/100km - zaznaczam: spokojna jazda. Ktoś kto jeździ dużo autostradami powinien raczej rozważyć diesla - nie chodzi tylko o spalanie ale również o zasięg. Jadąc 140-150 /h spalanie wynosi 10-10,5 l/100 km, nie przekraczając 130 km/h spalanie wynosi ok. 8-9,5 l/100. Auto ma zbiornik paliwa 45l, a zwykła benzyna i diesel 60-63l. UWAGA: średnie minimalne zużycie paliwa: 1,5l/100km ( start na bateriach 100% naładowanych - dystans 50-60km) , Średnie maksymalne zużycie paliwa( bateria rozładowana): 8l/100km, Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe na długiej trasie: 5,8 l ( start na bateriach 100% naładowanych - spokojna jazda 90- 120 km/h trasa ok 500 km) .
Średnie spalanie dla Mitsubishi Outlander III SUV PHEV 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW 2014-2016
6,4
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Mitsubishi Outlander III
SUV PHEV 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW
Witam Kupiłem używanego PHEV'a i zaliczyłem już okładnie 4992km. Wiekszość robię w miescie czyli do pracy do domu na zakupy. Było kilka wyjazdów na trasy po około 200-400km. Odpowiedzieć tak na prawdę sie nie da ile to auto spala średnio benzyny. Z moich prowadzonych statystyk wychodzi, że na te 4992km zatankowałem 154.5 litra beznzyny i z moich wyliczeń wychodzi, że po mieście, mieszcząc się w okolicy 40km spala 0l/100km, a w trasie z umiejętnym wykorzystaniem funkcji charge i save spala około 6l/100km. Ostatnia trasa to 317km w terenie powiedzmy nawet górzystym gdzie przed wyjazdem zatankowałem pod sam korek dosłownie i na koniec jazdy również pod korek wynik był 6.8l/100km.
6,7
Mitsubishi Outlander III
SUV PHEV 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW
1. PHEVem jeżdżę kilka miesięcy, ale ogólnie hybrydami jeżdżę od ok. 4 lat, więc mam wyrobione specyficzne nawyki - spokojna i płynna jazda z przewidywaniem i staraniem się o maksymalną rekuperację energii. Taka jazda bardzo mnie angażuje i sprawia mi dużo satysfakcji. 2. Powinienem napisać, że w codziennej eksploatacji średnie minimalne zużycie benzyny wynosi 0,0L/100 km, bo w zasadzie bateria na dzienne zapotrzebowanie mi wystarcza, dom-praca-dom lub dom-praca-zakupy-dom, czyli w granicach 40-42 km dziennie. 3. Kiedy to tylko możliwe załączam tryb ECO i wyłączam klimatyzację, w naszych warunkach dobrze sprawdzają się auta z szyberdachem. Czas ładowania akumulatora do 100% wynosi ok. 4h ze zwykłego gniazdka 230V, szybkiego ładowania nie próbowałem. 4. Pojemność baterii ok. 12 kWh, mi spokojnie starcza na 42-45 km jazdy, w trybie jazdy emeryckiej jazdy zbliżam się do 50 km, a jeden raz, choć sam nie wiem jakim cudem udało mi się ujechać na jednym ładowaniu baterii 57,5 km. Nie mam pojęcia skąd biorą się tak niskie zasięgi podawane przez innych użytkowników, może jeżdżą z załączoną klimą, albo zimą lub przy częstych opadach deszczu, które to czynniki istotnie podnoszą zużycie baterii? 5. Poniżej parametry z kilku ostatnich jazd: a) Trasa 340 km (70% autostrada z Vśr=115 km/h, 30% drogi wojewódzkie i gminne Vśr=75 km/h), po naładowaniu akumulatora do pełna, w trybie ECO i wyłączoną klimatyzacją, pod koniec urlopowej podróży - pokazało średnie spalanie 6,0L/100 km (4 osoby i 1 pies na pokładzie, bagażnik załadowany na full); b) Trasa 130 km (dwupasmówka ze skrzyżowaniami, robotami budowlanymi i przewężkami V=ok. 90 km/h), tryb ECO i załączona klima, pusty wyładowany akumulator - komputer pokazał średnie spalanie 6.3 L/100 km); c) Jazda z kompletem pasażerów po wąskich górskich serpentynach po wyładowaniu akumulatora, tryb NORMAL wyłączona klima, w granicach 8-9L/100 km (akumulatora w takich warunkach starczyło na 35 km). 6. Przeliczenie wartości zużycia benzyny "ręcznie" na kartce z grubsza potwierdza wskazania komputera pokładowego.
8,0
Mitsubishi Outlander III
SUV PHEV 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW
Witam szanownych.tym razem dluga trasa z Lodzi do Anglii. wyjazd na pustej baterii w trybie /normal/. 4 osoby+ caly bagaznik.wiekszosc trasy na tempomacie 125km/h. pomiar spalania za pomoca komputera pokladowego nie ma sensu i jest niemiarodajny..silnik raz napedza tylko kola,raz napedza generator i kola,a co jakis czas bateria napedza auto..komp pokazuje wiec jedna z kilku opcji-zalezy na co sie trafi w danym momencie..od 0,0 l/100km az do 13l/100km .. wiec zawsze tankowalem do drugiego odbicia..z calej trasy 1627km,145,5 litrow benzyny==8,95 l/100km. jazda przyjemna.jak trzeba,to auto ma kopa..pozdrawiam.
Mitsubishi Outlander III SUV PHEV